Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_rosita_ schreef:@Germatje: Als jij met je hoofd in de wolken de straat over steekt en onder een auto komt of een pilletje slikt in het weekend die verkeerd valt, betaal ik daar net zo hard aan mee... Sorry hoor, maar vind dat behoorlijk kinderachtig gedoe.
Een cap wel of niet op je kop is een eigen beslissing, waar niemand iets over te zeggen heeft. Een cap heeft net zoals bijna alles zowel voordelen als nadelen en het is ieders goed recht daar een eigen beslissing over te maken en persoonlijk vind ik het zeer irritant dat mensen anderen daar constant op aanspreken en over door zaniken.
_rosita_ schreef:@Germatje: Als jij met je hoofd in de wolken de straat over steekt en onder een auto komt of een pilletje slikt in het weekend die verkeerd valt, betaal ik daar net zo hard aan mee... Sorry hoor, maar vind dat behoorlijk kinderachtig gedoe.

Germatje schreef:Als iemand een 'verkeerd ' pilletje slikt (alles in dat opzicht is bij mij verkeerd) dan vind ik dat ook goed stom, absoluut geen medelijden mee. Maar jou instelling komt daarmee wel naar voren.
Discussie gesloten over dit 'onzinnige' onderwerp. Toch jammer.
Huertecilla schreef:Mensen met overgewicht mag je dus op straat ook aanspreken?! ´Héh, jij, die vollere persoon daar: weet jij wel dat ik aan jouw gezondheidsproblemen mee betaal? Ik vind jou ASO!´ *\o/*
Enneh, veilig vrijen? Hoe zit het daar mee![]()
hc
MiSs_vOsj schreef:Er zitten enorm veel risico's aan, ook al willen de meesten dat niet geloven.
_rosita_ schreef:Ik zie het al voor me....
Denk dat we dan binnenkort met z'n allen moeten betalen voor gebroken neuzen die deze moraalridders hebben opgelopen met hun waarschuwingen

Huertecilla schreef:MiSs_vOsj schreef:Er zitten enorm veel risico's aan, ook al willen de meesten dat niet geloven.
Er zitten GEEN risicos aan het niet opzetten van een valhelm.
Paardrijden houdt een risico in. Hoe groot dat risico is wordt bepaald door de vaardigheid van ruiter en paard en hun samenwerking.
Je kan je afvragen of wanneer het risico zo groot is dat een valhelm een significante kans op hersenletsel vermindert, het rijden verantwoord is.
Het dragen van een valhelm houdt een valkuil in want een veiliger gevoel = onveiliger rijden.
Váárdigheid is de kritische factor voor de grootte van de risicos ´ook al willen de meeste mensen dat niet geloven´.![]()
Nogmaals: zet gerust een helm op. Dat is JOUW keuze en laat het daarbij![]()
hc
Germatje schreef:Mij irriteert het mateloos als mensen geen cap op hebben. Totaal onverantwoordelijk! Weet je hoeveel leed je kan besparen als je een cap draagt?!
Volgens mij is hier een heel topic over; iemand die geen cap op had en er een hersenbeschadeging aan over heeft gehouden!
En ik zie dat je nog maar 13 bent! Waar hebben het over?!?! Dat jij van je ouders zo mag rijden... tutut

wendy01 schreef:sorry hoor, maar moeten we daar antwoord opgeven, ze hebben een cap niet voor niets uitgevonden. hé WiskyBokjes waarom hebben ze voor een scooter een helm uitgevonden? dat is toch ook een domme vraag of niet soms.
MiSs_vOsj schreef:Dat is jouw mening, maar je kan de streken van een paard niet voorspellen,.
marleen_usar schreef:Ik vind het eigenlijk geen zeuren maar iemand wijzen op onverantwoordelijk gedrag.
marleen_usar schreef:Ik vind het eigenlijk geen zeuren maar iemand wijzen op onverantwoordelijk gedrag.

Huertecilla schreef:MiSs_vOsj schreef:Dat is jouw mening, maar je kan de streken van een paard niet voorspellen,.
Kijk dáár heb je een fundamenteel punt.
Een paard is heel voorspelbaar binnen het programma paard en als ik een individueel paard niet voldoende ken om te kunnen inschatten waar het binnen dat programma zit, stap ik er niet op. Niet zonder helm, niet met.
Je ´veilig´ voelen met helm en op een paard stappen wat voor jou onvoorspelbare dingen kan doen is onveilig want de kans dat jij je rug beschadigt is net zo groot als de kans dat je op je helm ketst.
Nogmaals 99% van de ruiterij hoort mijns inziens niet buiten een veilige omheining. Met valhelm op zijn ze nog steeds een gevaar voor zichzelf, het paard en de rest van de wereld.
hc