Veel succes!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik ga niets meer toevoegen, je hebt nu al genoeg van hetzelfde gehoord denk ik zo
). In het wild trekken paarden rond, en staan ze dus niet 24/7 op dezelfde hectare grond. Ze lopen dus niet altijd op helemaal vertrapt land in de blubber, maar trekken weer verder dus ze lopen wel de hele tijd op redelijk goede grond. Veel paarden in Nederland staan gewoon in een blubberwei 24/7, nou lekker natuurlijk hoor. 

.
), maar ik vind dat er zeker kuddegenootjes of minstens een andere pony bij moet komen te staan en natuurlijk moeten de hoefjes goed bijgehouden worden.
Loose schreef:Iedereen zegt hier wel dat paarden in de natuur ook 24/7 buiten staan zonder stal en dat het voor dit shetje niet zielig is. Nu is er een heel groot verschil tussen paarden in de natuur en paarden op een weitje in Nederland. Ik weet niet hoe de conditie van het land waar de shet staat nu is, maar als het land hememaal blubber is en de pony nergens droog kan staan of liggen vind ik het wel dierenmishandeling (/verwaarlozing, mishandeling lijkt me meer als ie wordt geslagen enzo). In het wild trekken paarden rond, en staan ze dus niet 24/7 op dezelfde hectare grond. Ze lopen dus niet altijd op helemaal vertrapt land in de blubber, maar trekken weer verder dus ze lopen wel de hele tijd op redelijk goede grond. Veel paarden in Nederland staan gewoon in een blubberwei 24/7, nou lekker natuurlijk hoor.
Maar goed, als de wei dus wel gewoon zo droog is dat ie kan gaan liggen zonder weg te zinken in de blubber of direct een blaasontsteking op te lopen kan het wel. Maar als er een schuilstal is vind ik het beter als de pony gewoon zelf de keuze kan maken. Over de hoeven kan ik niet oordelen.
Gewoon eens even aan de eigenaren vragen zo van: Goh waarom kan ie niet meer in zn stalletje?
Nessah schreef:Een shetlander ( die niet geschoren is) kan heel goed af in een weiland zonder schuilstal.. Dat is niet zielig, zielig is als je je paard 23/7 op stal hebt.
Maar zijn hoeven moeten wel worden bijgehouden en dat de pony alleen staat is ook niet goed aangezien het kudde dieren zijn.
je kan altijd even naar de mensen toe om te vragen waarom de pony alleen staat. Of je kan de dierenbeschermers eens bellen om te vragen of zij tips hebben, zijn erg aardige mensen daar die goed luisteren