Naam van paard veranderen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rmej

Re: Naam van paard veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:15

Ik noem mijn paard bij de meest vreemde dingen, maakt niks uit! Hij reageert op alles.
Het gaat (zoals wel meer hebben gezegd) idd om de klank van je stem, maar ook om je houding ed. Als je paard je eenmaal herkent maakt het niet zoveel uit hoe je m noemt, dus ik zou m gewoon gaan noemen zoals jij mooi vindt! Knipoog

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:12

Mijn paard heet eigenlijk Waldo, maar dit vond ik 3x niks en heb het veranderd in Flip. Hij heeft er geen moeite mee gehad. Gewoon een kwestie van wennen.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:47

Ik denk dat het iedereen zn eigen keus is of tie de naam veranderd..
iedereen heeft er een eigen mening over.
persoonlijk is het niet iets wat ik zou doen omdat ik vind dat het paard zo heet en dat hoort bij dat paard.
een kind geef je ook niet ineens een andere naam.
bijnamen kan wel dat heeft iedereen.
daarvoor hoef jeniet perse de naam te veranderen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:51

Ik heb de naam van mijn haflinger wel veranderd, ik kocht haar op ruim 5 jarige leeftijd. Ze heette toen Sandra, omdat mijn broer Sander heet en ook omdat ik gewoon geen mooie naam vond heb ik dit veranderd in Djanna.
Ze luisterde wel naar haar naam, daarom heb ik dezelfde klemtonen erin gehouden, dat vond ik wel zo fijn voor haar.

Het heeft noot verschil uitgemaakt, ze reageerde vanaf het eerste moment hetzelfde op haar nieuwe naam, het is tevens het enige paard waarbij ik dit ooit gedaan heb, terwijl mijn oude paardje My Desire heet, een werkelijk waar vreselijke naam (godzijdank had z'n vorige eig. hem de bijnaam Harrie gegeven).
Ze had een hoop meegemaakt, ik zag het ook een beetje als een nieuwe start!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:15

Hey Ris! Kom toevallig jouw topic tegen Haha!. Als jij Whisper een andere naam wil geven, dan doe je dat toch gewoon? Vind Evita echt bij haar passen, ze is al een hele dame geworden! Ik kan me niet voorstellen dat het haar zoveel uit zou maken als je haar naam verandert. Als ik naar mijn pony's kijk, dan reageren ze op alles (op 'dag dames' reageren ze net zo goed als op hun echte naam). Volgens mij is het met name de toonhoogte of stemherkenning. En mij lijkt dat ze er naar een paar weken toch zeker aan gewend is. Ik zou haar lekker noemen zoals je wil!
Wordt het dan inderdaad Evita?

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 20:44

Heij Hobje,

Wat leuk dat je ook even voorbij komt. Ik vind Evita erg mmoi bij haar passen. Die naam kwam bij me op toen ze vorig jaar zo ziek was. Het is best vreemd want idd je van je kind ga je ook de naam niet veranderen. En ik had het ook eignelijk meteen moeten doen, maar toen was ik zo gelukkig dat ik daar niet over na dacht. Als ze een andere naam krijgt wordt het in ieder geval wel Evita, want vind je daarvan.....

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:22

mijne eerste merrie hete radonna en die heb ik veranderd in nieky, hier reageerde ze super op.
mijn 2de paard noemde carlivalla Z, tja ga dat maar eens roepen Clown dus heb ik haar mischa genoemd

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:12

Mijn paard heet op zijn papier A

Heb hem zelf Aramis genoemd en voor kort noemen we hem Arie...
Ben er ook nog niet uit of ik dit op papier ook laat veranderen...

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 07:43

Grappig om te lezen dat toch heel veel mensen de naam van hun paard hebben veranderd. Nooit geweten.
Ik moet mijn paard ook nog op mijn naam laten zetten in haar paspoort, kun je dan ook de naam van het paard makkelijk veranderen?

Snaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:42

Mijn eerste ponytje der naam was eigenlijk florien. Maar omdat ik Puk een leukere naam vond heb ik haar naam veranderd in Puk. Maar op papier staat nog steeds Florien maar dan met Puk erachter. Dus Florien Puk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:52

ik zal haar naam op papier niet veranderen maar haar gewoon evita gaan noemen. als een soort van bijnaam. veel paarden hebben namen die niet gebruikt worden maar wel op paier staan, dat geeft toch niks? ik noem mijn pony ook bijna nooit suzie maar altijd een verbastering van.... suus suuzepuus , bolle enz. ze reageert overal op, krijg altijd een hinnik als ik aan kom lopen voordat ik wat gezegd heb.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:53

Ik heb de naam van mijn paard ook veranderd omdat ik Walter maar niets vond.
Ik denk trouwens niet dat paarden reageren op hun naam als naam zijnde.
Ik roep alles wat ik maar kan verzinnen als ze op het land staan en bij elk woord komen die koppies op dus het ligt idd niet aan de naam maar aan de stem.
Je verzint een roepnaam of koosnaampje toch ook terplekke?
En daar reageren ze dan toch ook op.

