Vrieskou.. stal of weide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Vrieskou.. stal of weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:45

Van artrose krijgt het paard het eerder koud?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:46

Nee, maar ze hebben wel eerder last van hun gewrichten door de kou, denk maar aan mensen met reuma, die zullen er nu ook meer last van hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:48

Ja okee, dat is waar. Maar eerder koud hebben ze het er niet door.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:49

Die van mij staat gewoon lekker een paar uurtjes per dag buiten. Hij heeft zijn eigen wollie vacht gekweekt en staat met een 0 grams regendeken op ter bescherming tegen de wind en wat sneeuw wat hier soms een beetje valt. Meneer vindt het heerlijk!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:50

rowo schreef:
Ja okee, dat is waar. Maar eerder koud hebben ze het er niet door.

Daar heb je helemaal gelijk in en dat heb ik ook nooit beweerd Knipoog.

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:51

mijn paard staat overdag buiten, s'nachts op stal en zonder deken! Haha!

Anoniem

Lekker dag en nacht buiten, in hun eigen dikke wintervacht. Knipoog

Niisj

Mijn paard staat 12u / dag op de wei met een 300 gram waterdicht winterdeken. Toen ik gisteren onder haar deken ging voelen, voelde ze koud aan ...ze heeft ook nog haar zomervachtje eronder dus ja wat wil je dan ...Dus heb ik haar zomerdeken eronder gedaan. 's Avonds gaat ze wel naar binnen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:59

Niisj schreef:
Mijn paard staat 12u / dag op de wei met een 300 gram waterdicht winterdeken. Toen ik gisteren onder haar deken ging voelen, voelde ze koud aan ...ze heeft ook nog haar zomervachtje eronder dus ja wat wil je dan ...Dus heb ik haar zomerdeken eronder gedaan. 's Avonds gaat ze wel naar binnen.

Dat doe ik ook elke dag, onder de deken voelen. Calyp heeft ook een zomervacht nog en 2 dekens op nu (300grams water dicht en nog 1 geen idee hoeveel grams). Elke dag ff eronder voelen en is heerlijk warm eronder.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:15

Ook hier zitten we rondom het vriespunt en s´nachts vorst.
Ons meisje staat 24/7 buiten of in haar inloopstal zonder deken Haha! .

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:18

rowo schreef:
Niisj schreef:

Dat doe ik ook elke dag, onder de deken voelen. Calyp heeft ook een zomervacht nog en 2 dekens op nu (300grams water dicht en nog 1 geen idee hoeveel grams). Elke dag ff eronder voelen en is heerlijk warm eronder.

Ja das het best hé dat je dat doet ...mijn merrie heeft het ook lang warm genoeg gehad met haar 300 gram op maar gisteren was het in de dag bij ons -5 en jaa toen had ze het opeens wel koud ...Heb dan even haar zomerdeken eronder gedaan & toen ik daarna terug ging voelen, had ze het terug warm dus dit moet wel volstaan denk ik. Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:19

Als ze koud voelen moet je er wel wat onder doen ja. Maar teveel mensen denken dat paarden het met dit weer koud hebbne, maar 9 vd 10 hebben dan echt niet. Vooral als ze buiten staan houden ze zich zelf wel warm.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:43

Saar staat gewoon buiten met dit weer. Ze lijken het wel koud te hebben denk ik voor niet-paardenmensen omdat de langste vacht haren bevroren zijn. Maar als je dan met je vingers in de vacht gaat merk je dat ze het gewoon lekker warm hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:16

Mijn paardje staat met dit weer ong. 4 uur buiten. Buiten is nu niet erg veel te doen voor ze (geen gras, alleen beetje spelen). En daarna weer op stal. Ik merk wel dat doordat ze minder naar buiten komt wat frisser is. Maar ben al lang blij dat ze ondanks de bevroren grond lekker naar buiten komt. Ze heeft overigens geen deken om.
Bij sneeuw komen ze niet met de groep naar buiten, ivm paarden met ijzers. Dan staat ze ong. een uur buiten.