Niet te vreden scheren fair of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Niet te vreden scheren fair of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:09

Margreet schreef:
Nog een geluk dat je geen enorme optater hebt gekregen... Electriciteit en nattigheid gaan slecht samen hoor.

Daar dacht ik eigenlijk ook meteen aan. In het stikkedonker en in de stromende regen weet je eigenlijk al van te voren dat dat niet goed gaat lukken. Ik zou er nooit aan zijn begonnen want ik weet hoe duur een scheerapparaat is.
Maar je hebt wel gelijk. Als het paard van de eigenaar met alle geweld geschoren moest, terwijl jij ze waarschuwd dat het niet mooi wordt, dan...eigen schuld, dikke bult.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:02

deschels schreef:
Eigenlijk had je er niet aan moeten beginnen maar dat is misschien en leer voor de volgende keer...
Verders heb je juist gehandeld en je voorwaarden van te voren aan de telefoon verteld...ze heeft het zelf niet meer gecontroleerd dus ik zou ook niet meer terug gaan..

verders weet ik ook dat je goed werk afleverd en dat dit hun eigen schuld is...(je hebt vorig jaar mijn vorige paard nog geschoren)

ja inderdaad, beter geweest er niet aan te beginen en ik vind dat je gewoon helemaal gelijk hebt

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:22

Allereerst een compliment voor de manier waarop je hebt gehandeld!! Ik was al 10x in mijn auto gestapt!! Ik scheer ze sowieso niet als ze nat zijn! Je hebt mensen en je hebt fietsebellen, Haha! . In de regen scheren is nog levensgevaarlijk ook! Ik vind dat je super gehandeld hebt, comliment nogmaals!

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:35

Nou ik had het niet gedaan en ik had van hen de km vergoeding gevraagd omdat je voor niets was gekomen.
Pony nat, in de regen moeten scheren, zonder licht, en dan ook nog eens ruim te laat komen, terwijl je tel. alles had door gesproken en men het dus had kunnen weten.
Stroom en regen gaat niet samen en het had wel je door kunnen worden, dat is niet in geld uit te drukken, dus mogen ze wel heel blij zijn met jou en die paar vergeten stukjes kunnen ze ook wel bij knippen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:33

Je hebt groot gelijk! Het is hun eigen fout! Niet die van jou. Knipoog
Je was nog veel te aardig voor hun.
Je had ze alles goed uitgelegd, maar hun kwamen de afspraken niet na.
Dus was hun eigen risico, je hebt alles goed verteld en uitgelegd.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:31

Helemaal in je recht. Jij hebt voorwaarden verteld, hun hebben daar niet aan voldaan. Erg pech voor hun ..
dat ze zelf niet controleren tsjah, dat is hun schuld toch?
allemachtig als het op zo'n manier moet..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:28

ik was er niet eens aan begonnen !!
Ik zou km vergoeding gevraagd hebben ( ik ga niet eens 110 km rijden om een paard te scheren...) en zou omgedraaid zijn.

Buiten het feit van nattigheid en stroom....brrrr, voel de schok al...Eventueel botte mesjes tot daar aan toe, dat is het risico van het vak wanneer je paarden scheert. Dat reken ik niet.
Ik vind zelf het belangrijkste dat je de pony pijn hebt gedaan met nat scheren !!!

Je trekt aan de haren en het dier krijgt een nare ervaring met scheren hierdoor en zal de volgende keer lestiger te scheren zijn.

Ik leg zelf altijd mijn eisenpakket neer voor ik een afspraak maak..
* een schoon en droog paard
* een droge omgeving
* goede stroomvoorziening en verlichting
* sedatie worden extra kosten voor gerekend
* ik overleg altijd vooraf wat ze willen met bv lastige dieren, ze
krijgen de keus tussen koste wat kost alles doen ook al is dat
met praam, oren pakken,etc ( paarden die naar shows,
wedstrijden, keuringen moeten) . Of we kijken hoever we
komen met geduld, dan maar wat lelijker...Gelukkig gaan de
meesten voor het laatste
* ik scheer volgens vaste methode: eerst hals ( met lijntje
erin) en lijf aan beide kanten, dan hals afwerken,dan de
benen en als laatste het hoofd.Zo kun je stoppen als het
misgaat zonder een half paard af te leveren wat aan 1 kant
klaar is

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:48

ElCamino schreef:
Ik vind zelf het belangrijkste dat je de pony pijn hebt gedaan met nat scheren !!!

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt? maar pijn zal het hem niet gedaan hebben anders had ie wel moeilijker gedaan, beestje heeft geen stap verzet, niet eens een keer getrokken met het been, ookal was het de eerste keer voor hem (tenminste dat zegt de eigenaar)
Wanneer je messen gewoon scherp zijn komen ze ook wel door nat haar alleen krijg je dan makkelijker stukjes vergeten omdat die natte haren tegen het lichaam vastplakken. Maar dat mijn scheerapparaat haren eruit trekt heeft ie nog nooit gedaan dan is er trouwens ook iets mis met je messen of je apparaat.

maraPaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:05

mens,, ik bewonder je!!
en ik zou al helemaal niet in de regen staat gaan scheren.!! en dat dat mens dan okk nog belt!
ik zou haar echt wat aangedaan hebben.

nouja, ik hoop dat je niet wer is zo'n geval krijgt!

