Lang chaps: Wie rijd ermee en welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Lang chaps: Wie rijd ermee en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:43

bromfiets schreef:
bromfiets schreef:
Ik ga dit even volgen, ben erg benieuwd naar ervaringen met de neopreen chaps Lachen

Donderdag ga ik naar vorstenbosch, daar hebben ze wss veel verschillende soorten fullchaps en dan zal ik even voelen, vergelijken en bevindingen in dit topic plaatsen Lachen

Het aantal lange chaps in vorstenbosch viel een beetje tegen... Neopreen hadden ze niet en maar twee soorten leren die geschikt waren om mee buiten te rijden. Die 2 waren allebei 135 euro waarvan 1 in de aanbieding. Wel heel mooi leer, maar voor mij iets te duur. De rest waren showchaps, die zijn niet geheel waterdicht.

Jammer .. Heb je toevallig ook wat merkjes onthouden Lachen ???

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:53

Verder nog iemand Verward Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:42

Die lange chaps van neopreen zijn idd van Kitt. Ja

Ik ben zelf al voor de 4e winter een enthousiaste gebruiker. Echt een geweldige uitvinding. Ik heb ze in het zwart met blauw. Ze hadden voor het gemak idd wel iets langer gemogen, maar ik rijd met vrij hoge schoenen (kisten) en dat sluit net op elkaar aan. De effen exemplaren (volledig zwart of bruin) zijn idd net wat langer.

Maar goed. Als het onder de 5 graden is, heb ik ze standaard aan. Ook als het regent/miezert. Heb een grote hekel aan koude benen en het duurt bij mij ook altijd eeuwen voor ik weer warm ben. Die chaps zijn dus ideaal voor mij. Heb overigens ook handschoenen van hetzelfde materiaal, maar die vind ik bij temperaturen rond het vriespunt alweer snel te koud (dan rijd ik liever met dubbellaags fleece). De chaps doen zelfs onder nul prima hun werk. Cool

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:03

@ Karin: Zijn ze waterdicht?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:05

Niet 100%, want ze hebben naden die niet 'geseald' zijn. Ze kunnen wel prima tegen een buitje, maar tijdens een echte plensbui komt er vocht langs de naden. Maar... daar merk je niets van, de chaps werken als een surfpak. Neopreen isoleert en je blijft dus lekker warm, totdat je de chaps uittrekt (en dat kun je dus het beste binnen doen).

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:07

Haha ok anders in 1 keer de kou overal Brrrrrrr

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:10

Ze zijn ook vooral bedoeld om je benen warm te houden. Dat ze tegen een buitje kunnen is alleen maar mooi meegenomen. Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:35

ok bedankt voor de info Haha! Ja

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:20

Ik heb vanmiddag de kans gekregen om de neopreen chaps uit te proberen. Ik heb anderhalf uur buiten gestapt, terwijl het wat regende, en heb het absoluut niet koud gehad (oké, koude vingers en tenen, maar die heb ik altijd). Ik vond ze erg fijn zitten, heb ze eigenlijk niet eens gevoeld tijdens het rijden, behalve de warmte dan!!

De maat is alleen wel een beetje vreemd. Om mijn benen sloot hij perfect aan (eerder iets aan de krappe kant dan te ruim), qua lengte kon hij wel al had ik hem persoonlijk graag iets langer gewild, maar de band die om je middel gaat was véél te groot...... Maar misschien dat er in de winkel meerdere maten en verschillen daarin zijn, dat weet ik niet. Iemand had deze, en ik mocht hem uitproberen, wat ik dus gráág deed.

Maar ze bevielen mij dus goed, veel beter dan mijn thermo broek. Jammer dat ik momenteel geen geld heb, maar ik ben volgende week jarig, dus wie weet!! Ik vind ze zeker iets om te hebben!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:24

Voor die maten moet je anders Hellen eens vragen, (van www.saddle-up.nl) zit hier ook op bokt (klik. Zij heeft ze vaak wel op voorraad en kan zo voor je kijken welke maat je moet hebben.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:24

Citaat:
Jammer .. Heb je toevallig ook wat merkjes onthouden ???

Het was echt superdruk tijdens de uitverkoop en die dame wilde graag weer weg toen ze doorkreeg dat ik geen chaps ing kopen Haha! De merkjes zijn mij niet duidelijk geworden...

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:31

Ik rijd in de winter met lange lederen (suede) chaps. Zitten erg lekker en omdat ik ook veel buitenrij lekker warm. Heb de chapsbroek nu al zeker 10 jaar, dus duurzaam is ie wel.. en je kunt er, als je wil, ook gewoon een spijkerbroek onderaan.

Hoe een neopreen chap verder is weet ik niet, daar heb ik geen enkele ervaring mee.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:44

Ik heb suede chaps, maar aangezien ik ben afgevallen zakt ie af. Clown
Ik heb nu Neopreen chaps van Kitt in gebruik.
Ze zijn lekker warm, als je ze uit doet heb ik wel het gevoel dat ik kleffe benen heb.
Het klitteband die je om je middel vast moet zetten, gaat soms bij mij wel eens los.
Dan hangen de chaps om mn knietjes. Bloos
Ik zorg wel dat ik een lange sweater aan heb, want bij je bovenbenen/kruis is het wel soms wat koud, dat komt doordat deze open is.
Ik ben een keer een beetje aan een tak blijven haken, het is niet kapot gegaan maar er zit wel een rare plek nu.
Van de zomer heb ik ze nog niet uit kunnen testen. Zolang heb ik ze nog niet.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:40

Bedankt voor alle info weer Lachen
Ik hoop volgende week even tijd te vinden om naar de ruitershop te gaan en even te informeren qua bestellen van die leren chaps..

Als mensen nog tips en info hebben plaatst gerust Haha! Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:45

Ik heb sinds kort ook de Kitt-chaps. Ik heb ze van iemand overgenomen dus niet van te voren uitgebreid gepast etc.
Ze zitten op zich wel goed, maar zijn redelijk strak om mijn bovenbeen. Hoort dat zo?
Ze zijn bij mij ook lang zat, terwijl ik van rijbroeken altijd lengtematen heb.

Ik merk het trouwens wel met rijden, ik vind ze nogal glad! (rijd bijna altijd met een broek met leren inzet). Ik ga denk ik vanavond eens proberen hoe het zit als ik m'n leren laarzen eronder doe, misschien heb ik dan net iets meer steun om m'n kuiten.

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:29

ik heb de kunstleren chaps van Kieffer. ze lijken op echt leer. als ze vies zijn kun je ze heel makkelijk schoonmaken met gewoon een natte doek. ik heb er leren jophurts bij van mondoni hogere model. ik heb de chaps en de jophurts in de zomer gekocht bij divoza. de chaps bevallen me heel goed! ze rijden heel fijn. maar de jophurts zakken heel snel in.. dat komt denk ik omdat het een hoog model is. maar dat vind ik wel heel jammer. Huilen

Afbeelding
Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:22

Bedankt voor de informatie weer Haha!

@ Elise: Het ging hier meer om ervaringen met de verschillende lange chaps/ full chaps. Maar toch bedankt voor je info Haha!!