wat is de rede dat jullie wedstrijden rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: wat is de rede dat jullie wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:08

Om iets te hebben om naar toe te werken Lachen.

Ik had vorig jaar een 3 jarige ohz mee die nog nooit op vreemd terein geweest was. Mijn doel was gewoon een rondje sturen en we zien wel waar het schip strand, niet onstuurbaar rond crossen was voor mij al een overwinning geweest. We werden gedeeld eerste met 200 punten Clown (tussen mensen die al enige tijd officieel starten).

Ik vind het eigenlijk met een jonkie waar je niets van verwacht zelfs fijner rijden dan eentje die zich al bewezen heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:22

LoveleyHorse schreef:
ja oke maar je hebt ook mensen die het alleen doen om hun paard zo snel mogelijk zo hoog mogelijk te laten lopen

Tja, als mijn paard in 2009 nog steeds L loopt zou ik ook eens achter mijn oren krabben of we wel goed bezig zijn. Ik zou er geen klap aanvinden om drie jaar lang met hetzelfde paard in dezelfde klasse te blijven hobbelen zoals sommige mensen. Dan rij je dus gewoon bijna nooit winst, dat is toch demotiverend?
Ik wil de mijne toch ook zeker als hij zeven is wel in het Z hebben hoor, dat moet toch ook gewoon haalbaar zijn als er geen blessures tussen komen en je start met enige regelmaat?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:27

Ik rijd wedstrijden omdat ik het nodig heb om ergens naar toe te werken. Verder vind ik het ook heel leuk om eens met de trailer op pad en je ziet veel bekende mensen. Super gezellig om achteraf nog even te kletsen in de kantine.

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:31

het is zooooo leerzaam om wedstrijden te rijden.
je hebt iets om naar toe te werken.
je leert heel goed dat je jezelf moet ontwikkelen om je paard verder te krijgen.
andere omgeving om te rijden is ook leuk voor je paard, afwisseling.
je leert omgaan met teleurstelling en je krijgt meer doorzettingsvermogen.

belangrijkste is dat je het leuk blijft vinden !

( zie veel te veel ontevreden ruiters)

door naar wedstrijden te gaan heb ik veel beter leren rijden en heel veel respect voor mijn paard gekregen. Hij doet dat maar wel allemaal voor me.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:33

Ik rij vooral wedstrijden voor mezelf.
Door mijn school moest ik wedstrijden gaan rijden, en ondertussen zie ik dat dit een hele goede leerschool is voor mij en mijn paard. Thuis kan alles nog zo perfect gaan, maar dat hoeft op een ander niet en juist dan komen de problemen (of de goede dingen) naar voren.

En is het natuurlijk ook leuk om te winnen, kijk winnnen hoeft niet voor mij, nu in de L1 rijd ik nog niet boven aan mee, maar in de b dus wel en dat gaf ecjt een goed gevoel :p. En als het wat minder gaat op wds ben ik super gemotiveerd omdat te verbeteren.

Verder kijk ik ook met oog naar de toekomst, mocht ik dit paardje willen verkopen dan wil je er toch een meer voor krijgen als je zelf hebt betaald (tot bepaalde leeftijd dan he) en als het beestje recreatief is, of L1 scheelt, en tja L1 of Z1 scheelt ook weet in de prijs.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:41

je leert er ontzettend veel van, elke wedstrijd weer. en als het goed gaat wordt het een soort van verslaving Knipoog mij doet het altijd goed als het paardje het ook leuk vind, en er vooruitgang in komt. zonder vooruitgang met een paard zou ik stoppen met wedstrijden!!! heb 1x een paard in 2/3 jaar van niets na de L1 gereden en verder ging het me echt niet lukken, dat was niet leuk!!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:16

Ergens naartoe trainen Ja

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:21

Ik rijd wedstrijden om mijzelf een doel te stellen. Ik wil steeds een stapje vooruit ( met als doel uiteindelijk het Z) en daar heb je in mijn ogen wedstrijden voor nodig Ja

Ik zou er geen plezier aan hebben om gewoon wat zonder doel te trainen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:23

Stok achter de deur... Bloos

Ik ben van mezelf net wat te lief en makkelijk. Door aan bepaalde eisen te moeten voldoen, kan ik makkelijker naar een niveau toewerken.