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:16

Groot gelijk. Ik zou ook niet terugrijden. Ze moesten maar onmiddellijk controleren.
En trouwens, waarom belt de zus en niet de persoon die bij het scheren aanwezig was?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:47

Natte haren en vieze plekken geven wel degelijk een naar gevoel met scheren aan paarden. Ook met scherpe messen
Dat dit paard niet reageert hoeft niet te betekenen dat hij het niet voelt.
Daarbij zeg ik helemaal niet dat je apparaat haren uittrekt.

Ik geef gewoon een rijtje tips en val je verder niet aan hoor.
Ik scheer al 13 jaar paarden en denk gewoon met mijn tips mensen te helpen.
Als jij professioneel scheert dan scheer je op de condities waarin die pony zich bevond gewoon geen paard vind ik.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:51

ze moetem blij zijn dan je uberhaupt nog geschoren hebt. Elke nitwit weet dat je paard roog en schoon moet zijn voor je gaat scheren. Ze zouden van mij mijn rug op mogen! Voor alleen je reiskosten zou ik niet ook nog eens terug gaan voor die paar plukjes.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:52

Diegene wist je voorwaarden en heeft daar niet aan voldaan. Dan is het risico dat je scheerwerk er niet optimaal uit kan zien. Als je in het donker moet scheren is het onmogelijk om je werk er picobello uit te laten zien!
Ik denk dat je er de volgende keer niet eens meer aan gaat beginnen of wel?

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:55

wat een rot mens die moet eerst maar eens leren luisteren naar iemandt
idd wat een gedult ik had haar echt wel is even op haar stuk gezet

je heb helemaal gelijk nou en laat haar maar reclame maken
stom mens jij weet toch beter Boos!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:31

wow heb bewondering voor je

Echter als het mijn klanten waren was ik weer naar huis gegaan (en dan had je idd naar je centen+km vergoeding kunnen fluiten). Dus ik snap wel dat je het beestje toch hebt geschoren (het waren nu eenmaal niet de buren op de hoek waar je morgen wel even langs kunt gaan)

Anders had je wel 110 km verlies geleden aan bezinekosten.

Maar ja ik vind dat die mensen niet moeten zeuren! hadden ze maar de afspraak moeten nakomen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 10:10

@studiemiep dat is dus idd ook de reden dat ik hem wel gedaan heb, deels die mensen niet in de kou willen laten staan en had ik het niet gedaan had ik idd naar m'n centen kunnen fluiten, maar ik kom wel vaker mensen tegen die niet lezen of luisteren, al een aantal keer gehad dat je op stal komt bij iemand heeft diegene net de voetjes gewassen want die waren vies, ook altijd heel fijn...

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:19

Ik vind het al heel wat dat je die pony nog geschoren hebt in die omstandigheden.

Ik was allang in mijn auto gestapt en naar huis gereden.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een vieze pony in de stromende regen en zonder goede verlichting te gaan scheren.

Maar goed gebeurt is gebeurt en vind dat jij redelijk genoeg bent geweest. Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:25

Je bent veelk te goed geweest dat je al begonnen bent, het bijwerken zou ik niet doen. Dan pakken ze maar een schaar (of laten het zitten).

De mensen moeten leren dat je niet altijd gelijk krijgt als je een grote bek opzet..

doggiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:51

je hebt groot gelijk,ik ben zelf hondentrimster,en ze hoeven bij mij ook niet aan te komen met een hond in deze conditie,en mocht ik het in sommige gevallen wel doen,dan wordt er grof voor betaald,want dan heb ik er veel werk aan en mijn gereedschap slijt harder.

alleen,was het niet erg zielig en koud om dat beestje in de regen te scheren??lijkt me niet gezond.
dan kan je wel zeggen hun probleem,maar daar zou ik toch niet aan meewerken,dierenwelzijn voorop.

succes en laat je niet intimideren door dat soort lui.

groetjes

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:07

Ik ga je niet sparen want ik vind het oliedom dat je hem überhaupt geschoren hebt! Superslecht voor je scheerapparaat en je weet gewoon van te voren dat het leljijk wordt. Weer wat geleerd voor de volgende keer zullen we maar zeggen. Volgende keer ga je gewoon lekker naar huis als je weer zulke leipo's treft. Verder zou ik nu gewoon het contact verbreken met die lui. Bijwerken doen ze maar lekker zelf. Jij hebt gedaan wat je kon en 1 ontevreden klant weegt echt niet op tegen tig tevreden klanten hoor.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:09

Nou saar4 waarom geef je haar commentaar, de eigenaar van het paard verdient commentaar en niet de TS