Bevroren hobbelige buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: Bevroren hobbelige buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:03

Dat gaat bij de mijne niet. Die is zó dik dat de ene dierenarts zegt dat er 2 of 3 veulens in zitten en de andere zegt dat mijn merrie geen veulen krijgt maar een olifantje. Nou ja, het veulen zal wel flink zwemmen denk ik.

In ieder geval passen zadel en singel niet meer, het dier schommelt ipv loopt en ik wil geen paardje-pesten. Want dat word het als ze ook nog eens mij op haar rug erbij krijgt en dan met die dikke pens moet rond gaan rennen.

In ieder geval, ik zou dit weer ook perfect vinden om heerlijke buitenritten te maken, maar veel stukken zijn nu wel keihard of gewoon glad. Valt weinig dressuur of springen te trainen denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:00

Als je zorgt dat je bak glad is voor de vorst kan je prima rijden hoor. Uitkijken met galopperen en uitgestrekte draf enzo.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:25

bak hard gewoon niet rijden!! ik fiets gewoon met mijn pony of ga wandelen vind het gewoon tegevaarlijk

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:30

RRteam schreef:
bak hard gewoon niet rijden!! ik fiets gewoon met mijn pony of ga wandelen vind het gewoon tegevaarlijk

Boos! Jouw onderschrift (ook al kende ik hem al)

Maar wij kunnen ook niet rijden in onze bak, omdat we er met de trekker doorheen moeten om bij de pakken kuil te komen liggen er enorme sporen in de bak.... Het is dus meer bergbeklimmen dan rijden.

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:43

Is het nou eigenlijk slecht voor de benen/hoeven om te rijden in een bak die aardig hobbelig is en keihard? De bak bij mijn verzorgpony is dat namelijk ook, ze staat zonder ijzers.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:36

in eerste instantie zou ik persoonlijk niet gaan rijden met een paard in aardig hobbelig rijbak. dit is niet bevordelijk voor de pezen en spieren van het paard. Gebruik een rijbak nooit als het keihard is, ook niet bevordelijk voor het paard.

Het paard kan hierdoor blessures oplopen op zowel korte als lange termijn, hier kunnen heel veel kosten aan verbonden zijn.
Ook kan het nadelig werken tegen de ruiter. Als hij of zij van het paard valt en op een erg harde bodem terecht komt met alle gevolgen van dien.

Zorg er gewoon voor dat een rijbak vlak is als jij gaat rijden, dit voorkomt problemen.

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:51

ik hbe het ook, ik heb nu al 1 week niet kunnen rijden omdat de bak bevroren is, ik kan ook niet naar buiten want hij is niet verkeers mak, nu kleine wandelingen maken om hem te laten wennen aan het verkeer gaat ook niet, hij is zo erg fris (geen wintervacht) ik moet hem namelijk voor het rijden ook altijd longeren, en het is een hengst dus is al ondeugent

bah ik baal egt van dit weer, geef me dan maar een natte bak,

okeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:55

Goed vlakhouden dat is het beste, goed de weersvoorspellingen in de gaten houden.
In deze periodes vlak ik de bak meestal 2x per dag.
Vaak om 12.00 uur dan begint het toplaagje iets zachter te worden omdat het zonnetje erop staat en dan om 17.00 voordat het weer donker wordt en dat het weer gaat door vriezen.
Onze bodem is wel hard maar het bovenste laagje is los, dus je kan redelijk rijden alleen galopperen doe ik niet. Maar het belangrijkste is dat je je paard in ieder geval beweging kan geven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:57

VSW --> SV.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:07

bij ons begint hij nu weer redelijk te ontdooien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:13