Wat te doen als je paard hapt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Wat te doen als je paard hapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:12

phaser schreef:
Kan een paard dat makkelijk afleren? Dat die hapt ?

Kan me moeilijk voorstellen dat elk paard door die kleine tikjes afleert om te happen ?
mmm, aaitikjes helpen idd echt niet
een paard wat echt vervelend is kwa happen en eventueel bijten mag je best een goedgemikte tik verkopen
en voor je gevoel mag die ook best aankomen ,

voordat ik nu gelijk reacties krijg van "sielug een paard moet je niet slaan" een welgemikte flinke tik is geen slaan en soms gewoon nodig , ik ben helemaal voor respectvol leiderschap , maar ik wil ook gewoon heel blijven
en als ene paard dwars door de grenzen heen dendert, mag hij/zij dara de gevolgen best van merken

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:25

Kan het zijn dat dit paard veel met de hand gevoerd is ?? Worden ze ook erg vervelend van.

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 07:31

@HappyAppy: Dat weet ik niet. Ik verzorg hem nog niet zo lang.
Zelf (zoals ik al eerder heb gezegd) als ik iets lekkers geef doe ik het vantevoren in zijn voerbak.
Ik neem het eigenlijk aan van niet, want op de stal waar hij staat voert eigelijk niemand zijn paard uit de hand (misschien een enkele keer). Hiervoor op de manege, ja, dat kan natuurlijk altijd met al die pennymeisjes die daar rondlopen Knipoog

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 08:51

Nienke,volgens mij is het aandacht vragen (negatieve aandacht) ik doe altijd bij dat soort paarden net of ze niets doen, reageer zo dat ik ze corrigeer door ze perongelijk te stoten met mijn elleboog daar waar ik ook ben, en ga gelijk door met dat gene waar ik mee bezig ben, of ik nu met iemand praat, of hem aan het borstelen ben, kijk ook niet naar zijn ogen (eigenlijk nooit), hoe zijn reactie is maakt mij op dat moment niet uit, hij moet denken dat het een onhandige actie van hem was, want hij stote zich op dat moment aan jou elleboog, (was niet slim deed beetje zeer) als je dat consequent blijf doen gaat hij vanzelf een keer staan slapen als je met hem bezig bent, en let hij wel op met wat je doet maar zal niet meer happen, als je op blijf letten, en reageren op negatieve aandacht. (of juist niet)

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:31

Thanks Lachen

Ik heb wel meerdere keren gehoord van andere bokkers dat dat wel werkt.
Moet het maar eens uitproberen dan Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:33

Precies zo reageren als een soortgenoot zou doen....