Mijn paard heeft zeer extreme zomerexceem. Ik heb het Pagony exceemdeken van zo`n 70 euro (volgens mij) en die heeft hij zomers 24/7 op.
Omdat ik daar per seizoen 2 dekens van nodig heb (ivm nat worden, wassen, enz.) heb ik besloten afgelopen zomer er een Boettdeken bij te kopen.
Het boetdeken is waterdicht, dat van pagony niet.
Het boetdeken is wel een stuk duurder maar zeker ook van betere kwaliteit!
Het pagony deken is van dunne, soepele stof gemaakt en past altijd. Tevens is dit zomers natuurlijk fijner dan een dik(ker) deken.
Het pagony deken is wel bruin van kleur maar wordt niet warmer dan een ander deken.
Ik gebruikt het pagony deken nu al 2 jaar en ben er erg tevreden mee. Ook met mijn Boetdeken ben ik erg tevreden (dit heeft hij dus alleen op bij slecht weer en ook alleen maar buiten), Ik merk wel dat als ik het Boetdeken zo`n 3 dagen 24 uur op laat liggen dat mijn paard dan lichte schuurplekken krijgt. Ik laat het dus ook nooit langer dan 1 a 2 dagen 24 uur opliggen.
Het pagony deken moet ik iedere zomer een nieuwe kopen. Dit vindt ik gezien de lagere prijs niet zo`n probleem en zeker omdat ik zo tevreden over het deken ben.
Bij beide dekens zit het paard overigens helemaal ingepakt.
Ik denk dat het voor iedere ruiter en paard uitproberen is welk deken het beste bij hem past en daarbij ook rekening houdend met je budget. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn. Zeker niet que draagcomfort voor het paard!!!!