Uitproberen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Re: Uitproberen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 11:46

Elinee schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ken er zo eentje die gaat doen alsof hij kreupel loopt, meestal longeren de eigenaren dan even voor het rijden, en blijkt de pony niet kreupel te zijn Clown.

en denk jij echt dat een paard kreupel gaat lopen, zonder dat er een oorzaak is?
dat hij dat doet om onder zijn werk uit te komen? Slapen

In de zomer probeert hij het ook wel is! En dan staat ie 6 maanden lang dag en nacht buiten samen met nog een paar paardenvriendjes. Vandaar dat we hem ook hebben laten na kijken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:49

Danielledm schreef:
Elinee schreef:

en denk jij echt dat een paard kreupel gaat lopen, zonder dat er een oorzaak is?
dat hij dat doet om onder zijn werk uit te komen? Slapen

In de zomer probeert hij het ook wel is! En dan staat ie 6 maanden lang dag en nacht buiten samen met nog een paar paardenvriendjes. Vandaar dat we hem ook hebben laten na kijken!

Hmm.. Net had je het over een ander paard die je kende die ook kreupel liep met het rijden. Nu zeg je dat je hem daarom ook hebt laten nakijken. Dan heb je je eigen paard toch niet na laten kijken. Verward

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 11:52

Ik had het over een paard bij ons op stal die dat deed (trouwens na gekeken door de uithof!) Mijn paard heef ook de uithof...

Mijn paard heb dus ook na laten kijken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:53

Ja maar je zei vandaar dat we hem hebben na laten kijken.. Dus ik snapte het niet helemaal meer maar oké Lachen
Ik ken de Uithof verder niet woon niet echt in de buurt van Utrecht. Bloos

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:59

Mijn paard is soms een beetje stijvig in de winter ook al staat ze 7 dagen in de week overdag buiten. Sinds ik een deken op het gaat het al iets beter...Er komt toch koude wind langs die spieren zonder deken. Als ik er net opzit lijkt het ook alsof ze meer knakt en vooral in haar schouder. Dat gaat na rustig opwarmen gewoon weer weg en ze loopt dan niet kreupel maar gewoon een beetje stijf. Ze wil ook wel eens met haar hoofd zwaaien als ze zo stijf is en maakt gekke sprongen.

Het kan zijn dat jouw paard ook een beetje stijf is en met rek en strek oefeningen (bokken en gekke bewegingen maken) zijn lichaam een beetje los probeert te maken. Het beste kun je dan eerst even longeren maar waarschijnlijk heb je er met rijden ook nog wel even last van.

Ik zou rustig opwarmen en losrijden en als ze niet te gek doet het gedrag negeren. Als ze echt gemeen bokt afstraffen met stem.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:12

Hij doet niet eng hij dreigt alleen. Bokken doet ie al helemaal niet als iemand er op zit, ja hij trap met 1 been na achtere maar nog neit dat je denk van jee. Ik reageer der ook niet eens meer op als die zo n bui heef en dan is het zo over.. Dankje!

De uithof is een universiteit en beschik over alles. Als je paard wat mankeerd (iets ernstig wat een reguliere dierenarts bij je in de buurt niet geen raad meer mee weet of de middelen er niet voor heeft)moeten ze 9 van de 10 keer na de Uithof!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:42

Dat ligt er maar net aan waar je woont he Knipoog ik wordt hier vandaan niet zo snel doorgestuurd met mijn paarden naar de Uithof hoor, beetje ver rijden Haha! er bestaan echt ook nog andere klinieken waar ze die middelen ook hebben Knipoog

Ik wil nog even opmerken dat de mensen hier in het topic je proberen te helpen en advies willen geven, daar is het forum voor. Als er antwoorden gegeven worden die je niet zo liggen hoef je er niet persé iets mee te doen maar probeer wel vriendelijk te blijven, dan blijft het een interessant topic waar nog veel meer mensen met een soortgelijk probleem iets aan kunnen hebben Knipoog

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:59

KimDai schreef:
Het kan zijn dat jouw paard ook een beetje stijf is en met rek en strek oefeningen (bokken en gekke bewegingen maken) zijn lichaam een beetje los probeert te maken. Het beste kun je dan eerst even longeren maar waarschijnlijk heb je er met rijden ook nog wel even last van.
Ik zou rustig opwarmen en losrijden en als ze niet te gek doet het gedrag negeren. Als ze echt gemeen bokt afstraffen met stem.

