Waar buitenrit maken met onervaren ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Waar buitenrit maken met onervaren ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:50

www.outbackriding.be

Deze is in België,provincie Antwerpen > Averbode
Ze houden ritten voor ervaren en onervaren ruiters,ook voor de degene die dus nooit op een paard hebben gezeten.
Er zijn tochten van 3u. en van 7u.
Onderweg is er een korte stop voor de drinken en even de benen te strekken.
Rit van 3u. kost per persoon 35 EUR.,rit van 7u. kost per persoon 70 EUR.
Maar meer/verdere info vind je natuurlijk op de site zelf !
Op 2 Januari ga ik met een vriendin van me een tocht van 3u. maken,haar kerstcadeau van mij Knipoog

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:20

Ga met complete beginners en mensen die niet regelmatig paardrijden niet op een lange tocht. Saai voor de mensen die meer kunnen en willen en erg pijnlijk voor wie het niet gewend is. Ik zou zelf beginners maximaal 2 uur mee willen nemen.

Ik heb 2 jaar gewerkt als buitenrit begeleidster (heb ook engelse diploma's gehaald) en mits de paarden betrouwbaar zijn zijn groepen beginners makkelijker dan mensen die denken dat ze het kunnen en ritten met groepen waarvan iedereen op een ander niveau rijd. Bij ons was het maximaal 6 mensen tot 1 begeleider en als er 4 of meer beginners waren ging er altijd een tweede persoon mee. Waar ik werkte was dan ook wel helemaal ingesteld voor het buitenrijden en ponytrekking. De meeste paarden waren zelfs makkelijker buiten dan in de les. Ook liep er voor elk kind en elke bange ruiter iemand mee.
Ging altijd prima en de ruiters kregen onderweg vooral aan het begin basis instructie.

Als het bedrief er goed op is ingesteld, de paarden betrouwbaar zijn en er geen verkeer is of wegen die overgestoken moeten worden zijn dan kan je veilig met beginners op buitenrit (er blijven natuurlijk risico's)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:04

Bij Paardensportcentrum De Kempen in Eersel (N-Br) hebben ze diverse arrangementen voor zoiets.

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:51

Anoeska schreef:
Ik zou een manege die paarden aan complete beginners meegeeft, bij voorbaat al niet vertrouwen.

Mijn idee Vork
Hoe 'bomproof' paarden ook zijn, het blijven vluchtdieren..

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:44

In Noord-brabant ( Geldrop ) kan je voor 12,50 een uur buiten rijden. Als je zegt dat je eerder gereden hebt krijg je gewoon een paardje mee meteen. Maar dat is zonder begeleiding. Maar die paardjes die weten de weg en zijn wel braaf. Maar net wat die andere bokker zei, het blijven paarden als ze schrikken etc... Maar daar ga je vanuit de stallen meteen de bossen in en daar lopen geen wegen tussendoor met auto's..... Knipoog

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:25

Zou je niet eerst gewoon een paar lessen nemen? Anders is het veel te gevaarlijk. Als ik met mijn manege op buitenrit ga dan gaan de pony's altijd heel hard crossen op het strand bijv. Ik denk niet dat dat erg slim is.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:27

www.manegeopdeberg.nl
hebben ook evt. slaapplaats en begeleiding gewoon even op de site kijken en evt. mailen of bellen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:34

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik ben van plan om mijn vader wel eerst een paar lessen te geven (voor zijn verjaardag) op de manege hier in de buurt. Hij kan dan toch een beetje wennen aan het gevoel.

Uiteraard ben ik me bewust van de risico's. Ik ben dan ook op zoek naar een manege die rustige paarden voor beginnende ruiters heeft. Zoals gezegd: het gaat meer om een kennismaking. Een uurtje stappen in het bos is wat mij betreft voldoende. Een manege waar je zo het bos in kan rijden is dan ook ideaal. Zelf houd ik wel van een galopje, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen met beginners erbij.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:40

In uden bij de tinkerboederij doen ze dat ook. ik geloof 10 euro per uur