waar vind ik een renbaan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: waar vind ik een renbaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:14

aha, ik zie rondom Leeuwarden altijd zo veel uitgestrekte weilanden als ik naar moeders rij,ben altijd beetje jaloers met zo veel ruimte... Maar ja, wij hebben weer een best mooi strand Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:16

geef mij dan maar liever strand.. Ja weilanden maar daar moet je ook op mogen en ik vind het altijd verradelijk vooral als er wat meer gras staat.. Die grond is kan flink ongelijk zijn..
Ik stap/ draaf er eerst een paar keer over of een rustig galopje voordat ik stukjes vooruit ga....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:21

haha, zo heeft alles wel wat! Vorige week zondag was t veeellsstte druk op t strand... Gestoord

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:26

Hier heb je een 2 km lang recht breed zandpad met een stevige ondergrond. Zou je best kunnen gebruiken om voluit te gaan.
Maar ik doe het niet. Brrrr, ben veel te bang dat Anouar struikeld of schrikt ofzo

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:26

Maysie schreef:
Ik kan die van mij niet voluit laten gaan aangezien er spijtig genoeg te korte stukken voor zijn.. We gaan wel altijd even lekker de benen strekken dan maar dat is meer paas passen vooruit en dan weer terug en dat een paar keer... Hij vind het altijd heerlijk oortjes erop en en briesen maar.. Daarna naar een rustig galopje en stappen en dan heeft hij zo heerlijk fris zijn koppie erop.. Geweldig om te zien..

Wat je dan ook wel ziet is dat sommige mensen zo hard willen dat ze hun paard over hun top heen jagene n dat vind ik niet goed beter gezegt alles behalve goed want dan kan je ongelukken verwachten..

Tussen over hun top heen jagen en aanmoedigen zit ook een duidelijk verschil.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:39

Ja dat weet ik Knipoog Maar ik had het ook over sommigen die ze gewoon over de kop jagen.. Een paard moet wel een ritme aan kunnen blijven houden..

Sorry als ik het wat verwarrend neerzette Knipoog Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:57

Om een paard over de kop te jagen moet je wel heel veel materialen uit de kast halen volgens mij.
Ik heb een exrenpaard, die geeft zichzelf altijd compleet als hij weer een keer voluit mag, en ik moedig hem dan nog aan. Ik kan me niet indenken dat iemand hem over de kop kan jagen.
Ja als het paard niet wilt en je door blijft jagen, maar dat is weer iets anders Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:59

Anouar mag nooit hard van mij en dat weet hij donders goed. Heel af en toe probeer ik het achter iemand anders aan, maar zodra het me te hard gaat kan ik hem zo inhouden. Daar ben ik wel blij mee

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:10

Dat is indd een heel groot plus punt. Mijn merrie kan ook zo teruggereden worden alleen Liekie dus niet Haha!
Daar heb ik wat meer voor nodig zeg maar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:20

ik vindt t altijd wel een beetje een voorwaarde, dat je je paard allertijde in de hand kan houden wanneer je met hem of haar buiten rijdt, of zijn jullie het daar niet mee eens?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:21

in t amsterdamsebos heb je er ook 1...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:24

ikenindi schreef:
in t amsterdamsebos heb je er ook 1...

wat heb je in amsterdam?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:25

een (soort) renbaan... vroeger iig wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:26

oke, dat zou wel kennen, ik weet alleen alkmaar in nh

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:37

eevita schreef:
ik vindt t altijd wel een beetje een voorwaarde, dat je je paard allertijde in de hand kan houden wanneer je met hem of haar buiten rijdt, of zijn jullie het daar niet mee eens?

Daar ben ik het mee eens. Maar ik weet zeker dat lang niet iedereen z'n paard kan laten stappen als de hele groep in volle galop weggalopeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:43

Lenneke_ schreef:
eevita schreef:

Daar ben ik het mee eens. Maar ik weet zeker dat lang niet iedereen z'n paard kan laten stappen als de hele groep in volle galop weggalopeerd

zou wel een goede oefening zijn, maar t is een lastige denk ik. Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:58

Lenneke_ schreef:
eevita schreef:

Nee maar dat is omdat een dier een kudde dier is...
Mijn merrie kan het trouwens wel, Liekie kan ik wel bij me houden maar niet van harte... Dan heb ik echt een bommetje.

