Stalgeld (huur) en opzegtermijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Stalgeld (huur) en opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:18

Ik vind het ook wel logisch dat er dan dus een maand opzegtermijn is. Andersom zou het natuurlijk ook heel vervelend zijn; dat de stalhouder jou een x bedrag stalgeld teruggeeft en zegt dat je meteen met paard en al het terrein moet verlaten. Ik zou proberen om met de nieuwe stalhouder te overleggen. Zeggen dat je aan een opzegtermijn van een maand vast zit, en dat je toch graag naar de nieuwe stal wilt, maar geen maand dubbele lasten kunt/wilt betalen. Misschien kan de nieuwe stalhouder je dan toch wat eerder laten weten wanneer er een plek vrijkomt.

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:43

hij kan dat niet laten weten helaas. Ook hij werkt met per direct opzegbare stallen, dus het kan van de een op de andere dag zijn dat er een stal beschikbaar komt.
Wel staat er een paard te koop op die stal, dus als die verkocht is, komt die stal beschikbaar. Maar ja, wanneer dat is kan je ook niet van tevoren zeggen toch??

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:14

Glamourvw schreef:
er is wel wat getekend........... en in dat contract staat dat er van beide kanten geen opzegtermijn is.

Staat dat er letterlijk in?
Zoiets zou ik zelf nooit tekenen... Als de staleigenaar op een kwade dag besluit dat hij zijn stal per direct leeg wil hebben, kun je dus a la minuut vertrekken met je hele hebben en houden! Pfff.

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:18

dat staat er letterlijk in ja.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:48

In dit geval is het maar net hoe gek de eigenaar is om je het geld terug te geven.

Jij zegt de huur op, jij besluit eerder weg te gaan, jij keuze en dus moet je het verlies van geld maar accepteren? Juist als je al zo van te voren weet dat je binnenkort weg gaat vind ik het beetje vreemd om paar dagen na de huur ineens op te stappen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 19:00

Megan_ schreef:
Jij zegt de huur op, jij besluit eerder weg te gaan, jij keuze en dus moet je het verlies van geld maar accepteren? Juist als je al zo van te voren weet dat je binnenkort weg gaat vind ik het beetje vreemd om paar dagen na de huur ineens op te stappen.

Normaal gesproken zou ik dit met je eens zijn (wanneer er dus duidelijk een opzegtermijn wordt besproken) In dit geval kiest de stalhouder er juist voor om geen opzegtermijn te hanteren omdat hij wil dat beide kanten kunnen gaan en staan waar ze willen. Want ''waarom blijven als je het ergens toch niet meer naar je zin hebt'' zo vertelde ze me. Dit is overigens van 2 kanten, ook zij kunnen de overeenkomst verbreken wanneer zij willen. Prima, maar dan moet je ook niet zeuren over verlies van geld vind ik.

En juist als je het zo van tevoren weet? Dat is nu juist het probleem, dat weten we dus niet!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:13

Ik ben alvast op zoek naar een stal alhoewel het paard pas rond maart komt en pas rond april bij die stal gaat staan. Ik moet nu tot en met april, een gedeelte van het stalgeld betalen zodat de stalling voor me vrij gehouden wordt. Zoiets moet toch geregeld kunnen worden?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:35

Waarschijnlijk is hjet probleem al (netjes) opgelost en kunnen we per de eerste van de maand over! Perfect dus, iedereen bedankt voor het meedenken!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:36

Mooi zo! Toch met aanbetaling of niet dan?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:24

ik zit met hetzelfde dilemma.......... hoe en wanneer opzeggen, wanneer er op de nieuwe stal geen plaats is.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:04

Ik ga verhuizen per 1 februari. Heb vorige week opgezegd bij mijn huidige stal (waar ik al 11 jaar sta Huilen ) en ga per 1 februari over naar de nieuwe stal.

Op mijn huidige stal is eigenlijk ook geen opzegtermijn afgesproken, en bij de nieuwe stal zou ik meteen terecht kunnen. Maar aangezien ik een hele goede verstandhouding heb met de eigenaren van mijn huidige stal wil ik netjes de maand volmaken en zo kan ik zelf ook een beetje aan het idee wennen dat we weggaan...
De eigenaar van de nieuwe stal vond het gelukkig ook geen probleem. Ik had zelf al aangeboden om een aanbetaling te doen, maar dat was niet nodig hij vertrouwde het wel, dat is super OK dan!
Van de week ga ik nog even langs om wat dingen te bespreken ivm betaling en hoe laat we m'n pony zullen brengen...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:26

Volgens mij kun je het beter aan de staleigenaar zelf vragen. Zelf ben ik twee keer in overleg naar een andere stal verhuisd, ik kreeg toen het geld van de resterende tijd gewoon terug.
Toen mijn paard verkocht was en ik op zoek was naar een ander heb ik alleen stalhuur hoeven te betalen, niet de kosten voor het voer.
In overleg is er vaak veel mogelijk, dan zijn de meeste mensen de beroerste niet.
Ik ben helemaal niet gewend hier in de buurt dat het zo zakelijk gaat zoals hierboven in een aantal topics geschreven is. Kennelijk heb ik altijd goed contact met de stalhouders.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:11

vraagje, is dit oke als opzegbrief??

Deze brief dient als bevestiging van ons gesprek op afgelopen ….. dag, januari 2008. Ik wil middels deze brief officieel de stalling van naam van mijn paard opzeggen. Ik zal haar begin februari verhuizen naar de andere stal die veel dichter bij huis is. Aangezien we bij aanvang van het pension een opzegtermijn van een maand hebben afgesproken, zal ik de boxhuur van 135 euro van de maand februari gewoon aan jullie overmaken.

Ik wil jullie bedanken voor de goede verzorging van naam paard en voor de fijne stalling die ik de afgelopen 16 maanden heb gehad.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,