Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maysie schreef:Ik kan die van mij niet voluit laten gaan aangezien er spijtig genoeg te korte stukken voor zijn.. We gaan wel altijd even lekker de benen strekken dan maar dat is meer paas passen vooruit en dan weer terug en dat een paar keer... Hij vind het altijd heerlijk oortjes erop en en briesen maar.. Daarna naar een rustig galopje en stappen en dan heeft hij zo heerlijk fris zijn koppie erop.. Geweldig om te zien..
Wat je dan ook wel ziet is dat sommige mensen zo hard willen dat ze hun paard over hun top heen jagene n dat vind ik niet goed beter gezegt alles behalve goed want dan kan je ongelukken verwachten..
Maar ik had het ook over sommigen die ze gewoon over de kop jagen.. Een paard moet wel een ritme aan kunnen blijven houden..

ikenindi schreef:in t amsterdamsebos heb je er ook 1...

eevita schreef:ik vindt t altijd wel een beetje een voorwaarde, dat je je paard allertijde in de hand kan houden wanneer je met hem of haar buiten rijdt, of zijn jullie het daar niet mee eens?
Lenneke_ schreef:eevita schreef:ik vindt t altijd wel een beetje een voorwaarde, dat je je paard allertijde in de hand kan houden wanneer je met hem of haar buiten rijdt, of zijn jullie het daar niet mee eens?
Daar ben ik het mee eens. Maar ik weet zeker dat lang niet iedereen z'n paard kan laten stappen als de hele groep in volle galop weggalopeerd
Lenneke_ schreef:eevita schreef:ik vindt t altijd wel een beetje een voorwaarde, dat je je paard allertijde in de hand kan houden wanneer je met hem of haar buiten rijdt, of zijn jullie het daar niet mee eens?
Daar ben ik het mee eens. Maar ik weet zeker dat lang niet iedereen z'n paard kan laten stappen als de hele groep in volle galop weggalopeerd
ma_rie_tje schreef:mij te gevaarlijk. Probeer je paard maar is optijd te stoppen als er ineens iets gebeurd.

en ondanks de paniek, ik ging diep zitten en vroeg een ' hooooo' en wat denk je, geloof het of niet, ze stond na 5 meter stil! Toen had ze nou; 30/40 meter gerend, en uit angst notabene!Lenneke_ schreef:Daar ben ik het mee eens. Maar ik weet zeker dat lang niet iedereen z'n paard kan laten stappen als de hele groep in volle galop weggalopeerd
Gebeurd vaak genoeg. Als we in een groep in volle galop zitten en ik zit ho, staat ze binnen 3 meter stil. Of als ze van mij wegrijden (ik oefen het express ook veel) ik moet wel even aangeven dat we niet mee gaan door als ze wegrijden even een ho hulp, maar dan voel ik dat ze ontspant, laat ik los en dan kijkt ze ze na
Als ze uit beeld gaan is de interesse zelfs helemaal over. ma_rie_tje schreef:maar dan ben jij ws een uitzondering. niet alle paarden reageren zo strek op Ho als die van jou.
Als je kijkt naar een gemiddeld paard (oehh, nou zeg ik iets heel fouts...) die stoppen echt niet zo netjes.
Als ik alleen al bij stal langs de wge kijk, dan verbaas ik me er over hoeveel mensen hun paard niet kunnen laten stil staan bij het oversteken.