let je op de jury bij het inschrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: let je op de jury bij het inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:07

Nee, daar let ik niet op. Boeit me niet zo veel.

Wiewjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:56

Nou ik let er niet echt op welke jury er dan is op de wedstrijd
want meestal is het pas bekend als de startlijst is gemaakt
of als ik de coupon terug krijg Clown
ik ga altijd naar alle wedstrijden die in de regio liggen.

Alberdiné

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:08

Ik let daar wel op, er is namelijk een bepaalde jury waar ik niet meer bij start. Als zijn naam op de startlijst staat meld ik af en kom ik er op de wedstrijd voor de proef achter start ik niet, kom ik er in de proef achter groet ik alsnog af.

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:01

ik let er eigenlijk nooit op welke jury ik heb Lachen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:55

ik let er ook nooit op.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:00

opzich niet, maar bij 1 wel, als ik haar heb, start ik gewoonweg niet, want dat heeft toch geen zin.
iedere keer als ik een goede proef neerzet: 175
veel 5en, zonder reden.
Soms een 4, dan heb ik een oefening keurig gereden, staat er gewoon een 4, zonder commentaar.
wat blijkt nu achteraf, zij wou mijn pony kopen toen hij nog te koop stond, voor haar dochter, maar wij waren haar voor....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:03

Nee, mijn moeder schrijft me altijd in, dus het is bij mij al een wonder als ik weet waar ik wedstrijd heb. Huilen van het lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:05

Scum schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de jury van tevoren bekend gemaakt werd. Die jury zie ik pas op het moment dat hij binnenkomt of op het moment dat ik de bak in rijdt.

Idd.. ik probeer er altijd wel wat eerder achter te komen, maar ik mijd er eigenlijk nooit wedstrijden om (zeker niet als ik me al heb ingeschreven). Ik schrijf me wel altijd meteen in als ik weet dat meneer Stoel jureerd, want hij vind haflingers de leukste paardjes van de wereld Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:06

Eva_Arno schreef:
opzich niet, maar bij 1 wel, als ik haar heb, start ik gewoonweg niet, want dat heeft toch geen zin.
veel 5en, zonder reden.
Soms een 4, dan heb ik een oefening keurig gereden, staat er gewoon een 4, zonder commentaar.
wat blijkt nu achteraf, zij wou mijn pony kopen toen hij nog te koop stond, voor haar dochter, maar wij waren haar voor....

Jeeeetje zeg, dan zou ik echt gaan klagen bij de KNHS!! Dit kan toch niet

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:07

Aranel schreef:
Ik schrijf me wel altijd meteen in als ik weet dat meneer Stoel jureerd, want hij vind haflingers de leukste paardjes van de wereld Haha!

Jij verwoord precies hetgene dat ik nou zo haat aan jury's. (niks tegen je haf hoor Knipoog )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:12

D'r is een jury waar ik niet bij start. Als ik zie dat die op de lijst staat meld ik me af, betaal mijn startgeld en laat het paard op stal. Daar ga ik niet eens de moeite voor nemen om de trailer aan te koppelen.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:27

Aranel schreef:
Eva_Arno schreef:
veel 5en, zonder reden.

Jeeeetje zeg, dan zou ik echt gaan klagen bij de KNHS!! Dit kan toch niet

ben bang dat dat niet veel zin heeft..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:26

daNiielle_ schreef:
Aranel schreef:
Ik schrijf me wel altijd meteen in als ik weet dat meneer Stoel jureerd, want hij vind haflingers de leukste paardjes van de wereld Haha!

Jij verwoord precies hetgene dat ik nou zo haat aan jury's. (niks tegen je haf hoor Knipoog )

Precies. Een jury mag geen voorkeur hebben voor het type paard, maar moet de proef beoordelen. Of het nou een fries, haflinger of KWPN-er is!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:41

ik kijk altijd wel even wie er jureert en pak evt mijn oude proeven erbij.
afzeggen is voor mij geen optie als de jury niet "bevalt".

Even nog een reactie op de jury die zgn laag zou punten omdat ze zelf de pony had willen kopen.
Een 4 of 5 geven zonder commentaar hoort niet. (een uitzondering daar gelaten uiteraard).
Ik zou de jury alsnog uitleg vragen en vragen waarom dit niet op het protocol gezet is. Neem de proef ook op. Dit houdt de jury altijd extra scherp en bij misstanden staat eea op tape.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:26

Over het algemeen intresseert het mij niet zo wie de jury is maarrrrr er is een dame die ik echt probeer te vermijden, ik heb geen moeite met commentaar, ik heb geen moeite met streng maar rechtvaardig jureren maar ga je met alles wat je hebt mijn paard afkraken (en ik heb echt met mijn mond opengestaan omdat ik dit nog niet had meegemaakt) tja dan wordt het wel wat...
Een paard van een mederuiter werd zelfs voor en na de proef opgehemeld vanuit het juryhokje, ik wilde er nog niet aan maar deze jury jureerde niet alleen de proef Knipoog ik had geen foutloze proef nee dat niet maar commentaar "paard is niet geliefd is in de ring" moet je niet maken tegen mij en dan daarbij 4-en geven voor een middendraf die echt het dubbele waard was 5-en voor dingen die gewoon goed waren en zo de proef door hahah oja een 6 voor mijn prachtige totaal 4-kant staande halthouden Clown ik heb er achteraf maar om gelachen en reed een paar dagen later weer 194/191 met gewoon normaal objectief en goed commentaar op dat wat wij lieten zien in de ring en niet vanwege het paard waar ik mee verschijn. Knipoog

