Uit de trailer laten 'vallen'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Uit de trailer laten 'vallen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:37

Ik draai dan het halstertouw via de ogen van het halster om de neus. Als ze te hard naar achter gaan, verhogen ze de druk op hun neus. Dit doe ik trouwens ook bij paarden die bij het opladen omhoog komen of steeds achteruit gaan. Blijven staan mag, (te snel) achteruit mag niet. Ze kennen dit eigenlijk vrij snel omdat ze zichzelf zo corrigeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 08:00

Bedankt voor de reacties weer.
Bijsturen of iemand naast de trailer zetten is geen oplossing, we hebben al gezien dat dit te gevaarlijk is.
Ze gaat niet recht van de klep af maar ' Hoe sneller hoe beter' en glijd met haar achterbenen schuin weg.

Ook iemand die nergens van weet heeft het geprobeerd om haar in de achteruit te zetten, ze brak toen los.

Zowieso zijn we altijd minimaal met z'n 2en als we dit paard in en uitladen.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:47

Misschien toch een prof even laten kijken, het klinkt me gevaarlijk in de oren! Heeft ze zich nog niet verwond op deze wijze? Het klinkt me als een dier dat ooit heeft vastgezeten aan de voorkant en de reflex is blijven hangen. Er zijn wel oplossingen voor, maar niet 1-2-3.

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:41

Met een longeerlijn erachtergaan, die trek je dan aan den doe je met kleine beetjes losser. Zo gaat ze mischien wel rustiger van de klep af..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 10:45

Jimmylove bedoel je de longeerlijn achter de achterbenen?
Als ze hierbij achteruit stormt, lijkt het mij dat ze over het touw heen kukelt.. Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:17

Of de lijn breekt.... en paard kukelt alsnog achterover...