Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Cap kapot na val van eigen paard, ergens te declareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:28

Het alternatief was hoofdletsel El Camino, op zn minst...
Als je dan zoiets zegt, vind ik dat enorm grof....

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:31

Als je cap niet ouder is dan een jaar, kun je hem terugsturen naar de fabriek en kan je voor een gereduceerd tarief een nieuwe kopen. (Tenminste dat was bij mijn cap zo)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:44

ikke schreef:
Naz schreef:
Het gaat mij er een beetje om dat die cap duidelijk ernstiger letsel heeft voorkomen, dat was voor mij de reden dat zoiets mogelijk vergoed wordt. Is IMO niet echt te vergelijken met een gat in je broek na een val van de trap.
Anyway, ik had zelf ook al wel het idee dat zoiets lastig is, maar vragen kan altijd toch?
@Jolentinus: ik ben gevallen na een bokpartij en in mijn val onder het paard terecht gekomen waardoor ik een tik meegekregen heb.

Als je van je motorfiets sodemietert kun je je kapotte helm ook niet declareren, evenmin als de fiets zelf!
Ben blij dat je je dop op had. Hoewel, misschien ook niet, dan was je niet op dit idiote idee gekomen.........

Afgod

coydog schreef:
Een nieuwe auto kun je anders ook verzekeren voor schade die je er zelf aan toe brengt.
Als je je spullen ook voor schade hebt verzekerd die je er zelf aan maakt wordt het betaald, bij een standaard verzekering niet.

niet als je m zelf tegen een boom parkeerd ..

je hebt dat ding ter bescherming
na 1 val is die zoiezo niet veilig meer
in jouw ogen koop je dus per leven 1 cap??
dus waar hebben we het over?

wees blij dat dat ding zijn werk heeft gedaan

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:57

Ik vind de redenatie een beetje gek:

TS koopt een cap en draagt deze. Daardoor is duidelijk meer letsel (en dus meer ziektekosten) gespaard gebleven (ben blij dat je de cap ophad!). Maar om dan te zeggen: omdat er toch minder ziektekosten zijn mogen ze de cap wel betalen als het ware, dan kan de verzekeraar je toch ook iedere keer gaan betalen dat je NIET op je paard stapt want stel dat er anders ziektekosten zouden zijn ontstaan...

Het zou niet in me opkomen om een cap te gaan declareren bij de verzekering; ik draag zoiets voor mijn eigen veiligheid en vind het daarom mijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik snap dat de redenatie die ik schets nog iets verder gaat hoor maar ik trek hem expres even wat verder door om een punt duidelijk te maken Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:00

hoe bedoel je, echte nederlander Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:10

je kan het altijd proberen toch??
die dingen zijn niet bepaald goedkoop.
En die belachelijke opmerkingen van sommige,gaan wel erg ver hoor
Nederlander of niet
|je betaald elke maand toch ene leuk bedrag aan alle verzekeringen
waarom kan je niet proberen om in elk geval mss een deel terug te krijgen

succes ermee en beterschap!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:10

en waarom denk je dat je elke maand een leuk bedrag aan de maatschappijen mag betalen???? zijn geen filantropische instellingen hoor Lachen Lachen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 09:20

ikke schreef:
Hoewel, misschien ook niet, dan was je niet op dit idiote idee gekomen.........

Ben je wel helemaal lekker Verward
Dan had ik nu inderdaad nog op z'n minst op de IC gelegen. 1 nacht daar vond ik sowieso wel voldoende.

Ik vraag alleen maar OF dit kan en zoja waar, en of iemand ooit zoiets voor handen heeft gehad. En als het niet kan, prima. Vind alleen dat er hier nogal scheve vergelijkingen worden gemaakt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:24

omdat JIJ op een paard gaat zitten en er afvalt
mogen ANDEREN dus ook meer premie gaan betalen ..
als je paard nu had gestruikeld en zijn zadel hoofdstel en beenbeschermers waren kapot
had je dan ook die gelaimd?(of poging tot )

als je gaat fioetsen met helm en je valt
ga je dan ook de helm claimen?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 09:28

Anderen meer premie betalen? Ik betaal zelf ook meer dan genoeg premie. Als er een mogelijkheid voor bestaat ben ik toch ook gek als ik er geen gebruik van maak? Dat zou iedereen toch doen als je dat 300 euro kan besparen? Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:33

Naz schreef:
ikke schreef:
Hoewel, misschien ook niet, dan was je niet op dit idiote idee gekomen.........

Ben je wel helemaal lekker Verward
Dan had ik nu inderdaad nog op z'n minst op de IC gelegen. 1 nacht daar vond ik sowieso wel voldoende.

Ik vraag alleen maar OF dit kan en zoja waar, en of iemand ooit zoiets voor handen heeft gehad. En als het niet kan, prima. Vind alleen dat er hier nogal scheve vergelijkingen worden gemaakt.

