Verschil Eczeemdeken&BoettDeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Verschil Eczeemdeken&BoettDeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 22:12

waar komt die vandaan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:13

van Bucas

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:29

Ik heb er nu een van Bucas heel sterk en het zit niet zo strak om je paard heen. En geweldig handig hoofdding!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:57

Houd echt in de gaten dat als je een flinke eczemer hebt staan, dat je dan wel een deken met buikflap aanschaft. De wondjes beperken zich vaak niet alleen tot manen en staart, bij mijn paard ook op dr hoofd en onder haar buik bij de uier.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 16:47

oh oke dankjee

jodoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:41

Mijn paard heeft zeer extreme zomerexceem. Ik heb het Pagony exceemdeken van zo`n 70 euro (volgens mij) en die heeft hij zomers 24/7 op.
Omdat ik daar per seizoen 2 dekens van nodig heb (ivm nat worden, wassen, enz.) heb ik besloten afgelopen zomer er een Boettdeken bij te kopen.
Het boetdeken is waterdicht, dat van pagony niet.
Het boetdeken is wel een stuk duurder maar zeker ook van betere kwaliteit!
Het pagony deken is van dunne, soepele stof gemaakt en past altijd. Tevens is dit zomers natuurlijk fijner dan een dik(ker) deken.
Het pagony deken is wel bruin van kleur maar wordt niet warmer dan een ander deken.
Ik gebruikt het pagony deken nu al 2 jaar en ben er erg tevreden mee. Ook met mijn Boetdeken ben ik erg tevreden (dit heeft hij dus alleen op bij slecht weer en ook alleen maar buiten), Ik merk wel dat als ik het Boetdeken zo`n 3 dagen 24 uur op laat liggen dat mijn paard dan lichte schuurplekken krijgt. Ik laat het dus ook nooit langer dan 1 a 2 dagen 24 uur opliggen.
Het pagony deken moet ik iedere zomer een nieuwe kopen. Dit vindt ik gezien de lagere prijs niet zo`n probleem en zeker omdat ik zo tevreden over het deken ben.

Bij beide dekens zit het paard overigens helemaal ingepakt.

Ik denk dat het voor iedere ruiter en paard uitproberen is welk deken het beste bij hem past en daarbij ook rekening houdend met je budget. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn. Zeker niet que draagcomfort voor het paard!!!!

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:59

Otello heeft zomerexceem.
Hij heeft afgelopen zomer 2 eczeemdekens gehad. De 1e was van Equi-theme en was halverwege de zomer helemaal stuk Vork .
Dus de Pagony van Divoza gekocht. Deze is iets beter, maar door het knabbelen van de andere paarden zit er een gat is het gedeelte over de kont. Maar dit is naaibaar. We naaien de zomer erg veel Clown .
Ik zou toch wel graag voor aankomende zomer de echte BOETT deken willen kopen voor hem. Kijken of deze het langer volhoud. Volgens vriendin bevalt de BOETT ook beter.