Paard in de hand houden: Als ik mijn paard voluit laat gaan heb ik hem niet meer in handen, het is zijn tempo. Maar hij komt wel terug als ik dat wil Ja

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:20

Flower mag 1x per week ofzo voluit. Breed lang graspad, van ongeveer 3 km lang, 25 meter breed. Goede ondergrond.
Heb nog wel meer paden bij mij in de buurt waar het prima kan en ik het dus ook doe, bijv een golfbaan (mag van de eigenaar)

Het blijft wel enigzins een risico, als je paard schrikt of struikelt, maar, ik kan je beloven, in een gewone galop val je er ook af als het paard struikelt, en als ie echt goed opzij springt val je er ook dan af Knipoog

Ik weet zeker dat het voor mijn paard zeker weten goed is. Ten eerst blijft ze er heel rustig door, omdat ze weet dat ze heus wel een keer mag. Ze dramt NOOIT. Als ik zeg toemaar gaat ze wel, en flink, maar als ze dat pad moet stappen, prima, aan lange teugel, no problemo. Ten tweede is het na goed warmrijden en goed uitrijden ook goed voor haar uithouding, de spieren (vooral bij het starten, ze gaat echt zitten). Ik rijd normaal wel eerst terug naar een mooie zittende galop voordat ik weer ga draven. En het geeft een heel stuk vertrouwen voor je paard in jou en voor jou in je paard.

Ik doe het al vanaf dat ze de eerste keer in t bos is. Toen ging ze natuurlijk nog lang niet voluit want haar evenwicht was er nog niet, maar paard een beetje vrijheid geven geeft alleen maar een beter luisterend paard terug Knipoog

ma_rie_tje schreef:
mij te gevaarlijk. Probeer je paard maar is optijd te stoppen als er ineens iets gebeurd.

Ho zeggen is genoeg Lachen
Flower spant de kroon wel, ik heb een keer gehad dat ze heel erg schrok van een partytent in de bosjes en omdraaide en HARD weggalopeerde. Toen ik haar tegen wou houden in het omdraaien brak het riempje van mijn hackamore (was heel erg uitgedroogd..) Ik had dus niets meer in mn handen Clown en ondanks de paniek, ik ging diep zitten en vroeg een ' hooooo' en wat denk je, geloof het of niet, ze stond na 5 meter stil! Toen had ze nou; 30/40 meter gerend, en uit angst notabene!

Lenneke_ schreef:

Met een lange teugel Knipoog Gebeurd vaak genoeg. Als we in een groep in volle galop zitten en ik zit ho, staat ze binnen 3 meter stil. Of als ze van mij wegrijden (ik oefen het express ook veel) ik moet wel even aangeven dat we niet mee gaan door als ze wegrijden even een ho hulp, maar dan voel ik dat ze ontspant, laat ik los en dan kijkt ze ze na Lachen Als ze uit beeld gaan is de interesse zelfs helemaal over.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:35

maar dan ben jij ws een uitzondering. niet alle paarden reageren zo strek op Ho als die van jou.

Als je kijkt naar een gemiddeld paard (oehh, nou zeg ik iets heel fouts...) die stoppen echt niet zo netjes.
Als ik alleen al bij stal langs de wge kijk, dan verbaas ik me er over hoeveel mensen hun paard niet kunnen laten stil staan bij het oversteken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:04

ma_rie_tje schreef:
maar dan ben jij ws een uitzondering. niet alle paarden reageren zo strek op Ho als die van jou.

Als je kijkt naar een gemiddeld paard (oehh, nou zeg ik iets heel fouts...) die stoppen echt niet zo netjes.
Als ik alleen al bij stal langs de wge kijk, dan verbaas ik me er over hoeveel mensen hun paard niet kunnen laten stil staan bij het oversteken.

Ja, daar heb je gelijk in

Ik denk wel dat elke paard zonder trauma (verlatingsangst of zoiezo een erg angstig paard) het kan leren.
Flower doet het ook niet vanaf het begin! Het is aangeleerd. Veeeeel oefenen, en het vereist van mij ook een flink stukje overtuiging. Ik moet het echt menen als ik ho zeg, anders heeft het geen inwerking...
Maar goed, Flower is dan wel een ' makkelijk' paard, in het wild opgegroeid bij haar mam dus ze heeft helemaal geen nare ervaringen ooit meegemaakt what so ever. Ze vertrouwt mij ook echt veel, misschien wel teveel... Als ik haar blinddoek kan ik haar blijven rijden, ze doet gewoon precies wat ik zeg...

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:07

Rijnsburg (bij leiden), Maar hij is wel van iemand zelf. Niet echt van een bedrijf, (ja je kan er paarden stallen ofzo), ik weet ook niet of die alleen word gebruikt voor de sulky enzo.