Dus zoals hier al veel wordt gezegd; een doel hebben om naar toe te werken.

Laura_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:24

Clubwedstrijden doe ik dan alleen omdat ik geen pony heb om officieel op concoursen te starten. Voor mijzelf is het elke keer een test in de dressuur en ik vind het heerlijk op een wedstrijdterrein Haha!

Laura

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:27

Ik vind wedstrijden niet echt heel leuk. Ik rij sinds 2 jaar bij Antoine de Bodt. Ik kreeg van veel mensen in mijn omgeving de reactie 'leuk, maar dan kun je nooit meer wedstrijden rijden'. Beetje vreemde reactie vind ik. Ga binnenkort starten, meer om te bewijzen dat je zo prima wedstrijden kunt rijden. Om vooroordelen weg te nemen zeg maar. Antoine de Bodt wordt vaak geassocieerd met kreupele paarden, het is wel leuk om te laten zien dat er ook mensen zijn die onder zijn begeleiding wedstrijden rijden.

Overigens les ik meestal bij een leerling van hem, niet altijd ben hemzelf.

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:44

om te laten zien dat je een TEAM bent!!! en om een bepaald niveau te halen etc...... als je geen team bent moet je niet wedstrijden gaan rijden Nors opkijken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:37

Ik heb mijn paardje gekocht puur voor de recreatie. Het is een draver Knipoog
Maar ze heeft toch wel aanleg, dus ben ik gaan starten. Ik besef heus wel dat we de Z nooit zullen halen (hoewel zeg nooit nooit) maar L2 moet wel haalbaar zijn. Ik vind het ook leuk om inderdaad, zoals zoveel mensen zeggen, een doel te hebben, en niet doelloos rondjes te rijden in de bak. (gelukkig kunnen wij ook lekker buitenrijden)
Ik heb haar ook zelf ingereden, dus ben heel trots op mijn draver! Haha!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:41

daggie uit, happie eten, beetje beppen met andere ruiters die ik alleen op wedstrijden tegenkom en natuurlijk te weten komen of ik nog een beetje vooruitgang boek, maar ik ga maar eens in de drie maanden op wedstrijd, dus het gaat niet zo snel

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:55

Ik vind het gewoon ontzettend leuk, dan hebben we iets om naar toe te trainen en te verbeteren. Ook vind ik het fijn om ook commentaar te horen van andere mensen (juryleden) en niet alleen je eigen instructrice. Verder rijd ik ook wedstrijden om te zien hoe ver we gaan komen.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:25

Ik vind het gewoon leuk. Lachen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:27

De spanning, de afwisseling, de gezelligheid. Voor mij genoeg redenen om regelmatig de trailer te pakken en naar een wedstrijd te gaan.
Joery is vaak wat meer gespannen als we op een ander terrein zijn. Dat maakt hem vaak mooier met rijden. Daarom vind ik wedstrijden uit leuk.

tjerkepaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:23

Omdat ik het leuk vind.... ;p

horseeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:11

Ik vindt het super leuk als je en goede plaats heb en jij en je paard kunnen er veel van leren

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:09

Ik rijd voor mijn plezier. Wedstrijden rijd ik ook voor mijn plezier. ik hoef ook niet perse wedstrjden te rijden, maar ik vindt het erg leuk. Je ben op zo'n dag toch anders en intensiever met je paard bezig

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:03

ik doe het voornamelijk ook voor mijn plezier en om te kijken wat we kunnen en natuurlijk ook om een doel te hebben, ik vind het ook leuk om na de wedstrijd andere ruiters tegen te komen en gezellig nog even bijelkaar te zitten. ik vind dat je op westrijden ook veel leert van het commentaar van de jury, daar kun je dan weer mee bezig en oefenen zodat je elke wedstrijd het gevoel hebt dat het iedere keer weer beter gaat.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:46

Ik vind het fijn als mijn trainingen resultaat op leveren en dat ik ergens voor aan het trainen ben, maar ik rij vooral wedstrijden voor de lol Lachen