Toevallig dat ik dit net lees Knipoog ik heb zelf een fjord van 16 jr er is hiervoor niet heel veel met haar gedaan ik rij heel veel buitenritten met dr en zodra ik in galop ga gaat ze ook eerst bokken kan dus ook zijn dat ze een beetje stijf is? nou ja dat merk ik ook wel bij het rijden maar ik bedoel dat ze daarom bokt?

puk73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 01:52

jongens jongens, is er hier nu echt niemand die goed kan lezen??!!!
daniel startte haar topic met de vraag of er meerdere mensen hier zijn met een paard/pony die af en toe een beetje ondeugend is!!!
waarom zou het dan volgens de beterweters hier perse meteen een serieus medish mankement moeten zijn bij het paard???
een paard kan echt wel eens wat streken hebben zonder dat hij iets mankeerd!
ga is een curses begrijpend lezen doen, en plaats dan een reaktie op de vraag die gesteld word.
succes allemaal!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:41

puk73 schreef:
jongens jongens, is er hier nu echt niemand die goed kan lezen??!!!
daniel startte haar topic met de vraag of er meerdere mensen hier zijn met een paard/pony die af en toe een beetje ondeugend is!!!
waarom zou het dan volgens de beterweters hier perse meteen een serieus medish mankement moeten zijn bij het paard???
een paard kan echt wel eens wat streken hebben zonder dat hij iets mankeerd!
ga is een curses begrijpend lezen doen, en plaats dan een reaktie op de vraag die gesteld word.
succes allemaal!

Dat hoeft iid niet Persé
Maar het is wel in 9 van de 10 gevallen wel zo Ja

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:31

Ja jongens.. Mijn paard is ook dominant, en is ook enorm lui, dus soms heeft ze ook wel truukjes ja, over de schouder weglopen, als je haar corrigeert beginnen miepen (merrie...) en achteruit gaan. Maar of ik nu al ooit gedacht heb dat er iets medisch mankeert met haar? Nee eigenlijk nog nooit en waarschijnlijk krijg ik half bokt over me heen maar denk wel dat je een verschil hebt met een paard dat heel af en toe is truukjes uitprobeert dan een paard dat continue van de pijn in verzet gaat tegen alle of bepaalde oefeningen..
Dus ik moet nu ook maar gaan afvragen of ik ze beter niet helemaal op de foto kan laten zetten en een fysio etc etc moet laten komen...?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:52

Ik las dat iemand zei dat haar pony welles kreupel gaat lopen, dat kan idd een foefje zijn want ik heb ook een pony gehad die dat een tijdje heeft gedaan, dus geen kwats! Paarden zijn echt niet dom die hebben echt wel wat foefjes hoor Knipoog en ieder paard is anders, dus je kan er nie over beoordelen dat een paard dat niet zonder reden doet. Heb het zelf ook meegemaakt, heb er toen zelfs de dierenarts na een tijdje bijgehaald, bleek dat ze niks had hoor!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:46

Oké veel paarden zijn in de winter drukker omdat de meeste paarden dan niet op het land staan alleen in de losgooi, of gewoon 23 van de 24 uur binnen staan. bij ons staan veel kwpn op stal die hebben een hoop energie ze moeten er ook elke dag uit anders zijn ze erg druk met rijden. Ik heb zelf een tinker en die is op dit moment ook erg sterk en druk toevallig zijn vanochtend zijn tanden weer geveild terwijl dit 4 maanden geleden ook is gebeurd, dus ik hoop dat hij morgen met rijden minder sterk is en weer lekker wil werken. want hij was al weer 7 weken erg sterk en wilde niet lekker nagefelijk lopen. Dus vervelend doen kan allerlij oorzaken hebben pijn in de mond of pijn in de rug of benen. maar het kan ook door het weer komen. of een verkeerd bit ik rij nu met een passoa bit en dat gaat ook al beter en misschien kan ik die morgen weer vervangen door zijn dubbelgebroken bitje als hij beter loopt. Of je moet kijken of je zadel wel goed ligt!

dus het kan van alles zijn en als je paard al van top tot teen is onderzocht dan kan je pas aan gaan denken of hij onder het werk wil uit komen. En misschien moet je meer verschillende dingen met hem doen springen buitenrijden longeren met of zonder balkjes, grondwerk doen. je heb 7 dagen in een week dus je kan een hoop verschillende dingen doen om een paard plezier in het werken te laten krijgen. Pling

En steigeren ik zou hem voorwaarts houden en hem aan het werk houden. en belonen als hij braaf is.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:32

een paard gaat pas uitproberen op het moment dat de eigenaar/ verzorger hem daar de ruimte/ aanleiding toe geeft. jouw paard is niet zeker van jouw leiderschap, een 100% bevestigd betrouwbare leider hoeft niet uitgeprobeerd te worden nl.

het is dus aan jou (evt. met hulp) om je paard te bewijzen (niet afdwingen, gedrag eruit slaan heeft niets met leiderschap te maken) dat je wél een betrouwbare leider bent, dan komt het probleem zowiezo al niet meer voor.