Tips voor het kopen van rij-schoenen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChantalD

Re: Tips voor het kopen van rij-schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:31

Over een goede schoen kan ik je geen tip geven, ben zelf hard zoekende Knipoog
Kan je wel een raad geven: neem geen Global! Lopen slecht, ijskoude voeten, absoluut niet waterdicht, enige positieve is dat ze redelijk goedkoop zijn :-D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:01

Puera schreef:
Ik ben ook een zeer tevreden eigenaar van een paar Ariat jodhpurs. In combinatie met mijn chaps gebruikte ik ze ook altijd voor de wedstrijden, echt super.

Heb ook stal-/rijschoenen van Ariat maar die gebruik ik niet met 't rijden omdat die te breed zijn en ik te weinig ruimte in de stijgbeugels over hou.

Wel krijg ik altijd ontzettend koude voeten in de winter als ik met mijn jodhpurs rij.

welke heb jij dan?
De schoenen zijn juist ontzettend slank, en krijg eerder warme voeten dan koude voeten!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:05

ik heb die van mountain horse, ik rij er eigenlijk niet mee. ik gebruik ze voor op stal. ik vind ze heerlijk! lopen geweldig, waterdicht en ze gaan jaren mee (is al mijn 2e paar in 4/5 jaar)
ik wandel er ook graag mee (alleen zit er dan vaak een mest geur in!)
ik blijf bij mountain horse, want ik ben er super tevreden over.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:42

Hannanas schreef:
welke heb jij dan?
De schoenen zijn juist ontzettend slank, en krijg eerder warme voeten dan koude voeten!

Ik heb deze voor het rijden:
Afbeelding
Deze zijn inderdaad heel mooi slank maar op de één of andere manier krijg ik hier koude voeten in met het rijden.

En deze gebruik ik als 'stalschoenen'... maar omdat ik ze nog niet zolang heb, gebruik ik ze alleen als ik naar de manege ga ofzo. Haha!
Afbeelding
Deze heb ik niet speciaal voor het rijden maar juist voor 'naast' het paard omdat deze schoenen in mijn maat (41) te breed zijn voor in mijn stijgbeugels.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:53

Ik heb rijschoenen van Mountain horse. Echt geweldig! In de zomer niet te warm, in de winter neit te koud. Kan er prima hele dagen op lopen, zijn stevig kan er heerlijk mee rijden en kan er gewoon chaps op dragen! Heb ze nu ruim 2 jaar intensief (3-4 keer in de week gemiddeld) gebruikt en nog 0,0 slijtage! Ze waren 125 euro en dat zijn ze ook zeker waard!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:19

De reden dat ik nieuwe schoenen zoek, is omdat de wandelschoenen die ik gebruikte nu wat versleten zijn, maar belangrijker: ik heb de afgelopen paar keer gehad dat de veters los gingen tijdens het rijden :s
Vandaar deze vraag op dit forum... Ik hoef geen wedstrijden te rijden, en ben nu dus nogal verwend qua comfort, terwijl m'n budget als rijdende student niet echt groot is...

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:37

ik heb al een aantal jaren gewoon eenvoudige schoenen bij de scapino weg kunt er goed mee rijden en lopen ook lekker

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:46

Ik heb nu jodphurs van mondoni. Die waren in de aanbieding en ik vind ze erg netjes. Veters, rits, knoopje, en de enkel valt niet te ruim (ik heb smalle enkels maar het valt mee met de ruimte). Ik vind ze ook netjes (niet raar) onder een spijkerbroek.

Trouwens, ik heb inderdaad ook lekker bergschoenen van de scapino. Lekker goedkoop en ik loop er nu al jaaaaren op (zelfde paar!).

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:25

Bedankt voor jullie reacties-
Ik heb nieuwe schoenen gekocht!

Ze zijn wel een stuk goedkoper dan het soort dat werd voorgesteld Tong uitsteken ze waren rond de EU60, van het Duitse merk SGU. Ik ben er blij mee, hoop dat dat zo blijft Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:26

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 12:32

thnx Rhodos Lachen

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:51

Hmm ! Ik vind de ariats (van 110 euro) ook super fijn hoor. alleen ze slijten wel heel snel. ik had er na een half jaar een heel gat in aan de zijkant. en je moet zo ook ongeveer elke keer poetsen ! haha Tong uitsteken

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:36

Ariats zijn heel fijn. Lopen en rijden lekker. Je kan ze ook nog gewoon naar de winkel aan.