Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ktink schreef:Oke.. heel erg bedankt voor de reacties!
Dat met die sporttape ga ik maar is uitproberen
Ik heb nog een rolletje thuis liggen.. dus komt goed uit
En voor de rest nog maar wat ruiterwinkels in de buurt afspeuren naar geschikte handschoenen..
en als je een ring omhebt kan je die beter afdoen.. Dat kan ook blaren veroorzaken!
shabbay schreef:Ik heb er ook wel last van maar nu ik andere teugels heb (geen webband meer voor mij) gaat het prima! Heb nu een gladleren stubben (super soepel nu) en een zachte 'eventing' teugel (zeg maar een springteugel die overtrokken is met dun zacht leder, de stops liggen onder het dunne leer.) Vaak gebruik ik ook nog dunne leren handschoenen met kou omdat ik anders erg schrale plekken krijg, maar normaal gesproken bij goed weer kan ik ook wel zonder.

. 
xx_Irisje schreef:shabbay schreef:Ik heb er ook wel last van maar nu ik andere teugels heb (geen webband meer voor mij) gaat het prima! Heb nu een gladleren stubben (super soepel nu) en een zachte 'eventing' teugel (zeg maar een springteugel die overtrokken is met dun zacht leder, de stops liggen onder het dunne leer.) Vaak gebruik ik ook nog dunne leren handschoenen met kou omdat ik anders erg schrale plekken krijg, maar normaal gesproken bij goed weer kan ik ook wel zonder.
Die teugels kosten zeker noal wat
ktink schreef:Hallo,
Bijna elke keer als ik gereden heb heb ik blaren op mijn handen..![]()
Ik werk op een springstal, en daar rijd ik er zo'n 5 op een dag..
Aan het eind van de dag heb ik er een stuk of 4 blaren op mijn hand zitten..
(van zowel het vegen/mesten als het het rijden)
Ik heb in verhouding héle smalle, maar héle lange vingers/handen..
Tot nu toe heb ik nog geen rijhandschoenen gevonden die pasten..
Hebben jullie tips om de blaren te voorkomen?