Paard met goed geheugen, nadelig in de proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Re: Paard met goed geheugen, nadelig in de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:15

Ja mijne doet het op vreemd terein... Als ik een paar keer wedstrijd heb op hetzelfde terein is er vrijwel niks aan de hand... Ga ik een keer rijden in een 'nieuwe' manege dan doet ze het ook...

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:56

Iorrr schreef:
Nou ik heb ook zo'n paard... Thuis de training veranderen helpt niks! Zodra ze de hekjes ziet weet zij genoeg... Ik moet ook keertwendingen en altijd daarna galop... Dus keertwendingen is één en al gedribbel terwijl ze ze perfect kan en ze stapt (thuis!!!) voor een 8. Zodra ik dan mijn been aanleg springt ze met 4 benen tegelijk van de grond en zitten we in (een heftige) galop. Ze gaat dan niet hard, maar word wel veelste druk... Tot het stapgedeelte gaan mijn proeven altijd goed... Dan moet ik stappen en word ze druk omdat de galop komt en dan is het mis!

Moest gister voor de jurycursus een L2 proef doen en daar bleef ze braaf stappen... want tja... Er werd geen verzameling gevraagt (voor de keertwendingen) en ze mocht gewoon vanuit draf aangaloperen!

Echt K*T zulke paardeN!

EDIT: verder is ze wel heeel lief hoor! Pling

Het lijkt wel of dit over mij gaat, afgelopen zondag nog een fantastische 0 en 2 op mijn protocol omdat mijn paard aan moest galloperen en dit zo raar deed dat zijn eigen benen in de knoop gingen Boos!

Eline_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:57

Bij ons ik ook zo'n pony op de manege. Die weet na een proefje rijden het helemaal uit z'n hoofd! En die loopt hij dan iedere keer! Leuk voor degene die daarna erop moet!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:38

Pff het lijkt wel of ik dit verhaal zelf heb geschreven... man man wat hebben we toch leuke paardjes hé!
Mijn paard kent alle B proeven uit zn hoofd. De laatste puntjes in de B waren/zijn dan ook super moeilijk want hij doet "gewoon zoals hij wil". Hij denkt alles te weten.
Ik heb al tegen de voorlezer gezegd "zeg alsjeblieft niet wanneer ik moet aangalopperen, maar zeg gewoon niks" nou dat ging 1 keer goed.. en nou blijft ie telkens weer op de eerste helft van de volte aangalopperen ipv de tweede helft. Middendraf precies hetzelfde, vooral als ik de gebrokenlijn uit proef 6 moet rijden... Het gaat steeds beter, maar het blijft ontzettend moeilijk om hiermee om te gaan.
Hou dit topic even in de gaten. Misschien dat er nog leuke tips uitkomen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 09:10

Ik heb van mijn instructrice de tip meegekregen om in de hoek voor de diagonaal mijn paard nog eens extra op het achterbeen te zetten en iets ronder in te stellen. En dan vervolgens heel langzaam naar een middendraf te rijden, zondag heb ik weer twee proefjes dus dan kan ik het mooi uitproberen Haha!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:13

Dat heb ik ook gehad en daardoor moest ik van mijn lesgeefster mijn proef wel héél erg veel keer thuis rijden en haar sterk aanpakken als ze dan van haar eigen overgangen wou maken of ging strekken voor dat ik het vroeg ...
Heeft 2 weekjes geduurd en het was er uit! maar heb het wel moeten onderhouden!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:38

Karennnn schreef:
Dat heb ik ook gehad en daardoor moest ik van mijn lesgeefster mijn proef wel héél erg veel keer thuis rijden en haar sterk aanpakken als ze dan van haar eigen overgangen wou maken of ging strekken voor dat ik het vroeg ...
Heeft 2 weekjes geduurd en het was er uit! maar heb het wel moeten onderhouden!

Dit ga ik nu ook doen maar ben blij dat het bij jou al met 2 weken beter was, ben benieuwd of het bij mij ook zo snel beter gaat.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:12

Dit topic kwam als geroepen!
Vandaag gestart en m'n voorlezer heeft van de keertwendingen kiwi's gemaakt en van de galop aardbei.
Paard heeft nu normaal z'n proef gelopen.