Verliespunt en wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Re: Verliespunt en wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:06

Ja dat is me wel duidelijk nu, helaas.....
Oefenen oefenen oefenen

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:09

ivar schreef:
umpiedumpie, "klagen" achteraf bij de knhs loopt op niets uit, sterker nog tegen een beoordeling van een jurylid kan geen protest worden ingediend. Zie onderstaand artikel van de knhs. Het is denk ik wel goed dat je een mail gestuurd hebt. Als nml veel meer mensen over deze jury klagen dan kan er misschien iets tegen de jury gezegd worden over zijn/haar jureren.

Wanneer kan ik een officieel protest indienen?

Wanneer een deelnemer het oneens is met een beslissing op een wedstrijd kan hiertegen (schriftelijk) een officieel protest worden ingediend. Tegen de beoordeling van een jury kan geen protest worden ingediend, tegen een besluit van een official wel. Dit protest kan alleen worden ingediend tijdens de wedstrijd.

Alle voorwaarden voor het indienen en de behandeling van een officieel protest staan beschreven in artikel 48 van het Algemeen Wedstrijdreglement. Goed om te weten is dat het achteraf indienen van een klacht bij de KNHS in geen geval leidt tot een wijziging van het (wedstrijd)resultaat. Het protest kan dan ook niet meer worden behandeld. Wanneer er tijdens de wedstrijd iets voorvalt en er wordt een officieel protest ingediend door of namens de deelnemer dan dient dit protest ook tijdens de wedstrijd te worden opgelost door een door de Federatievertegenwoordiger te formeren jury van beroep. De jury van beroep doet schriftelijk uitspraak, die bindend is voor alle partijen. Het schriftelijke protest van de deelnemen en de schriftelijke uitspraak van de jury van beroep wordt (met of zonder de protestsom) door de Federatievertegenwoordiger opgestuurd naar de KNHS.

Wel balen voor je trouwens, maar ja je haalt vast ook wel eens een winstpunt terwijl je hem eigenlijk niet verdient hebt toch? Haha!

Haha ja ivar dat is helemaal waar van het niet verdienen van een winstpunt. Dan hou ik wijselijk mijn mondje gesloten!
Maar toch raar dat je alleen op de wedstrijd zelf kan ''klagen'', want vaak genoeg is de jury al weg bij de prijsuitreiking!

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:19

Umpiedumpie schreef:
Haha ja ivar dat is helemaal waar van het niet verdienen van een winstpunt. Dan hou ik wijselijk mijn mondje gesloten!
Maar toch raar dat je alleen op de wedstrijd zelf kan ''klagen'', want vaak genoeg is de jury al weg bij de prijsuitreiking!

Ben ik helemaal met je eens. Had ooit in een ver verleden de pech dat tijdens mijn proef (die ik uit mijn hoofd reed) de deuren van de binnenbak opengingen en er de volgende combinatie doorheen kwam. De jury (oude man Haha! ) had dat niet gezien en gehoord. Ik was de draad van mijn proef kwijt en er werd door de jury alleen gezegd dat ik verder moest gaan bij nummer .... Ik wist natuurlijk niet wat daar gedaan moest worden. Daarna moest ik de ring verlaten en had 2 verliespunten. Er was geen vertegenwoordiger op de wedstrijd aanwezig (was al naar huis) en de jury.... Tja een beetje moeilijk klagen over iemand tegen die persoon zelf toch?

Bij de KNHS werkelijk alleen maar bot gevangen. Wat ik ook deed het haalde allemaal niets uit hoor er kon alleen tijdens de wedstrijd zelf bij de knhs vertegenwoordiger protest ingediend worden en bij afwezigheid van deze vertegenwoordiger bij de jury die dan zou kijken of dat protest terecht was. Ook moest er nog 75 gulden betaald worden bij het indienen van het protest wat je dan terugkreeg als je gelijk had. Bij deze man kreeg ik natuurlijk geen gelijk dat snap je wel. Door ziekte van mijn paard en mijzelf heeft het uiteindelijk nog ruim een jaar geduurd voor ik die 2 verliespunten weggewerkt had. Een muisje met een flink staartje.

