Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ik wandel altijd met touwhalster of kaptoom. en een lijn van 4 meter zodat het paard waarmee ik loop op keurige afstand kan blijven en de lengte van het touw heeft om eventueel te mogen schrikken, als je an een halster touw loopt is dat vrij kort en als een paard schrikt dan heb je meer aan een lang touw , omdat ze dan kunnen vluchten en je zal merken dat ze vaak binnen die afstand blijven , met een halster touw komt er al snel druk op de lijn en dat werkt weer tegen en dan raakt het paard vaak nog meer in paniek.
Waarom met hoofdstel, wat al eerder gezegt is , wat heb je meer te vertellen met hoofdstel aan??

maar met een goed halster en touw.
__KELLY schreef:het ligt er aan of je je paard kan houden alleen met een halster. Als hij nog best sterk is en vaak onverwachtse dingen doet dan kan je beter een hoofdstel om doen.
Net waar je je het beste bij voeld.
als je het niet vertrouwd zou ik gewoon het hoofdstel omdoen.
Citaat:Maar omdat ik niet inzie, waarom ik hem een dubbel-gebroken-bitje moet indoen, vroeg ik me af hoe jullie er tegenaan

M_ariskaa schreef:Waarom zou je een hoofdstel in doen als je pony makkelijk mee te nemen is? Ik zou gewoon halster doen hoor, dit is ook fijner voor je pony.

Jellie schreef:Ik heb anders gekozen. Normaal gesproken loop ik altijd met haster met mijn paard.
Maar na een blessure en een paar weken boxrust heb ik haar het hoofdstel ingedaan omdat ze toch wat fantiek werd, dat vond ik veiliger.
Ik denk dat het gewoon erg verschillend is per paard en het karakter van het dier en de situatie.
Yellowfish schreef:Waarom zou je een hoofdstel omdoen als je pony gewoon goed te houden is met halster?