MarionBizet schreef:Woeps, ik heb mijn cap al zo'n 7 jaar ofzo
Ik ook, wil wel graag een nieuwe cap, de troxel sierra, maar dan moet ik echt even sparen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarionBizet schreef:Woeps, ik heb mijn cap al zo'n 7 jaar ofzo
Ireen1987 schreef:Thats_Me schreef:Nu was ik benieuwd wanneer jullie je cap vervangen.
Ik heb namelijk zelf altijd geleerd om hem om de 5 jaar te vervangen of als je eens een flinke val hebt gemaakt. Hier hou ik mij ook aan en heb laatst een nieuwe cap gekocht omdat m'n oude alweer 5 jaar mee ging.
Alleen hoor ik er erg wisselende verhalen over dus was wel eens benieuwd hoeveel jaar de cap van een bokker gemiddeld mee gaat.
ik heb ook altijd geleerd dat je je cap na iedere val moet vervangen, maar denk niet dat iedereen zich daar aan houdt. ik ook niet, dan had ik het afgelopen jaar 6 nieuwe caps moeten kopen en dat wordt me een beetje te gek. ik kijk meestal gewoon in hoeverre die beschadigd is en als ik denk dat ie echt aan vervanging toe is koop ik een nieuwe. natuurlijk kan je niet aan de buitenkant zien of er van binnen iets kapot is en daardoor niet veilig, maarja dat risico neem ik er dan maar bij.
Maar ik viel dus wel heel hard met mijn hoofd op de grond, nou twijfel ik dus of ik echt een nieuwe nodig heb. EvaloveSandy schreef:Hmm, goed topic! Ik ben vorige week hard van het paard gevallen en daarbij vrij hard terecht gekomen op mijn hoofd. Gelukkig een cap op Maar ik viel dus wel heel hard met mijn hoofd op de grond, nou twijfel ik dus of ik echt een nieuwe nodig heb.
Hij is al wel een aantal jaartjes oud maar ziet er verder niet slecht uit. En heb niet echt het idee dat hij kapot is. Is er een manier om te testen of ie kapot is?

Dus verder slijt ie niet zo snel
En mijn moeder betaalt nu al zoveel geld aan mijn paardje die al 3 weken in aquatraining staat
Dus ik durf echt niet nu ook ff een cap te vragen ....
, dan zal ik vaak een nieuwe cap hebben.