Welk merk cap heeft het goede model????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: Welk merk cap heeft het goede model????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:31

Mij is verteld dat de HH pro plus cap de minste calimero effect heeft van alle caps die op in winkels te verkrijgen zijn..

Tja tja en anders zou ik zeggen loop een ruitershop binnen en pas alle caps die ze hebben, je vind er echt wel een die aan jouw hoofd omvang voldoen.. Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:36

BE_GENTLE schreef:
Tja tja en anders zou ik zeggen loop een ruitershop binnen en pas alle caps die ze hebben, je vind er echt wel een die aan jouw hoofd omvang voldoen.. Lachen

Het gaat niet alleen om de omvang, maar ook om het model.

Ik heb hetzelfde probleem als TS. Ben al een jaar opzoek naar een nieuw cap/helm maar kan niets vinden wat echt goed zit. No Cheer

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:04

Ik snap je probleem helemaal. Ik heb nu ook een verstelbare Casco en al verschillende helmen geprobeerd. Vooral de GPA, die zit echt verschrikkelijk. Ik heb 56/57. Ze knellen of voor/achter. Of je krijgt ze niet over je hoofd (ik bedoel, ze stoppen opeens een stuk boven je oren en dan lijkt het alsof ze niet lang genoeg zijn). Of de pasvorm is gewoon verschrikkelijk.
Dus rij ik lekker door met mijn Casco.

De HH kwam nog het meeste in de buurt, maar ook die zat niet geweldig. Ik heb wel een andere crosshelm gekocht. Die hebben op een of andere manier een veel betere pasvorm dan de gewone helmen. Dat is een Gatehouse geworden.

Mijn vriend heeft een heel ander hoofd dan mijzelf en hij had ook dat probleem! Hij heeft uiteindelijk wel de HH gekocht omdat die hem het beste zat. De GPA zat bij hem ook vreselijk.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:07

Ik vind die caps zo wie zo verschrikkelijk zitten heb er liever geen op maar ja dat doe ik niet.. ik heb een smal toetje en dus zitten de meeste caps ook belabberd heb nu dan de HH pro plus en tja die zit me wel goed moet ik zeggen, iets te strak maar de 57 was weer te los.. en dan liever iets te strak dan te los..

Edit: ik was altijd gewend aan die oude rijcaps lekker klein en eenvoudig.. heb er ook jaren over gedaan om de stap te zetten naar de calimero caps Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:09

Dat heb ik hetzelfde. 56 iets te strak en 57 iets te los. Maar die 57 zat minder los dan dat 56 te strak was zeg maar. En bij de Gatehouse zit er aan de binnenkant ruimte om een soort pads in te doen om bij te vullen. Dus heb ik voor het laatste gekozen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:11

Joscaa schreef:
crazy_roxy schreef:
De ts geeft al aan dat ze weigert zoveel geld uit te geven aan pikeur caps Knipoog
Ik vind de HH pro plus ook wel een mooie cap Ja
Ben zelf ook op zoek naar een mooie cap en denk dat ik deze ga aanschaffen. Misschien vind je het ook wat?

Die heb ik, ben er heel blij me.
En goed is hij iig!!!! Ja Ben laatst van me pony gevallen, en het is dat ik een cap ophad, anders had het stúkken slechter met me gegaan!!! Heb er (gelukkig) alleen een hersenschudding + black-outs aan overgehouden, en een onderlip die aan de binnenkant van mijn kaak gescheurd is.
Dat kleine klepje is zo stevig geweest, dat die de rest van mijn gezicht beschermd heeft. Ja Super dus! (en hij is nog steeds helemaal heel, alleen klepje is wat zachter (logies).)

Zul je toch aan een nieuwe moeten!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:19

Ik heb ook altijd dat probleem, ik heb laatst ook geprobeerd om een nieuwe cap te kopen en kwam toen ook op een casco uit, een mooi model vind ik zelf: Duell zie deze site: http://www.casco-helme.com/en/default02.htm

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:45

Casco caps vind ik echt afschuwelijk ZO lelijk en MEGA groot.. voor een wat bollere toet kan het wel maar als je een smal toetje heb lijkt het echt mega !

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:46

dat vind ik bij de duell heel erg meevallen, daarom heb ik onder andere ook voor de duell gekozen

TalithaSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:58

Ik weet mijn merk niet, maar zie dat bij ons op stal heel veel zo'n cap hebben. En we hebben allemaal hetzelfde probleem. Eerst zit hij goed en na een tijdje is hij te groot. Als ik spring is het echt erg, dan moet ik hem altijd weer naar achteren doen. Mijn zus heeft nu een andere gekocht en die heeft het probleem niet, maar die cappen lijken zo groot. En dan is het maar net waar je voor gaat, mooi of veilig. Ik wist dit van te voren niet, anders had ik wel een andere gekocht. Jammer dat ik het merk niet weet, zal wel eens in mijn cap kijken.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:53

Ik had een casco new master en was daar eigenlijk wel heel blij mee. LAS heb ik wel gepast maar zat mij niet lekker.
Ik heb nu een Tipperary (www.saddle-up.nl), die is qua pasvorm op maat te maken met extra stukjes schuim die je erin kan plakken. Ik heb maat 56 en pas hem prima zonder de schuimdingen.