Wat is jullie ervaring met Debuut Dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Re: Wat is jullie ervaring met Debuut Dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:06

Ik ben benieuwd of jullie voor die tijd al eens met je paard aan een onderlinge wedstrijd hebben meegedaan of geoefend op vreemd terrein om te kijken hoe die daar op reageerde?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:14

Mijn allereerste onderlinge wedstrijd werd ik 3e met ruim een winstpunt.

Mijn officiele wedstrijd debuut met oude pony haalde ik 167 en 170 punten, 156 was winst, 169 2 winst, dus had 3 winst, in de B.

Het debuut met deze pony haalde ik dik 2 winstpunten, 166 en 167, en 2 1e plaatsen, in de L2.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:14

bij mijn pony, de eerste echte wedstrijd die ik reed ging het best goed, had ik ook meteen een wp.
Bij mijn paard reed ik echt een rampenproef, had geloof ik 164 op de nieuwe telling, en vraag me af hoe ik hier ooit aan ben gekomen (L1) ik werd gewoon totaal in het ootje genomen door dit paard. Wedstrijden gingen nooit echt lekker tussen mij en dit paard (thuis wel), amar de wedstrijden daarna waren niet meer ZO erg!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:24

Haha leuke vraag!
Ik reed mijn haflingertje toen voor de eerste keer in een binnenbak. Serieus, ze gaf geen kik! Ik was zelf bloednerveus natuurlijk. Na de proef wist ik niet zo goed wat ik er van moest verwachten. En jawel hoor, ik werd 3e vd 18 met 163 (toen was 156 nog wp) punten! helemaal gelukkig natuurlijk!
en over spiegels: ik reed ooit in Ruinerwold, in de L1. ik moest hier mijn laatste wp in de L1 halen om over te mogen. de bak was net ingelegt met van dat vilt, dus ze verdween er een beetje in zegmaar. Als je over 1 lange zijde reed, dan zag je jezelf in een spiegel rijden. Pas na een tijdje had ze door dat er nog een paardje liep. Oortjes vooruit, beetje snuifen, hoofd draaien haha. Ik reed de proef uit mijn hoofd en werd er wel een beetje door afgeleid waardoor ik bijna mijn halsstrekken bij C oversloeg. Nouja was een lekkere proef dus paard uitgestapt etc. Ik weer naar binnen, was ik 2e met 201 punten! (van mij mogen ze die spiegels vaker ophangen Knipoog
maargoed wel grappig dus, ik train altijd (in weer en wind) buiten, want ik heb geen beschikking tot een binnenbak. vandaar dat ik erg blij ben met mijn paardje dat overal binnen wil lopen! lekker nuchter die haflingers! Haha!

idijkzeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:16

Mijn debuut was niet geweldig. Het is ook voor een groot deel afhankelijk van hoe ver je paard/pony is met de africhting. Sommige mensen starten pas in het B als het paard al bijna M afgericht is. Ik ben direct wedstrijden gaan rijden terwijl ze wat betreft africhting ook echt pas B is. Gewoon zodat ze ervarig op kan doen en kan wennen aan het inrijden en de proefjes.

Ik heb tot nu toe zo'n 4 of 5 proefjes gereden. Nog altijd bij de laatste en punten tussen de 160 en 166 (dus geen super prestaties). Wel merk ik dat mijn paardje rustiger blijft nu dan in het begin, dus de oefening doet haar wel goed Lachen

1 ding staat vast, elk debuut is spannend en zo hoort het ook

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:46

mijn debuut ging heel goed, ik had al wel onderling gereden met m'n andere pony, maar dit was een jong paard die ik zelf alles geleerd heb, maar ik zat dicht bij de winstpunt

tammegans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:04

een debuut is altijd mooi!!!!!!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:17

Mijn debuut ging heel goed ookal dacht ik zelf dat het iets minder ging. Ik was in ieder geval blij dat ik geen punt was over geslagen of fout had gereden. Ik had gelijk een winstpunt. Wel was ik heel zenuwachtig maar toen ik in de proef zat was dat wel zo'n beetje weg. Ik had toen ook nog helemaal geen verwachtingen. Ik dacht; ik ga het gewoon proberen dus dan kan het altijd mee vallen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:26

Eerste wedstrijd was afgelope zaterdag, hij is 3,5. Het ging redelijk goed, een hoge bok in de galop. maar had 185 punten, dus erg tevreden Ja Hij is enkele keer op ander terrein geweest, ongeveer 2 keer. Hij was erg rustig, alleen de transportbeschermers maakte hem wel wat boos. Zijn 2 blauwe benen van gekomen Whoosh!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:43

Bij mij ging het erg goed, ondanks mijn zenuwen. We hadden 2 wp en een 2de en 3de prijs Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:42

Onderling heb ik vaker mee gereden... in maart meb ik mijn knhs debuut Nagelbijten / Gniffelen
Als ik eraan denk krijg ik al de kriebels Clown Ben echt een zenuwpees met wedstrijden Haha!