Ik vind je gedachtengang alleen al ronduit onbeschoft!!
Dus ja, dan had je nog op de IC gelegen en had je dus niet op dit soort stupide ideeën kunnen komen!

Ben ik nu duidelijk?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:34

so hey ikke
wat rustiger kan ook wel hoor

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:35

wat heeft dat met onbeschofte gedachtegang te maken
ze vraagta lleen of ze het kan declareren, en zo ja waar....
ik he getemd want vind opmerkingen van sommige mensen wel heel ver gaan
of ben ik nu de enige die dat vind?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:36

(en waardoor komt dat denk je dat de verzekeringen zo duur worden??)

ja maar het is toch JOUW keuze geweest
om een cap van 300 euro te nemen ipv een net zo goed gekeurde cap van 50 euro

heel simpel , heb jaren brommer gereden (oldtimers Clown erg goed verzekerde orginele oldtimers)
als IK val en mijn helm raakt de grond is die NIET meer veilig
die helm is echt niet mee verzekerd

of ik moet door een ander aangereden zijn

dus als jij van je paard afgevallen bent
door iemand anders zijn schuld
ja dan heb je kans dat je m claimen kan bij die ander zijn verzekring

verder helaas niet
net zoals je laarzen (of je nu rijlaarsjes hebt van 25 euro of 250 euro of duurder)
als je daar door je val schade aan hebt is ook dat je eigen risico

deze helpen imo er wel voor te zorgen dat je niet in de beugels vast kan komen te zitten

en zo kunnen we nog wel even doorgaan

en bij IEDERE VAL of het laten vallen van je helm IS DIE NIET MEER VEILIG
jij zegt dus
ik neem lekker een helm van 300 eurob (of van 50 gaat imo even over het principe)
en dan claim ik m elke keer
en dan hoef ik nooit meer een helm te kopen Vork

stel je eens voor dat dat inderdaad zo zou werken
dan deed iedereen dat zo en tja wat denk je dan
wat er met je dure verzekering gebeurd ?
juist die word nog duurder

vind het eigenlijk absurd dat je er uber haubt over nadenkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:54

Jeetje, dit is echt 1 van de zeldzame keren dat ik op Bokt post, de ondoordachte en ronduit kwetsende opmerkingen hierboven in vrijwel ieder topic (ik noem het zelf de Bokt mentaliteit/kortzichtigheid) zorgen er wel voor dat ik enkel meelees. In dit topic krijg ik echter medelijden met de topicstarter, vragen staat vrij, en als het niet lukt geeft ze zelf al aan dat dat jammer is, maar helaas.
Het gaat hier om een cap van 300 euro, vinden jullie het gek dat ze het probeert? Niet geschoten is altijd mis. Dat ze dan maar een goedkopere cap moet nemen vind ik ook dikke onzin, sommige caps zitten gewoon niet lekker en comfortabel.
En nee, ik koop ook niet na iedere val een nieuwe cap, ondanks dat het wel zou moeten. Ik koop pas een nieuwe als het echt moet. Ik denk dat ik niet de enige ben.

Ikke, jij maakt echt waardeloze opmerkingen voor een normale vraag van een bokker. Dat je het lef hebt om zulke dingen te zeggen...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:57

Volgens mij moet het via je eigen WA we terug te krijgen zijn, ik zal dat in ieder geval proberen als ik jouw was....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:57

het gaat niet om het bedrag
het gaat om het principe

dat zij aangeeft dat dit een hele dure betrefd is erg jammer voor der maar daar veranderd het principe niet mee

dat een cap van 300 miss lekkerder zit is leuk
maar het blijft je eigen keuze
welke en of je m opdoet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:58

ikke, bedankt voor je dreig pm
is al onderweg naar mods en ik wens er geen meer te ontvangen van jou

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:00

Utixo schreef:
Jeetje, dit is echt 1 van de zeldzame keren dat ik op Bokt post, de ondoordachte en ronduit kwetsende opmerkingen hierboven in vrijwel ieder topic (ik noem het zelf de Bokt mentaliteit/kortzichtigheid) zorgen er wel voor dat ik enkel meelees. In dit topic krijg ik echter medelijden met de topicstarter, vragen staat vrij, en als het niet lukt geeft ze zelf al aan dat dat jammer is, maar helaas.
Het gaat hier om een cap van 300 euro, vinden jullie het gek dat ze het probeert? Niet geschoten is altijd mis. Dat ze dan maar een goedkopere cap moet nemen vind ik ook dikke onzin, sommige caps zitten gewoon niet lekker en comfortabel.
En nee, ik koop ook niet na iedere val een nieuwe cap, ondanks dat het wel zou moeten. Ik koop pas een nieuwe als het echt moet. Ik denk dat ik niet de enige ben.

Ikke, jij maakt echt waardeloze opmerkingen voor een normale vraag van een bokker. Dat je het lef hebt om zulke dingen te zeggen...

Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod

echt niet te geloven hoe sommige mensen meteen hun oordeel over een ander meteen weer klaar hebben, de ts VRAAGT gewoon wat ze zegt verder nergens dat ze het daadwerkelijk doet.
En de uitspraken van ikke kunnen imo echt niet die had liever gehad dat de ts op IC had gelegen dan dat ze nu een vraag kan stellen over een cap

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:02

Naar mijn weten is het dus niet te declareren. De enige die je evt. aansprakelijk zou kunnen stellen voor de val is de eigenaar die aansprakelijk is voor de gedraging van zijn of haar paard. Over het algemeen hebben de verzekeringen zich wel aardig ingedekt, dat je eigen schade niet op je eigen aansprakelijkheidsverzekering af kan schuiven. Knipoog

Jammer, anders zou alles wat er in onze handen kapot of stuk gaat via de eigen aansprakelijkheidsverzekering vergoed worden. Alhoewel, als dat zo is zouden de premie tientallen malen hoger liggen waardoor de verzekering onbetaalbaar wordt.

Tja, proberen kan geen kwaad. Dat is waar, maar echt heel maatschappelijk sociaal vind ik het niet. Dat ding koop je als gebruiksvoorwerp om je te beschermen tijdens een val, dat heeft het ook gedaan. Verder zie ik het niet als gunst dat je door beschermingsmiddelen te dragen meer ziektekosten in de maatschappij hebt kunnen besparen. Maar zo heeft ieder zijn eigen visie..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:03

@ikke
durf dit ook gewoon op bokt te zetten dan aub, je reageerd naar een stukje van mij op dit topic,
Lynn_Nikita schreef:

Kom maar op dan, ik lust je rauw.
Als jij wel in staat bent paarden te houden, maar er kan dan niet af en toe een doppie van 150 euro vanaf, waar besteed je je geld dan aan; setjes?
Doe effe normaal. Dan wil ik de schade aan mijn auto ook vergoed hebben van de overheid, want er was niet gestrooit, waardoor de auto in de vangrail belandde! Dat snap je wel?

ten eerste ben ik niet de ts
een gpa cap is gewoon duur, en zijn veel mensne die niet een een cap dragen
TS kan het toch na vragen, of dit terug te krijgen is, en als niet lukt is het toch ook geen probleem
ze vraagt alleen advies
en ik krijgt gewoon zo1n antwoord op mijn reactie
gaat erg ver hoor...
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 16-01-08 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:03

Ik snap dit topic niet echt...

Je koopt een cap toch om je hoofd te beschermen als je valt? Nou, volgens mij heeft deze cap prima gefunctiobneerd, hij heeft de klap opgevangen zodat je geen blessure aan je hoofd hebt opgelopen. Helaas kan je de cap niet meer hergebruiken en zal je een nieuwe moeten kopen.

Werkten alle producten maar zo goed als deze cap!!

Je gaat een product dat heeft gedaan waar het voor gemaakt is toch niet declareren bij je verzekering??

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:07

Het gaat hier niet om of je het wel of niet moet doen, de TS vraagt of het zou kunnen/ of iemand het wel eens gedaan heeft.

Zo nee ook geen probleem, dus waarom doet iedereen meteen of de TS onbeschoft is?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:09

Mijn vader zit in de verzekeringen en die heeft toen ik een televisie kocht hem voor de rit naar huis verzekerd, geen schade/geen premie, omdat we hem in de auto mee namen. De televisie was maar 100 euro duurder dan de cap. Ik gok dat je de cap vooraf verzekerd had moeten hebben om hem vergoed te krijgen. Op zich wel een interessant vraagstuk. Wat een ander ook zei, mocht je hem korter dan een jaar gehad hebben, kun je wellicht korting krijgen op een nieuwe. Ik denk dat je goedkoper uit bent om iedere maand een klein bedrag weg te zetten, dan om premie te betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:21

Lynn_Nikita schreef:
@ikke
durf dit ook gewoon op bokt te zetten dan aub, je reageerd naar een stukje van mij op dit topic,
Lynn_Nikita schreef:

Kom maar op dan, ik lust je rauw.
Als jij wel in staat bent paarden te houden, maar er kan dan niet af en toe een doppie van 150 euro vanaf, waar besteed je je geld dan aan; setjes?
Doe effe normaal. Dan wil ik de schade aan mijn auto ook vergoed hebben van de overheid, want er was niet gestrooit, waardoor de auto in de vangrail belandde! Dat snap je wel?

ten eerste ben ik niet de ts
een gpa cap is gewoon duur, en zijn veel mensne die niet een een cap dragen
TS kan het toch na vragen, of dit terug te krijgen is, en als niet lukt is het toch ook geen probleem
ze vraagt alleen advies
en ik krijgt gewoon zo1n antwoord op mijn reactie
gaat erg ver hoor...

Ach gut, omdat je het niet kunt winnen, ga je het zo spelen?

JIJ koopt een dop van 300 euro, jouw probleem, jij wil de blits maken, daar ga ik geen premie voor betalen; duidelijk?