Jimmylove schreef:10 tot 15.
Dan zijn ze niet te oud en niet zo druk meer. Gewoon ervaren paard.
Had dat even aan die ouwe muts van mij gezegd, die had toch echt andere ideeën.......
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Vandaag was ze weer eens zo fris als een hoentje
Vorig jaar begonnen in de B dressuur en inmiddels zijn we alweer L2 startgerechtigt, dus oud, ach je moet naar het paard kijken. Sommigen zijn met 15 al oud en sommigen zijn nog jeugdig als ze 20 zijn. friesiszwart schreef:gezondheid en karakter is net zo belangrijk. Kijk een echt oud paard (boven de 20) kun je voor de sport niet meer inzetten als je eerlijk bent maar zo.n paard kan best dagelijks goed gereden worden hoor.
. Ik hoop dat hij nog lang bij mij mag zijn
.
afhankelijk ook weer van wat het paard heeft gedaan enzo. arnjojo schreef:Een ouder paard vind ik niet verkeerd, maar een ouder paard heeft wel vaker gebreken. Dus laat het paard altijd keuren. en tussen de leeftijd 9 tot 14 vind ik een nette middeklasse. In deze leeftijd hebben ze meestal ook nog niet echt hele gekke dingen ( op enkele paarden na).
arnjojo schreef:klopt maar de risico's zijn wel groter bij een ouder paard. Je kan een paard van 18 kopen en nog veel plezier er mee hebben maar deze paarden hebben vaak gebreken of eerder gebreken.
(en kerngezond nog)

Lady1969 schreef:En wat is oud???? 100 ja da's oud!