Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ivar schreef:umpiedumpie, "klagen" achteraf bij de knhs loopt op niets uit, sterker nog tegen een beoordeling van een jurylid kan geen protest worden ingediend. Zie onderstaand artikel van de knhs. Het is denk ik wel goed dat je een mail gestuurd hebt. Als nml veel meer mensen over deze jury klagen dan kan er misschien iets tegen de jury gezegd worden over zijn/haar jureren.
Wanneer kan ik een officieel protest indienen?
Wanneer een deelnemer het oneens is met een beslissing op een wedstrijd kan hiertegen (schriftelijk) een officieel protest worden ingediend. Tegen de beoordeling van een jury kan geen protest worden ingediend, tegen een besluit van een official wel. Dit protest kan alleen worden ingediend tijdens de wedstrijd.
Alle voorwaarden voor het indienen en de behandeling van een officieel protest staan beschreven in artikel 48 van het Algemeen Wedstrijdreglement. Goed om te weten is dat het achteraf indienen van een klacht bij de KNHS in geen geval leidt tot een wijziging van het (wedstrijd)resultaat. Het protest kan dan ook niet meer worden behandeld. Wanneer er tijdens de wedstrijd iets voorvalt en er wordt een officieel protest ingediend door of namens de deelnemer dan dient dit protest ook tijdens de wedstrijd te worden opgelost door een door de Federatievertegenwoordiger te formeren jury van beroep. De jury van beroep doet schriftelijk uitspraak, die bindend is voor alle partijen. Het schriftelijke protest van de deelnemen en de schriftelijke uitspraak van de jury van beroep wordt (met of zonder de protestsom) door de Federatievertegenwoordiger opgestuurd naar de KNHS.
Wel balen voor je trouwens, maar ja je haalt vast ook wel eens een winstpunt terwijl je hem eigenlijk niet verdient hebt toch?
Umpiedumpie schreef:Haha ja ivar dat is helemaal waar van het niet verdienen van een winstpunt. Dan hou ik wijselijk mijn mondje gesloten!
Maar toch raar dat je alleen op de wedstrijd zelf kan ''klagen'', want vaak genoeg is de jury al weg bij de prijsuitreiking!
) had dat niet gezien en gehoord. Ik was de draad van mijn proef kwijt en er werd door de jury alleen gezegd dat ik verder moest gaan bij nummer .... Ik wist natuurlijk niet wat daar gedaan moest worden. Daarna moest ik de ring verlaten en had 2 verliespunten. Er was geen vertegenwoordiger op de wedstrijd aanwezig (was al naar huis) en de jury.... Tja een beetje moeilijk klagen over iemand tegen die persoon zelf toch?
Ook heel raar gegaan...... Echt belachelijk ook dat je dan nog moet betalen ook. Je betaald al genoeg ieder jaar aan contributie/coupons. Dan mag je toch wel verwachten dat ze je daarvan ook wel een beetje kunnen helpen met dit soort zaken, helemaal in jouw geval. Echt heel raar.
)
Maar dahct dat ze dit altijd deden? Ilsemarie schreef:Unfaithful schreef:In welke klasse rijdt je?
Edit: Ik zie in je profiel dat je L1 dressuur rijdt. Heb je meerdere punten in de L1? Dan gaat er gewoon een punt vanaf. Als je nog L1+0 bent moet je weer in de B starten...
Dit is níet correct! Waar heb je die informatie vandaan?
http://www.knhs.nl/objects/00002937.pdf
regelementen dressuur, pagina 19 t'm 21
http://www.knhs.nlCitaat:Degradatieregeling
a. Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken
van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1
verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.
Normaalgesproken zou je bij -10 worden teruggeplaatst maar naar de B terugplaatsen wordt niet gedaan. Voorlopig gebeurd er niets maar moet je geowon 11 winstpunten halen voordat je naar de L2 mag doordat er nu eentje is afgetrokken.
Kan gebeuren, volgende keer beter, succes!