Voor de mensen op stal lijkt het me idd wat moeilijker om aan de naam te wennen maar als je daar tegenwoordig ook al rekening mee moet houden Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:57

mijn paard heet al van veulen af aan Karel, terwijl er Karlos op papier staat. maar de fokker noemde 'm dus ook al Karel.
de vorige eigenaar heeft daat Keizer Karel van gemaakt. prima toch? het past bij 'm.
ik zeg Karel, of Kareltje. als hij heel stout is hoef ik maar op een bepaalde manier Keizer Karel te zeggen, en dan weet hij het heel goed. Tong uitsteken
het zou werkelijk niet in me op komen zijn naam te veranderen. net als van de hond trouwens. ze zijn hier aan gewend, en ik zou het ook raar vinden om ineens anders te heten. Bloos

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:03

Ik vind Evita een mooie naam die erg goed bij haar past!
Hobby's naam is ook al vaker veranderd. Bij de tweede eigenaar heette ze Frodo. Bij de vorige eigenaresse heette ze eerst Hobbit, maar dat werd vervolgens in Hobby veranderd. Ik heb het zo gehouden en ik moet zeggen, ze luistert overal wel naar. Gewoon lekker veranderen in de naam die je mooi vindt!

Nobey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:15

Heb de naam van mijn paard omgezet van Nobles naar Noblesse, vond ik chiquer klinken.

Als je paard al gewend zou Wizzie wel een optie zijn, klinkt niet kinderachtig hoor en trouwens Whisper vind ik ook een leuk naam

speedy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:43

Ik rijd zelf regelmatig op een wit paard die Whisper heet en vind het perfect bij dit dier passen. Ik snap niet wat er niet mooi aan is aan die naam?
Haha!
Je bent natuurlijk vrij om welke naam dan ook aan je dier te geven. Mensen laten zich ook soms anders noemen dan in hun paspoort staat omdat ze niet blij zijn met de keuze van hun voornaam door hun ouders! Verdrietig

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:51

Noem je paard waar jij je het best bij voelt. Mijn paard heet Matloek maar ik noem hem gewoon Mat. (engelse uitspraak)
vind ik gewoon stoerder.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:21

ja dat kan. zo wende mijn paard op een gegeven moment ook aan bijnaampjes dus had hij meerdere namen Tong uitsteken

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:11

Ik heb inmiddels mijn paard een nieuwe naam gegeven.
Ze heet voortaan EVITA.
Bedankt voor jullie reacties

umba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:33

Je kunt je paard in de omgang toch noemen hoe je wilt. Ik zeg soms iets heel anders dan dat ze in werkelijkheid heet. Als je misschien straks wedstrijden gaat rijden kan je je paard op de startkaart een andere naam geven dan de stamboeknaam.

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:26

Of je de naam van je paard verandert moet je zelf weten, verhalen als 'de naam veranderen brengt ongeluk' zijn natuurlijk fabeltjes. Zelf heb ik nog nooit de naam van m'n paard veranderd al is 'Beauty' Tong uitsteken ook niet geweldig.
Ik zou gewoon de naam veranderen in de omgang, maar op papier zo laten als ik jou was.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:10

Idd, zelf weten of je het wilt veranderen. Je pony went er vanzelf wel aan.
Op papier maakt het niet uit, dat hoeft niet persé.
Toen ik mijn pony kocht heette hij Vivaldi (op papier), dat heb ik veranderd in Jelle. En zo heet hij nu nog steeds, hij luisterd er goed op.
Toen ik mijn andere pony kocht, heb ik het veranderd van Binky naar Micky.

Loni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:25

Er zijn zoveel mensen die een wedstrijdnaam hebben en een gewone naam. Ik weet niet of een paard zijn naam herkent, maar ik denk dat hij er wel aan zal wennen.

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:45

Mijn paarden noem ik ook niet bij de officiele naam.
Igor heet officieel Incredible Igor.

En Otje Ocean's on top

PaardenLovit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:45

Nu kan het nog wel op die leeftijd maar als ze ouder worden zou ik het niet meer doen, wand dan wennen ze moeilijk.