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:33

Ik let er nooit op wie de jury is. Ik ben van mening dat als je goed genoeg bent, je bij elke jury een winstpunt kunt rijden. Als je goed genoeg bent, kunnen ze niet om je heen. Elke jury jureert misschien wel net iets anders, maar dat zie ik juist als een uitdaging. Ik zie het als een uitdaging om bij een jury die te boek staat als "streng" of "weinig winstpunten uitdelend" om daar dan toch een winstpunt bij te kunnen rijden. Ik vind het ook de grootste onzin als mensen zeggen als ze van een wedstrijd terugkomen "ik heb geen winst, want de jury was zo streng en heeft van de 20 combinaties maar 1 winstpunt gegeven". Ga eerst eens bij jezelf na waar het aan schort, voordat je de jury de schuld gaat geven.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:34

in principe maakt het me niet uit wat voor jury ik heb. Maar er is 1 jurylid die regelmatig minpunten geeft omdat hij het paard niet mooi vindt. Hierover heb ik met meerdere ruiters brieven geschreven naar de KNHS, maar die doet er tot op heden niets aan... Hamer
Ik heb het geluk dat hij mijn paard wel mooi vindt, maar uit sollidariteit met mijn mederuiters start ik niet bij hem... Cool
Het is nog niet voorgekomen, maar kom hem tegen, dan meld ik me wel netjes af bij hem en de organistatie en vermeldt de reden waarom!!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:39

Mij maakt het niet zo veel uit en vraag wel is aan mijn moeder ( op de wedstrijd zelf) wie de jury is.

Daaraan weeet ik wat ze willen zien etc.

Laatst had ik ook wedstrijd (selectie) en heb 'm voor die tijd thuis los gereden, omdat ik weet dat je daar heel weinig ruimte hebt om los te rijden. heb er even voor de proef een kwartiertje op gezeten en toen de ring in. Eerst was ie heel kijkerig en alles maar daarna ook heel braaf! Ik had eerst 177 in het jury hokje;p en op het secretariaat 179.

Okee jammer dan maar aan het commentaar had ik wel wat en wie de jury was weet ik niet. Maar zou hem graag weer willen hebben. Dingen die goed gingen werden dan ook beloond en dingen die niet goed gingen werden een onvoldoende ( laat ik het maar zo zeggen)

Ik heb ook al wel is gehad dat ik een jury had waarbij ik allemaal 4-5 en had voor de verzorging een 9! uhh tjaa..
En zo slecht ging het nou ook weer niet.

Die jury mag trouwens Z jureren..
En om 'm nou in de B neer te zetten vind ik dan ook wel weer zoiets..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:48

Hozie schreef:
Ik let er nooit op wie de jury is. Ik ben van mening dat als je goed genoeg bent, je bij elke jury een winstpunt kunt rijden. Als je goed genoeg bent, kunnen ze niet om je heen. Elke jury jureert misschien wel net iets anders, maar dat zie ik juist als een uitdaging. Ik zie het als een uitdaging om bij een jury die te boek staat als "streng" of "weinig winstpunten uitdelend" om daar dan toch een winstpunt bij te kunnen rijden. Ik vind het ook de grootste onzin als mensen zeggen als ze van een wedstrijd terugkomen "ik heb geen winst, want de jury was zo streng en heeft van de 20 combinaties maar 1 winstpunt gegeven". Ga eerst eens bij jezelf na waar het aan schort, voordat je de jury de schuld gaat geven.

Dit is/was altijd mijn mening idd tot ik dingen op mijn protocol zag staan die niet op een protocol thuis hoorden mbt mijn paard (behoorlijk onprofessioneel) ik ben objectief genoeg en heb nog nooit gezeurd over een jury... maar deze? bah.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:33

Het punt is dat iedere jury een eigen lijn trekt in wat ze goed of niet goed vinden. Ergens klopt dat niet, maar zoals hierboven vermeld is het ook een uitdaging.

Het punt van: 'Ik had geen winst, want er was er maar 1 van de 20.' .. komt wel terug in het idee dat je toch de verschillen kan zien. Als nummer 1 180 heeft en jij 178 heb je het nog niet slecht gedaan, maar was het voor de jury gewoon nog niet winstwaardig.

Als jij 164 hebt en de rest ver over de 180 moet je je toch afvragen of je zelf wel objectief naar je proef kijkt!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:35

op de stal waar wij vaak starten staat de jury er niet bij als je inschrijft. Pas als de startlijst bekent is staat de jury erbij. Tja start je dan niet moet je toch betalen dus dat zou dan beetje zonde geld zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:48

daNiielle_ schreef:
Aranel schreef:

Tsja, ieder jurylid laat toch wel zijn of haar voorkeur voor een bepaalde pony meewegen in zijn oordeel.. Kun je niets aan doen.
En ja, ik geef eerlijk toe dat ik daar mijn voordeel bij probeer te halen Bloos .

ijong17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:22

Ik let daar ook niet op. Als het een jury is die streng jureert dan leer ik daar alleen maar van. Ik hoef niet zo snel mogelijk door de wedstrijden heen te zoeven, want ik leer van iedere wedstrijd ongeacht of ik punten haal.

Gr. Ingrid

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:49

Ik let daar nooit op
Ik ken amper al die jurys dus Knipoog
Ik rijd gewoon en we zien wel Tong uitsteken

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:05

bij het inschrijven niet nee.
maar laatst begon een naam me bekend voor te komen.
heb me coupons nagekeken heeft die jury al 4 proeven van mij gejureerd.
dat trouwens met heel verschillende punten.
en de coupons gaan na de wedstrijd mee naar de les.
om aan het commentaar te werken Knipoog
dus ik vind het wel fijn om een jury te hebben die er commentaar bij zet waar ik aan kan werken.