Paard veranderd in gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Paard veranderd in gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:21

lijkt mij ook June.
Ze voelt zich gewoon niet op haar gemak bij die buurman.(waarschijnlijk niet alleen bij het voeren.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:24

Happen kan ook jouw sturen om niet daar te gaan staan, dus bazen over jouw of jouw beschermen. Ik ga ook niet aan de kant van zijn buurman staan, dus tussen de 2 paarden in staan, wordt mijn ruin ook heel boos en idd vergist hij zich wel eens door ook naar mij te happen.

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 07:55

_June schreef:
@Alicia2u: Ja dat kan idd ook, zou het schelen als ze tijdens het eten het paard naast haar niet kan zien?

Zodra ze haar halster omheeft en ik haar vastheb is er niks meer aan de hand, buiten ook niet. Alleen als ze los in haar stal staat en ik er voor/in sta...
Heb d'r een tik gegeven als ze me beet, d'r genegeerd. Maar dat werkte niet.

Klikt een beetje als mijn paard en daar zit nu een plank bij de voerbak werkt prima voor mij en als ze eten kunnen ze elkaar niet zien en als ze allebei nu klaar zijn staan ze weer samen te zwijmelen ipv naar elkaar te happen en te slaan. en als je paard je een x weer bijt geef eens een echte tik en en geen tikje de mijne deed dit ook en heb haar een keer flink op haar donder( ik heb haar ook weer niet mishandeld hoor) gegeven dus terug op haar plaats gezet en nu is er niks meer aan de hand.
2 x 1,5 brok is dat niet een beetje veel ? Ik heb mijn paard (1.62m) op 2x 0,5 brok staan en nog levend en dik zat.misschien een idee om andere brokken te geven want als je paard zoveel brok krijgt moet er ook heel veel ruwvoer tegen overstaan om de juiste balance te vinden.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 09:09

Update Knipoog

Het paard wat nu naast haar staat staat niet in de kudde, ze ziet deze dus alleen op stal. Aangezien ze nogal aan het 'opklimmen' is in de kudde (zo'n 35 paarden) en steeds hoger in rang komt lijkt het erop dat ze ook dit paard onder haar wil krijgen! Deze gaat binnenkort weg en dan komt er een nieuwe die wél bij haar in de kudde komt, dan wordt buiten even de rangorde bepaald en is de rust weer terug!

Meerdere mensen hebben dit probleem gehad als er 's avonds een 'vreemdeling' naast hen paard stond! Het is wss allemaal minder dramatisch dan het leek Knipoog

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:51

Nou ik denk dat het beter gaat straks als het dan ook maar een paardje is die ze mag uit haar kudde, dan gaat het denk zeker goed komen.

succes ik ben benieuwd Pling

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:56

vreemd mijn paard is ook sinds een tijdje van gedrag veranderd