Ben nu een stuk mondiger geworden en sta erop dat er iemand naar mijn protest luistert en er iets mee doet volgens de geldende regels. (gelukkig komt het maar heel weinig voor dat protest nodig is hoor) Haha!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:28

@ Ivar
Dat is helemaal zuur zeg! Meteen ook 2 verliespunten Ach gut Ook heel raar gegaan...... Echt belachelijk ook dat je dan nog moet betalen ook. Je betaald al genoeg ieder jaar aan contributie/coupons. Dan mag je toch wel verwachten dat ze je daarvan ook wel een beetje kunnen helpen met dit soort zaken, helemaal in jouw geval. Echt heel raar.
Gelukkig heb je de verliespunten weer weg kunnen werken.
Ik ga de regels maar wat beter lezen, zodat ik niet als een leek overkom, mocht het ooit weer gebeuren (waar ik natuurlijk niet van uitga Knipoog )

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:34

Maar als je een vergissing hebt gemaakt, laat de jury dit dan niet weten? Ik ben wel eens 3 keer verkeerd gereden in een proef (ja, heel erg, maar moest ineens veel eerder starten en reed de proeven altijd uit m'n hoofd, maar door de stress was ik het helemaal kwijt)
De jury liet toen telkens dmv een toetertje weten dat ik verkeerd ging. Werd ik ook wel op afgerekend hoor Knipoog Maar dahct dat ze dit altijd deden?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:56

Ilsemarie schreef:
Unfaithful schreef:
In welke klasse rijdt je?
Edit: Ik zie in je profiel dat je L1 dressuur rijdt. Heb je meerdere punten in de L1? Dan gaat er gewoon een punt vanaf. Als je nog L1+0 bent moet je weer in de B starten...

Dit is níet correct! Waar heb je die informatie vandaan?

http://www.knhs.nl/objects/00002937.pdf
regelementen dressuur, pagina 19 t'm 21
http://www.knhs.nl

Citaat:
Degradatieregeling
a. Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken
van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1
verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Normaalgesproken zou je bij -10 worden teruggeplaatst maar naar de B terugplaatsen wordt niet gedaan. Voorlopig gebeurd er niets maar moet je geowon 11 winstpunten halen voordat je naar de L2 mag doordat er nu eentje is afgetrokken.

Kan gebeuren, volgende keer beter, succes!

Oh, dat dacht ik altijd Bloos
Foutje!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:18

Umpiedumpie schreef:
Hoi,

Nou vandaag echt een mega blamage Bloos op wedstrijd. Mijn eerste verliespunt.....
Het ging niet echt lekker, want mijn knolletje was heel bang voor de kantine die aan de bak vastzat. Dit resulteerde in zeer anstig wegspringen etc.

nou had ik dus 152 punten( dat is natuurlijk al rampzalig), maar nu heeft de jury achteraf strafpunten toegekend, waardoor ik 146 punten had en dus een verliespunt.

Na het bestuderen van mijn protocol heeft de jury dus bij een onderdeel eerst een 4 gegeven en daarna -4, waardoor het cijfer dus een nul is. een nul betekend dat ik het onderdeel niet getoond heb, maar dit is niet waar! Ik heb het zeker wel getoond, uiteraard niet zo netjes, maar wel getoond. waarom geef je anders een 4 in 1e instantie? Het ging om een overgang van galop naar draf... Hier staat ook niet eens commentaar bij????

Voor een ander onderdeel, eerst een 3 en daarna -2, waardoor ik een 1 kreeg. (dit ging over een overgang van stap naar draf, hij draafde gewoon weg, alleen wat angstig)

Ik wil hier dus tegen in beroep gaan, maar weet niet hoe???
ik heb het KNHS al gemaild en wacht op een antwoord.

Dat het rijden echt bagger was ben ik helemaal met de jury eens (daar waren die 152 punten ook naar), maar ik vind het raar dat er achteraf allemaal punten afgetrokken worden, wat resulteert in een verliespunt.

Wie heeft dit ook meegemaakt en welke acties heb je ondernomen?

je had op de wedstrijd zelf al protest moeten aantekenen Ja ze doen er nu niks meer mee, dat is het rottige!
@Unfaithfull: je moet eerst L1-10 zijn voordat je teruggezet wordt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:19

Nikka schreef:
Volgende keer voor het einde afgroeten als het zo slecht gaat, dan krijg je in ieder geval geen verliespunt.

dat vind ik zwak om te doen Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:24

