wie heeft er ook z'n super paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jimmylove

Re: wie heeft er ook z'n super paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:19

Zo was mijn shetlanderveulen ook. Álles was best. Heel relax en cool in het hoofd. Idd, erg geweldig.

Nou wil ik van al mijn paarden zeggen dat ze lief waren en super zijn, maar idd, nooit zo super als dat van jou en wat ik had.
Het is volgens mij heel zeldzaam. Ik denk dat je elkaar dan als baas en paard hebt gevonden, dat je vrienden bent ofzo. Echt heel raar, maar zo geweldig leuk:D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:52

Ik heb ook een superpaard Haha! .
Eindelijk kan ik dat zeggen en ben daar erg blij om.
Ze is verandert van klein draakje naar een fantastisch goed beleerd paard.
Het is ongelofelijk hoe goed ze alles doet voor een jonge merrie.
Ik merk dat ze absoluut lol heeft in onze ritjes en gedraagt zich als een oude volwassen merrie.
In tegenstelling tot alle anderen hier vind ik het goed dat je er kinderen opzet, natuurlijk wel met goede begeleiding en weten wat je doet.
Mijn paard is na een week zadelmak te zijn ook bereden door kinderen zelfs op buitenrit.
Volgens mijn trainer geven kinderen lichtere hulpen en dus heel aangenaam voor het paard om het goed op te nemen.
Weet natuurlijk niet of dit voor alle paarden helpt maar de mijne heeft het zeker ook goed gedaan.
In mijn profiel staat van dag tot dag uitgelegt hoe Flash door haar training is gegaan, mocht je nieuwsgierig zijn hoe ze is omgetovert tot superpaard.
Lief is ze niet, er zit gewoon een heel groot hoofd op het is een dame met karakter dit zal altijd zo blijven maar dat stoort me niet.
Voor mij is het een superpaard en dat blijft ze Haha!
Heel veel succes toegewenst met inrijden strakjes.
Doe het rustig aan dan blijft het zeker jullie superpaard.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:10

Gaaf dat je zo'n lief en rustig paardje heb. Als je dochter erop heb kunnen zetten betekent dat dat je hem en haar vertrouwde. Dus alleen maar super. Blijf er wel altijd blij het blijven jonge dieren. Mijn paardje is super lief( maar helaas heel schrikkerig)

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 10:44

Jennasilver schreef:
Gaaf dat je zo'n lief en rustig paardje heb. Als je dochter erop heb kunnen zetten betekent dat dat je hem en haar vertrouwde. Dus alleen maar super. Blijf er wel altijd blij het blijven jonge dieren. Mijn paardje is super lief( maar helaas heel schrikkerig)

dank je voor de leuke reacties
moet zeggen dat ik het zelf ook echt een wonder vind dat we het zo getroffen hebben op stal lopen we allemaal te geinen dat kelvin eigelijk een paard van 20 is omdat hij gewoon alles goed vind en alles met hem laat doen

orrieknorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:00

zoals ik het nu hoor denk ik dat je een heel leuk en lief paardje hebt,

de mijne is ook heel lief, máár eigenwijs Tong uitsteken

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:08

Ik heb een 3 jarige merrie van 1.65m. Ze is een super brave merrie. Beleren en mak maken, hoefsmid, trailer alles ging van een leien dakje.
Maar vorige week is ze tijdens het eerste staprondje vanuit het niets ontploft. Ze stijgerde tot 2 maal toe en de tweede keer sprong ze gelijk vooruit. Bij neerkomst explosie met 4 benen van de grond en bokken. Gevolg landing op de grond.
Ik zou zeker genieten van je brave paard, maar ze kunnen allemaal een keer gaan puberen. Wees voorzichtig ook met een heel lief paard.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:52

Toen ik mijn paard kreeg was het echt een drukktemaker ze schrok overal van.
Nu twee jaar verder kan ik alles met haar doen ze vertrouwd mij volledig.
Ben zelf wel voorzichtig wat mijn 6 jarige dochter en mijn paard betreft het blijven vlucht dieren.
Moet er niet aan denken dat ze haar om ver loopt of erger.
geniet van je super paardje dat doe ik ook