Umpiedumpie schreef:Hoi,
Nou vandaag echt een mega blamageop wedstrijd. Mijn eerste verliespunt.....
Het ging niet echt lekker, want mijn knolletje was heel bang voor de kantine die aan de bak vastzat. Dit resulteerde in zeer anstig wegspringen etc.
nou had ik dus 152 punten( dat is natuurlijk al rampzalig), maar nu heeft de jury achteraf strafpunten toegekend, waardoor ik 146 punten had en dus een verliespunt.
Na het bestuderen van mijn protocol heeft de jury dus bij een onderdeel eerst een 4 gegeven en daarna -4, waardoor het cijfer dus een nul is. een nul betekend dat ik het onderdeel niet getoond heb, maar dit is niet waar! Ik heb het zeker wel getoond, uiteraard niet zo netjes, maar wel getoond. waarom geef je anders een 4 in 1e instantie? Het ging om een overgang van galop naar draf... Hier staat ook niet eens commentaar bij????
Voor een ander onderdeel, eerst een 3 en daarna -2, waardoor ik een 1 kreeg. (dit ging over een overgang van stap naar draf, hij draafde gewoon weg, alleen wat angstig)
Ik wil hier dus tegen in beroep gaan, maar weet niet hoe???
ik heb het KNHS al gemaild en wacht op een antwoord.
Dat het rijden echt bagger was ben ik helemaal met de jury eens (daar waren die 152 punten ook naar), maar ik vind het raar dat er achteraf allemaal punten afgetrokken worden, wat resulteert in een verliespunt.
Wie heeft dit ook meegemaakt en welke acties heb je ondernomen?
ze doen er nu niks meer mee, dat is het rottige!Nikka schreef:Volgende keer voor het einde afgroeten als het zo slecht gaat, dan krijg je in ieder geval geen verliespunt.
knabbelgirl schreef:Nikka schreef:Volgende keer voor het einde afgroeten als het zo slecht gaat, dan krijg je in ieder geval geen verliespunt.
dat vind ik zwak om te doen
(op de goeie manier uiteraard
) Umpiedumpie schreef:Ja sorry, ik rijd L1 en de jury was al weg.......
@ Nibbit 2x een vergissing? wat bedoel je daar mee?
Anoeska27 schreef:Umpiedumpie schreef:Ja sorry, ik rijd L1 en de jury was al weg.......
@ Nibbit 2x een vergissing? wat bedoel je daar mee?
De juryleden zijn beide (ik was er nl 1 van) gebleven tot ongeveer 20 minuten nadat de laatste coupons waren opgehaald, dus dat de jury al weg was klopt niet. Wij hebben beiden zitten jureren tot half 5, dus dat zal eerder het probleem zijn geweest. Jouw klasse was tenslotte rond 3 uur al afgelopen.
ELpatcho schreef:volgende keer dan maar 2 wps rijden in een proefOver in beroep gaan weet ik niks.. denk ook niet dat het veel uitmaakt, want het is jou woord tegen het woord van de jury.. tja waar denk je dat de KNHS achter gaat staan? echt niet tegen zijn eigen juryleden..
Anoeska27 schreef:ELpatcho schreef:volgende keer dan maar 2 wps rijden in een proefOver in beroep gaan weet ik niks.. denk ook niet dat het veel uitmaakt, want het is jou woord tegen het woord van de jury.. tja waar denk je dat de KNHS achter gaat staan? echt niet tegen zijn eigen juryleden..
Altijd fijn als mensen er standaard vanuit gaan dat de jury fout zit zonder zelf de proef te hebben gezien...
Ik vind alleen dat gecorrigeer achteraf erg vaag en zet daar vraagtekens bij..........daffodil schreef:Een fout in het programma hoeft niet altijd een volte te zijn maar simpelweg niet aandraven op het stuk waar het gevraagd wordt is een fout in het programma. Alleen de meeste juryleden zullen zeker in de B en L dit "afstraffen" met een onvoldoende en het commentaar te laat. Maar, het IS een fout in het programma, je rijdt namelijk niet wat er gevraagd wordt!