Maar heeft de TS nou op de punten waar ze 12 kreeg ook daadwerkelijk een fout in het programma gemaakt? (dus volte gereden, verkeerde kant op gereden...)
Want anders snap ik niet waar die -2en vandaan komen. Ik bedoel, een but uitgevoerde oefening geeft een dikke onvoldoende. Die heeft ze ook gehad. 152 geeft aan dat het niet goed ging. Maar ik snap niet dat als je verder het programma goed gereden hebt, je verschillende keren -2 hebt gekregen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:29

knabbelgirl schreef:
Nikka schreef:
Volgende keer voor het einde afgroeten als het zo slecht gaat, dan krijg je in ieder geval geen verliespunt.

dat vind ik zwak om te doen Ja

Dat ligt er denk ik aan. Als je paardje echt helemaal over de zeik is, kan je ook voor je paard maar beter stoppen en een andere keer in die bak gaan oefenen. Ik vind het wel zwak om te doen als de proef net niet lekker loopt en je weet toch al dat je geen punten gaat rijden. Omdat ik vandaag ook gewoon door ben gegaan heb ik wel een minpunt. Ik had misschien beter kunnen stoppen en een ander keertje met meer rust terug kunnen komen.
Ik ben ook van plan om binnenkort eens een uurtje in de betreffende bak te gaan rijden. Dan is het toch een andere setting en heeft het paard wat langer de tijd om te wennen.

Waar ik het helemaal mee eens ben is dat je niet meteen moet stoppen, maar wel moet stoppen als je paardje een klein stukje ontspannen en braaf gelopen heeft, zodat hij niet wordt beloond voor het vertoonde gedrag.

Ach..... het zijn ook net kleine kinderen he, die paarden. Af en toe zoooooo vermoeiend!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:29

Needje, bij 1 onderdeel heb ik inderdaad een volte ingezet, maar daar had ik wel gewoon een 5je voor Gestoord

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:34

Maar dat is 1x dus. Dat is 1x -2. Apart hoor.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:41

Yep, heel vaag. Wij snapten er ook niks van. Ik had toevallig 3 supporters mee en we hebben die hele proef al een paar keer nagelopen, maar we snappen het alle 4 niet. ik heb 1 x een volte ingezet, maar op een ander onderdeel dan waar ik die correcties gekregen heb.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:42

Dat is al helemaal apart.
Helaas kan je nu niets meer doen als je vp wegwerken door de volgende keer te gaan knallen! Haha! (op de goeie manier uiteraard Tong uitsteken)

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 22:18

Ga mijn best doen. Ik moet de 19e weer, dus ik hou jullie op de hoogte!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:50

Umpiedumpie schreef:
Ja sorry, ik rijd L1 en de jury was al weg.......

@ Nibbit 2x een vergissing? wat bedoel je daar mee?

De juryleden zijn beide (ik was er nl 1 van) gebleven tot ongeveer 20 minuten nadat de laatste coupons waren opgehaald, dus dat de jury al weg was klopt niet. Wij hebben beiden zitten jureren tot half 5, dus dat zal eerder het probleem zijn geweest. Jouw klasse was tenslotte rond 3 uur al afgelopen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 22:57

Anoeska27 schreef:
Umpiedumpie schreef:
Ja sorry, ik rijd L1 en de jury was al weg.......

@ Nibbit 2x een vergissing? wat bedoel je daar mee?

De juryleden zijn beide (ik was er nl 1 van) gebleven tot ongeveer 20 minuten nadat de laatste coupons waren opgehaald, dus dat de jury al weg was klopt niet. Wij hebben beiden zitten jureren tot half 5, dus dat zal eerder het probleem zijn geweest. Jouw klasse was tenslotte rond 3 uur al afgelopen.

Dat zal het dan geweest zijn ja...... Jammer dat ik dit niet wist!
Maar ja ik ben nu toch al te laat. Volgende keer weer beter.

Wel heel erg bedankt voor je reactie, ik zal in het vervolg wat mondiger moeten zijn denk ik.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:01

ELpatcho schreef:
volgende keer dan maar 2 wps rijden in een proef Knipoog Over in beroep gaan weet ik niks.. denk ook niet dat het veel uitmaakt, want het is jou woord tegen het woord van de jury.. tja waar denk je dat de KNHS achter gaat staan? echt niet tegen zijn eigen juryleden..

