HELP! Inname paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: HELP! Inname paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:05

ligt eraan wat je met 'op naam zetten' bedoelt? Bedoel je daarmee het paspoort?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:08

Je hebt toch dekbewijs en eigendomsbewijs van de merrie? Kan je daarmee niet aantonen dat het veulen van jou is dan?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:12

Maanling schreef:

Nee, stamboekpapieren Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:14

Javelin schreef:
Maanling schreef:

Nee, stamboekpapieren Knipoog

Ik heb een paard met een 'papier'(op mijn naam) en een merkloze pony met dus alleen een paspoort. Hoe zit dat dan?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:15

Ik heb ook een stamboekloos paard met alleen een paspoort. De trieste waarheid is dus dat ik in geval van nood niets kan laten zien om te bewijzen dat Jo van mij is. Behalve betalingen aan de verzekering en pensionstalling.
Heel vreemd, maar helaas wel waar.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:17

Weet jij het Nagelbijten / Gniffelen dan weet ik het ook Tong uitsteken. Ik zal het echt niet weten. Wat ik wel raar vind is dat, als je dus je paard op naam wilt zetten, maar volgens mij na alle reacties zegt dat nog niets, het gratis is (zeggen ze bij het KWPN) maar je moet dan wel 70 euro betalen voor het blad de Strengen want anders kun je je paard niet op naam laten zetten. Zullen ze bij het KWPN niet weten wat rechtsgeldig is Nagelbijten / Gniffelen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:19

Ze kunnen nooit jouw paard innemen. Jij kunt al aantonen dat het jouw paard is, simpelweg door te laten zien dat jij maandelijks de lasten voor het dier betaald.

Ze kunnen het paard pas innemen als ZIJ kunnen bewijzen dat het paard van de betreffende persoon is en niet gewoon als kippen zonder kop alle paarden inbeslag nemen. Zo werkt het (gelukkig) niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:28

Vervelend zeg dat t niet goed loopt, juist zo'n leuk stekkie!
Sterkte ermee, ook voor de eigenaren! Knipoog

Het is idd oppassen. Wij hebben t op onze oude stal gehad. Op een gegeven moment bijna overhaast de paarden weggehaald. Bleek gelukkig niet nodig, de ellende was opgelost zonder deurwaarder, wij konden onze paarden dus gewoon meenemen. De stal is wel gestopt, de eigenaar kon t niet meer betalen. We hebben dus wel een andere stal moeten zoeken.

Je weet overigens welke stal je absoluut moet mijden he!? Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:02

ikke schreef:
Apple schreef:
Een deurwaarder kan beslag leggen op goederen (paarden dus) ongeacht van wie deze zijn. De paarden blijven dan wel op stal staan, er is beslag op gelegd en er wordt een datum afgesproken voor een openbare verkoop.

Als er beslag is gelegd op jouw paard dan moet je bij de deurwaarder aantonen dat het beestje van jou is. Dan wordt het beslag weer opgeheven.

En hoe toon je dat dan aan? Registratie, paspoort en stamboekpapier is wettelijk geen eigendomsbewijs!

Hoe willen ze dat dan doen met de paardenbelasting(want dat gaat ooit zeker nog eens komen Duivel )? Toch een veilig gevoel dan dat ik geen bewijs heb dat ik 2 paarden heb.
Of telt het dan ineens wel weer?

ff terug naar vraag TS: Stel dat het bij mij gebeurd. Ik betaal de stal altijd cash (niet mijn idee heb het liever anders) en ik heb de laatste 2 jaar 1x een DA nodig gehad. paarden staan wel geregistreerd bij de DA in de pc.
Van mijn haflinger heb ik wel een verkoop bewijs maar van de fjord niet .

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:12

Ik heb contact gehad met de KNHS. In het paspoort van de pony die we een half jaar terug gekocht hebben staat namelijk nog de naam van een vorige eigenaar. Dit ga ik laten veranderen, maar dan nog is het geen wettelijk eigendomsbewijs aldus de meneer van de KNHS. Wil je wel een wettelijk eigendomsbewijs dan moet je bij de notaris een akte laten opmaken en daarin vastleggen dat het desbetreffende paard van jou is. Ik kan me voorstellen dat mensen met een peperduur paard dat doen. Maar de 'gewone man' Verward
En stel dat je paard gestolen wordt? Ik vind het maar wazig allemaal Blond

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:21

Een papier of een paspoort is géén eigendomsbewijs!! Een paard op je naam laten zetten heeft dus niet zo veel zin eigenlijk.
Als je stalhouder failliet is, dan wordt in het ergste geval alles op het erf verkocht en ben jij schuldeiser als je aan kunt tonen dat jouw paard ook ten onrechte verkocht is. De bank, de belasting, de nutsbedrijven e.d. worden eerst betaald en als er dan nog wat over is dan komen de particulieren pas aan de beurt...
Ik zou mijn paard maar ergens anders neerzetten, die ellende zit je vast niet op te wachten...