Pony gaat telkens 'hangen' als ik weg loop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knolle_krack

Re: Pony gaat telkens 'hangen' als ik weg loop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:53

er kan natuurlijk altijd iets gebeurd zijn waar je pony van geschrokken is en dus verlatings angst licht heeft gekregen?? maar ik denk dat de optie gewoon aandacht trekken va je pony is.. als jij hem nou een keertje bij een andere pony neerzet en het dan ook doet dan denk ik dat het voor de gek houderij is en als hij dat dan niet doet dan kun je kans hebben van verlatings angst.. maar pony`s zijn slim onthoud dat..!!! suc6

Vera_Quintin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:01

Ik weet eigenlijk (bijna) zeker dat ze door de kortsluiting zo hangerig is gekomen: ze durft gewoon niet meer alleen te staan; ze is bang dat het weer gebeurd. In de natuur kunnen paarden wegvluchten maar bij die kortsluiting wilde ze dat waarschijnlijk wel maar kon het niet! Stel je voor je ligt vastgebonden op een stoel en er komt brand, uiteindelijk loopt het goed af maar dit zul je natuurlijk nooit en nooit vergeten!! Dit is denk ik ook het geval bij je shetlander Koe

Vera_Quintin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:03

OJa .. ik zal het absoluut NIET negeren! Je pony vind het nu gewoon bang om vast te staan, straks vind ze het ook niet meer leuk als jij komt dan denkt ze moet ik weer aan dat enge touw vaststaan ..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:19

Vera_Quintin schreef:
OJa .. ik zal het absoluut NIET negeren! Je pony vind het nu gewoon bang om vast te staan, straks vind ze het ook niet meer leuk als jij komt dan denkt ze moet ik weer aan dat enge touw vaststaan ..

Nee ik heb het idd ook niet echt genegeerd. Athans ik ben niet bij haar weggelopen. Ik heb haar dus wel het idee gegeven dat ze bij mij veilig is. Daardoor is het hangen nu ook grotendeels over en gaat het nu de goede kant op.

Ik geloof er ook zeker wel in dat ze bang is om alleen vast te staan. En dan met name het vast staan. Want in haar stal is ze wel gewoon rustig en gaat ze haar gangetje etc.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:16

Fijn dat ze het nu in ieder geval niet meer zo gauw doet! De tip 'Gewoon laten hangen' vind ik doodeng. Vriend van ons heeft op die manier zijn paard verloren, die had zichzelf opgehangen. Ik hoop dat ze dit goede gedrag vol blijft houden!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:43

Koeienband om de hals en daar aan vast zetten. krijgt hij geen druk op het hoofd waardoor hij waarcshijnlijk niet meer in paniek raakt.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:58

Ik heb het idee dat als ik dat bij haar zou doen. Ik haar alleen maar banger zou maken... Maargoed. Je hebt het topic wel doorgelezen en gezien dat het probleem al opgelost is Clown

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:09

Iemand bij je pony laten staan als jij wegloopt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:06

eerst je spullen pakken die je nodig hebt, dan pas je pony halen.
zo hoef je hem/haar niet alleen te laten.
gr.

Wat is dat nou voor een kwats?? Zou je een pony nooit alleen kunnen laten staan omdat die dan gaat hangen? Dat moet gewoon kunnen! Ik heb ook eens gehad dat mijn pony ging hangen en dat het hele halstertouw om zijn hals heen zat, maar dat kwam omdat ik um telang vast had staan, die keren daarop maakte ik um gewoon veel korter vast, zo heeft ie de kans niet meer om te hangen! Het kan idd een beetje aandachts trekkerij zijn, dus gwn doen alsof je neus bloed! Succes

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 16:53

Moelie schreef:
eerst je spullen pakken die je nodig hebt, dan pas je pony halen.
zo hoef je hem/haar niet alleen te laten.
gr.

Wat is dat nou voor een kwats?? Zou je een pony nooit alleen kunnen laten staan omdat die dan gaat hangen? Dat moet gewoon kunnen! Ik heb ook eens gehad dat mijn pony ging hangen en dat het hele halstertouw om zijn hals heen zat, maar dat kwam omdat ik um telang vast had staan, die keren daarop maakte ik um gewoon veel korter vast, zo heeft ie de kans niet meer om te hangen! Het kan idd een beetje aandachts trekkerij zijn, dus gwn doen alsof je neus bloed! Succes

Ik weet wel zeker dat het geen aandachtstrekkerij was, daar ken ik mijn pony goed genoeg voor Knipoog
Maar toch bedankt voor je reactie, ook al is het probleem al lang opgelost Clown