Altijd fijn als mensen er standaard vanuit gaan dat de jury fout zit zonder zelf de proef te hebben gezien...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:05

Dat haal ik niet uit deze opmerking anders. Deze opmerking is heel algemeen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 23:08

Anoeska27 schreef:
ELpatcho schreef:
volgende keer dan maar 2 wps rijden in een proef Knipoog Over in beroep gaan weet ik niks.. denk ook niet dat het veel uitmaakt, want het is jou woord tegen het woord van de jury.. tja waar denk je dat de KNHS achter gaat staan? echt niet tegen zijn eigen juryleden..

Altijd fijn als mensen er standaard vanuit gaan dat de jury fout zit zonder zelf de proef te hebben gezien...

Tot nu toe heb ik in ieder geval altijd achter het besluit van een jury gestaan (ben zelfs vaak genoeg naar mijn mening te mild gejureerd!)
Ik had vandaag gewoon beter naar de startlijst moeten kijken om te zien dat jullie allebei aan het jureren waren tot 5 uur en me niet moeten laten vertellen dat de jury al weg was (heb ik overigens niet aan het secretariaat gevraagd, maar aan iemand buiten)
Ik snap gewoon mijn protocol niet en deze keer ben ik het er gewoon niet mee eens.
Trouwens ik geef ook al toe dat ik heeeel slecht gereden heb, dus daar valt niet over te twijfelen, dat zag iedereen Bloos Ik vind alleen dat gecorrigeer achteraf erg vaag en zet daar vraagtekens bij..........

Volgende keer gaat het vast weer goed

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 01:46

Ah balen! Ik denk net als nibbit dat het om een correctie gaat. Je had dus wel een 4 voor het onderdeel, maar 2x -2 voor een fout die niet direct met het onderdeel te maken had. Bij ons (weet niet hoe dat in NL zit) krijg je bijv -2 voor stemhulp, etc.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 08:52

Dat zou inderdaad heel goed kunnen die stemhulp, want ik zei wel(ik dacht binnensmonds) dat ie op moest houden. Dat zei mijn vriend net.......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:52

Nee aftrek is fout in het programma, eerste keer min 2, tweede keer min 4 daarna kun je vertrekken en heb je twee verliespunten te pakken.

Jammer dat er hier door diverse mensen allemaal wilde dingen geroepen worden die helemaal niet waar zijn. Je kunt zelf je proef beëindigen ZONDER verliespunten. Als je al een verliespunt gereden hebt kun je NOOIT teruggezet worden in je klasse, hiervoor moet je tien verliespunten rijden en neem van mij aan dat je als je op de helft ben, je wel weet dat je dus niet meer moet starten zolang het niet beter gaat.

Een fout in het programma hoeft niet altijd een volte te zijn maar simpelweg niet aandraven op het stuk waar het gevraagd wordt is een fout in het programma. Alleen de meeste juryleden zullen zeker in de B en L dit "afstraffen" met een onvoldoende en het commentaar te laat. Maar, het IS een fout in het programma, je rijdt namelijk niet wat er gevraagd wordt!

Het is ook niet zo dat een jury eerst optelt hoever je zit en dan aan het eind die punten er nog aftrekt, die aftrekpunten krijg je direct bij het gereden onderdeel maar worden op de coupon onderaan vermeld als aftrekpunten.

Ik vind het rot voor je dat je verlies gereden hebt (heb ik zelf ook gedaan, is rot zat) maar probeer ervan te leren en het de volgende keer anders te doen. Succes in ieder geval.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:56

daffodil schreef:
Een fout in het programma hoeft niet altijd een volte te zijn maar simpelweg niet aandraven op het stuk waar het gevraagd wordt is een fout in het programma. Alleen de meeste juryleden zullen zeker in de B en L dit "afstraffen" met een onvoldoende en het commentaar te laat. Maar, het IS een fout in het programma, je rijdt namelijk niet wat er gevraagd wordt!

Maar waarom zijn er dan 0-en? Die zijn er toch om te geven als er niets van het gevraagde is laten zien?! -2 wordt volgens mij gegeven voor verkeerde kant op rijden na het afwenden en een extra volte. Zulke dingen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:00

Zoals het mij geleerd is, is een programmafout alles wat afwijkt van hetgeen wat gevraagd wordt dus ook een overgang ergens anders rijden dan dat dat moet.

Een nul geef ik dus zelf niet, tenminste nog niet voorgekomen, een één wel voor de moeite.

Vind het eigenlijk wel een goeie vraag waarom een nul of waarom een programmafout. Kan zo snel niet de beredenatie bedenken voor het één of het ander, ik ga er over nadenken Haha!