Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ditchie schreef:En ik ook niet, en daarnaast hij heeft een goedgekeurd klinish rapport erbij. Ik ben daar absoluut geen opdrachtgever van.
ditchie schreef:Nou ja ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik wil de foto's betalen tot wanneer het mis is gegaan. Maar zeker niet daarna wat heb ik daaraan, en daarnaast hij heeft de papieren en foto's en kan het paard verkopen met zijn goedgekeurde klinische rapport. Daarnaast staat de overeenkomst niet op papier en heeft de dierenarts hem als opdrachtgever opgeschreven. Ik heb hem voorgesteld die foto's te betalen tot aan wanneer het mis is gegaan. De rest moet hij maar regelen met de dierenarts vind ik aangezien hij er bij was en zelf had kunnen voorkomen dat hij klinisch ook werd gekeurd, ik had namelijk ook tegen hem gezegt dat ik dat niet wilde. Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik vind het gewoon niet netjes gehandeld. (en zeker in een prijsklasse van 10.000,- / 20.000,-)En... deze adviezen zijn toch niet per definitie om aan te nemen.
ditchie schreef:Dat zeg ik ook niet ik vraag om een mening, maar het wordt behoorlijk opgedrongen hier. Persoonlijk vind ik het niet netjes van de verkoper, zo kan je ook wel bezig blijven als je 3 paarden bijv. bekijkt en ze worden afgekeurd. Ik heb wel weer wat geleerd inderdaad over 'paardenmensen'.
Maar goed dat is dan mijn mening. Bedankt voor jullie adviezen, ik laat nog wel horen hoe we het hebben opgelost.
polly2 schreef:In de handel is de meest gebruikelijke gang van zaken dat de koper betaalt bij goedkeuring en de verkoper bij afkeuring.

Urielle schreef:polly2 schreef:In de handel is de meest gebruikelijke gang van zaken dat de koper betaalt bij goedkeuring en de verkoper bij afkeuring.
Ik heb dus echt nog NOOIT meegemaakt dat de verkoper keuringskosten op zich neemt.
Heb het zelf ook nog nooit gedaan, de koper wil toch dat het beest gekeurd wordt, ik niet?
TS, je bent ergens 'vanuit gegaan' en dat is niet verstandig in de paardenverkoop. Dit lijkt me dan dus gewoon wat men noemt 'leergeld'. Ik zag ergens het bedrag 260 Euro staan dus de kosten zijn al door de helft.
ditchie schreef:Hoezo moet ik de kosten betalen daar ben ik nooit mee akkoord gegaan. Ik heb met de dierenarts wel afgesproken namens ook namens de verkoper dat er gestopt moest worden met de foto's als het niet goed was. Hoezo is het mijn eigen fout? ik heb toch aangegeven dat ik het betaal wanneer de foto's goedgekeurd zijn. Ook dat er geen klinische keuring vooraf hoefde. (wel gebeurd) Het is inmiddels 3 maanden geleden ik heb geen keuringsrapport of foto's op wat dan ook ontvangen aldaar ik vind dat ik ook zeker niet voor de kosten moet opdraaien.
Ik vind het echt raar..