Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Volgende keer heb je weer een andere jury en misschien dat die dus wél verder kijken dan hun neus lang is. Blijf lekker zo rijden, ups en downs horen er nou eenmaal bij.
Suzanne F. schreef:Balen Cleo!!
Jeetje wat laag voor de gangen! Dat is zeker niet terecht.
Goh een andere verlies??? Oeps...
Maar ach we gaan vrolijk door. daffodil schreef:Jij bent zeker in Groot Ammers geweest? Hoorde nog een verhaal van deze zelfde meneer, die zijn hok uitkwam omdat iemand net iets te laat was met wenden, waarop hij al roepend zijn hok uitkwam en door de baan riep dat ze dat onderdeel helemaal opnieuw moest doen. Deze dame kreeg een één voor een goed uitgevoerde wissel alleen net niet helemaal op de letter.....dus ik zou zeggen, trek het je niet aan en denk bij jezelf volgende keer beter!
allemachtig!
, zo zou iedereen z'n proef moeten rijden! CleovG schreef:Hij vertelde me dat ik een super paard het met super gangen (kreeg op mijn protecol 6, 6 en een 5 voor de gangen) maar dat het niet van mij is en dat mijn paard het over neemt.....

dit zijn altijd nare ervaringen .... 
je zult ze wel vaker tegenkomen hoor ... juryleden die graag zien dat je 'duidelijk' hulpen geeft 
CleovG schreef:Ik wist even niet zo goed hoe ik de titel moest noemen, het zal vast lachwekkend zijn als je het zo leest maar zo lachwekkend vond ik het vandaag niet. Het verhaal:
Ik train minimaal 5 dagen per week keihard op een zo goed mogelijk resultaat te krijgen en mijn paard zo fijn mogelijk aan mijn hulpen te krijgen. Tijdens het trainen hebben we veel geoefend aan de appuyementen, wissels, contragalop. Deze oefeningen gaan nu súper fijn en ik hoef maar een minimale hulp te geven voor een goede reactie. Vandaag had ik dus wedstrijd en deze oefeningen gingen tijdens de proef ook super. Aan het eind van de proef zit nog een stukje draf, na de galop. In dit stukje draf wordt Maiko altijd erg enthousiast en wordt nogal sterk waardoor het een beetje onrustig wordt, dit is enkel aan het einde, de rest van de proef heeft hij soms een iets te hoog tempo maar hij blijft wel bij me en ik kan alle oefeningen inzetten want hij loopt de proef tenslotte NIET uit zichzelf ookal ziet het er uit dat ik niks/ bijna niks hoef te doen omdat ik zo hard op de verfijning van mijn hulpen heb getraind. Toen ik af had gegroet kwam de jury uit het jury hokje en riep me. Hij vertelde me dat ik een super paard het met super gangen (kreeg op mijn protecol 6, 6 en een 5 voor de gangen) maar dat het niet van mij is en dat mijn paard het over neemt, nou oke dacht ik toen dat is goed bedoelt advies en voor dat laatste stukje draf kan dat zeker kloppen. Toen kwam de punten, 55,6%Ik heb best een reeële blik op mijn punten maar dit was ronduit belachelijk! Ik had bijna allemaal 5'en omdat mijn paard het allemaal uit zichzelf deed volgens meneer de jury. Voor mijn houding en zit had ik een 7 en voor mijn rijvaardigheid had ik een 5, het kwam er dus op neer dat ik een goed paard heb en dat hij uit zichzelf loopt en dat ik er alleen maar netjes op kan zitten maar verder dus niet kan rijden. Nou fijn om dat commentaar te krijgen, daar train ik dan minimaal 5 dagen per week keihard voor
![]()
Ik moest dit toch echt even van me af schrijven want ik vind dit ronduit belachelijk!
, mag ik hem dan hebben?
blacklight schreef:Jezus! Dat is inderdaad belachelijk.
Die jury gaat wel heel erg tegen de normaal geldende waarheid in:
1. Anky was degene die altijd roept: het moet eruitzien alsof het vanzelf gaat.
2. Geen een paard loopt proef uit zichzelf
3. Geen idee hoe je op zo`n niveau kunt komen zonder zelf te kunnen rijden
4. Goeie gangen? en dan 5 en 6e?
Met nummer 2 ben ik het helemaal eens, met nummer 3 en4 ten dele, en met nummer 1 ben ik het geheel niet eens.CharleyT schreef:blacklight schreef:Jezus! Dat is inderdaad belachelijk.
Die jury gaat wel heel erg tegen de normaal geldende waarheid in:
1. Anky was degene die altijd roept: het moet eruitzien alsof het vanzelf gaat.
2. Geen een paard loopt proef uit zichzelf
3. Geen idee hoe je op zo`n niveau kunt komen zonder zelf te kunnen rijden
4. Goeie gangen? en dan 5 en 6e?
Met nummer 2 ben ik het helemaal eens, met nummer 3 en4 ten dele, en met nummer 1 ben ik het geheel niet eens.
Geloof niet dat wat Anky roept....... voor iedereen de "normaal geldende waarheid"is! Ze is een Topper, maar niet zaligmakend.

Otje schreef:Cleodit zijn altijd nare ervaringen ....
jammer dat je neit naar de regio mag, vergeet niet dat het niet het reglement van de regio is waar de 60% regeling voor telt. Een aantal kringen uit deze Regio hebben zich juist hard gemaakt dat de 60% regeling afgeschaft moet worden en dat is ook gebeurd sinds 1 jan. 2007 (?)
Nu staat er voor de A,B en C pony's eht wel weer op de site, ik verwacht dan ook flink wat commentaar op de ALV van de Regio, want óf je hanteert wel 60% maar dan voor alle combinaties of je schaft hem af en niet voor de paarden en D/E pony's niet en voor de A,B en C pony's wel 60%
beetje offtopic lijkt het maar ik wilde even duidelijk maken dat de 60% voor de Regio zelf niet meer telt bij de paarden
En wat je proef betreftje zult ze wel vaker tegenkomen hoor ... juryleden die graag zien dat je 'duidelijk' hulpen geeft
Gelukkig bestaan er ook nog andere juryleden![]()
heel veel succes en jammer van die Regio
daffodil schreef:Ghostbuster, ik heb al actief getemd om jouw berichten ,als je niets zinnigs te melden hebt, plaats het dan niet.
Het zag eruit alsof het vanzelf ging en dat vertrouwde meneer Jury niet 

CleovG schreef:daffodil schreef:Ghostbuster, ik heb al actief getemd om jouw berichten ,als je niets zinnigs te melden hebt, plaats het dan niet.
Ik kan geen berichtje van Ghostbuster vinden?