shetlander scheren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: shetlander scheren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:50

Onze shets zijn ook eerst alleen op de borst geschoren, dat moet voldoende zijn voor hetgeen waar hij/zij voor gebruikt wordt, kan die goed de warmte kwijt en wordt minder nat.
Voor ons gebruik(marathon) was het niet voldoende, en nu zijn ze helemaal kaal, ook de benen, maar staan nu wel onder een Bucas van 500 gram.
Ze stuiteren nu wel veel meer, in de les met onze dochter is het vaak een snelheidswedstrijd, voor de wagen gaat het beter, meer overwicht wrs, maar ze presteren beduidend beter zonder die teddyvacht, volgend jaar weer, alleen eerder dan nu(November)

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:09

ik ga eerst die strook proberen onder de hals..
ik kan altijd nog verder scheren, maar idd als je manen bij Angel kwijtraakt, is zonde, ze zijn zo mooi!!
Angel word nu alleen met lessen binnen gebruikt en af en toe wat buiten rijden en in het bos, en verder af en toe een dressuur en springwedstrijd. Als het lichter wordt ga ik ook leren mennen met haar bij Bokt lid Dennis!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:49

Angelshet schreef:
ik ga eerst die strook proberen onder de hals..
ik kan altijd nog verder scheren, maar idd als je manen bij Angel kwijtraakt, is zonde, ze zijn zo mooi!!
Angel word nu alleen met lessen binnen gebruikt en af en toe wat buiten rijden en in het bos, en verder af en toe een dressuur en springwedstrijd. Als het lichter wordt ga ik ook leren mennen met haar bij Bokt lid Dennis!! OK dan!

heel verstandig om te doen

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:54

Die van mij werd kaalgeschoren toen hij zes maanden was omdat hij regenschurft en pietjes (vlooien) had. Toen hij kaal was paar keer goed gewassen. Daarna nooit meer last gehad. Nu word hij niet meer geschoren. Hij staat binnnen en krijgt dan dekentje om zodat hij niet zo een dik berenvachtje kan kweken.

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:24

Dat is bij ons ook de planning voor volgende winter, er worden stallen gebouwd en dan gaat ze onder een deken. Maar deze winter/voorjaar nog even zo aanrommelen
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:51

Ahhhh, super Lotje Knipoog.

Als je nog iemand zoek om een strookje te scheren(of voor volgend jaar helemaal) moet je maar ff roepen. Een vriendin van mij doet het hier altijd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:56

Persoonlijk zou ik hem idd scheren, maar dan pas volgend jaar.....Ik heb hier ook 2 Shetlanders waar mee gewerkt wordt en die staan dag en nacht buiten met een schuilstal. Je wilt niet weten wat een pak haren daar al vanaf komt, ze zijn dus al bezig met de aanmaak van hun zomerhaar.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:24

Ik heb mijn moeders pony ook zo model geschoren. Werkt perfect. Helemaal scheren was voor haar pony niet geschikt.

Mijn eigen shet scheer ik wel altijd kaal. Vindt ie heerlijk en het is voor het werk ideaal.
Ik zet hem wel dik onder de dekens. Overdag loopt hij buiten en 's nachts ( vanaf 9 uur 's avonds) op stal.

Mocht je kleine dekentjes zoeken, ik heb zowel waterdichte als staldekens voor sie kleintjes. www.marengosoutfit.nl.

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 15:49

Ja, wat heb je een leuke site!! Ik heb al vaak gezocht naar spullen voor de shets maar heb jouw site nog nooit gezien!! Hier moet je meer mee adverteren!!! Echt goed!

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 15:54

Mocht je kleine dekentjes zoeken, ik heb zowel waterdichte als staldekens voor sie kleintjes. http://www.marengosoutfit.nl.[/quote]

@ leonieke: waar ik ook nog naar op zoek ben, is een dubbel gebroken bitje van 10 cm voor onze shet. moeilijk te vinden..misschien weet jij wat?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:11

Angelshet schreef:
Mocht je kleine dekentjes zoeken, ik heb zowel waterdichte als staldekens voor sie kleintjes. http://www.marengosoutfit.nl.

@ leonieke: waar ik ook nog naar op zoek ben, is een dubbel gebroken bitje van 10 cm voor onze shet. moeilijk te vinden..misschien weet jij wat?[/quote]

Graag gedaan Bloos .
Ik gebruik zelf voor mijn pony een dubbel gebroken onderleg trens. "Gewone" bitten zijn er vaak niet in deze maat. Een onderleg trensje is vaak wat dunner, maar die kleintjes hebben toch een kleinere mond.
Ik kan ze denk ik wel bestellen.
PB me anders even Knipoog .