Ekiw_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:03

Ik heb ook zon super paard!
Als ik zijn bitje voorhoud doet ze gewoon haar mond open, ze komt altijd naar me toe.
Ze is echt veelste lief!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:07

mijn paard was ook zo vond het allemaal maar vanzelfsprekend. longeren deed hij uit zichzelf. tijdens het zadelmak maken was er toen ik de 1ste keer erop wou iemand bij om hem vast te houden dit is toen niet goed gegaan hij gedroeg zich niet. week later was ik in mn 1tje en ben zo opgestapt en weggereden met hem. wel is het er ook 1tje die heft liefst heel de dag bij je op schoot zit en nu nog steeds. nu begint hij wel meer spatjes te krijgen onder het zadel zoals in het bos zn kont eens lekker de lucht ingooien maar geen gemene dingen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:08

ik heb ook een topknol:)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:29

Het is ontzettend fijn dat je het zo getroffen hebt met je paard en dat hij zo goed bij jullie past, als je er een goed gevoel bij hebt is natuurlijk erg belangrijk en een goede basis.

De defenitie van een 'superpaard' is natuurlijk voor iedereen anders, mijn superhaflinger is een bijzonder exemplaar die alles behalve makkelijk in de omgang of onder het zadel is, haar complexe karakter en onzekere verleden hebben haar tot een pony gemaakt die ze eigenlijk niet wilt zijn.
Beetje vergelijkbaar met een moeilijk opvoedbaar kind die als het ouder wordt niet meer te handhaven is binnen het gezin en uithuis geplaatst wordt, klinkt wat vergezocht maar zo komt ze soms op mij over (een puber in het kwadraat).
Nu na 2,5 op 1 vaste plek te hebben gestaan met dezelfde paarden en mensen om haar heen, krijgt ze ook zelf in de gaten dat ze er mag zijn en een hele leuke pony is, die zelfs het rijden onder het zadel erg leuk begint te vinden.
Voor de ene was ze een rotpony, voor mij is ze een superpony met een niet alledaags karakter, een karakter wat een plek in mijn hart heeft gestolen.

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 21:36

geweldig allemaal die verhalen moet zeggen dat ik zelf ook wel voorzichtig blijf nu vooral met al dat vuurwerk
ook daar geeft hij niet om maar je weet maar nooit
lees ook heeel goed over de verhalen dat je paard als nog met inrijden kan gaan veranderen en als de pubertijd aanbreekt ik hou jullie op de hoogte

volgende week komt de paarden tandarts. Ben benieuwd wat hij dan gaat doen !!!(alvast kijken naar zijn gebid of alles goed zit hoef ik daar niet aan te twijfelen als hij in april in word gereden )

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:22

De fjord die ik heb was vroeger als kleintje ook zo'n ontzettend makkelijk paard. We hebben echt de aller raarste dingen gedaan. Zeilen, voetballen, muziek, balkjes lopen, buiten lopen, paraplu's. Alles wat ze ooit in der leven zou tegen komen. Het enigste wat ze eng vind is groot publiek (echt heel veel mensen) En kleine kindere, als ze met meerdere zijn.

We hebben nu ook een 2,5 jarige haflinger (x ? ) staan. Deze is echter niet zo makkelijk. Hij is wel makkelijk met leren en durft alles. Maar hij heeft geen geduld. Veder hebben we ook met hem alles gedaan wat die ooit in ze leven tegen kan komen, het geen is alleen dat hij nog niet naar buiten kan (alleen) Als er een voorganger bij is gaat het prima! Maar dat komt allemaal nog wel. Hij is ook heel erg aan het groeien, iets wat die fjord minder had. Die is meer geleidelijker gegroeid. Maar hij is in een jaar tijd van 1.38 naar +- 1.50 gegaan, en groeit nog flink door. Dus we doen erg rustig met rijden/training!

Mijnnerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:41

Ik heb geen paard maar zo'n geweldig beest zou ik wel willen hebben.

Brittjulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:52

Mijn pony valt niet in de categorie jong maar is wel een super super lief dier!

Ik heb hem laatst zijn staart gewassen en gefohnd en meneer gaf geen kick en at gewoon rustig verder Knipoog Alles vindt hij best, het is een echte knuffel Haha!

Mijn dochters van 3 en 6 lopen ermee, rijden er op (uiteraard onder toezicht) en hij vindt alles prima.

GENIETEN dus van zo´n lief dier Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:43

Mijn paardje is ook hartstikke lief echt een knuffelbeer. Hij is nu 1 jaar en 3 maanden maar geeft al voetjes loopt mee een stukje in draf. Vind het heerlijk om gepoetst te worden.
Bloos Heb er ook wel eens iemand op gezet Bloos
Een poes Koe
Die kat en hij zijn hartstikke lief tegen elkaar, die kat kan plotseling op zijn rug springen en hij doet niks. Dan gaat dat beestje slapen en Balou loopt gewoon rond.