Moelie schreef:Ik heb ook zoiets, sinds vrijdag heb ik een haflinger.. die heeft bij zijn vorige eigenaar alleen maar in wei gestaan. Bij mij tot nu toe in de stal, alleen gister had ik um ff naar buiten gedaan. De eerste dagen deed die het niet zo, maar het word nu steeds erger. Als ik zijn stal binnen wil komen, draait die met zijn kont naar de deur (vooral als die aan het eten is). Ik durf dan niet meer de stal in want heb geen zin in een trap!
Denk dat ik de volgende x een zweepje meeneem en um een tikje geef op zijn kont als die het weer doet, zou niet weten op welke andere manier ik het moet afleren want met de stem werkt niet.
Afleren? Zweepje?
Denk nou eens na. Je hebt het paardje z'n vrijheid ontnomen. Want denk je hoe je paardje zich nu voelt, van altijd in de wei opeens geïsoleerd opgesloten staan tussen muren/tralies?
Bovendien, je hebt hem nog maar nèt..., hoe kun je nou verwachten dat hij je nu al vertrouwt. En denk je nou echt dat hij je gaat vertrouwen wanneer je hem met een zweep gaat benaderen?