Volgens mij snap je mij niet helemaal KarinvdM....
Ik ben van mening dat iedere jury iedere starter moet zien als als iemand die voor het eerst een wedstrijd start... maar dat terzijde..
Je hebt geljk vwb objectiviteit... ik ben kritischer dan menig jury lid, en ben het nooit eens met een jurylid en dan in 99 % van de gevallen ten nadele van mijn dochter..
Dat ik mij achter de oren krap nav van de punten op het protocol van 1 jury wil niet gelijk zeggen dat ik kritiek heb op het gehele jurykorps... mijn dochter wil wedstrijden rijden, en ik geef haar die gelegenheid.
Tja mischien had ddat jurylid wel een super interssante discussie over het slechte weer... boeit mij niet... wat wel boeit is dat wanneer een ruiter zich meld je minstens het fatsoen kunt hebben een teken te geven dat je de ruiter hebt gezien (maar daar ging en gaat dit topic niet over)
Darnaast heb ik niet gezegd of geschreven, en mijn excuses als dit wel zo oveerkwam, dat jij of welk jurylid dan ook met een negatieve houding jureerd...
De klassering of het totaal aantal punten staan niet ter discussie... maar wat moet een ruiter/amazone met 26 X een 6, 3 X een 5 en een 8 op het protocol?
Daar kun je toch geen biet mee???
Als je het commentaar bij de 3 5-en 'oplost' heb je toch een bagger knol, ben je een bagger ruiter, want verbeter punten zijn er niet.We liggen er hier niet wakker van (alhoewel"kijkt naar de klok

)
maar bedenk me dan wat als dit je eerste wedstrijd is... en je krijgt zo'n protocol terug...
Als ik voor mezelf spreek, zie ik liever 2-en of 3-en met commentaar (dus zwaar bestraft) dan alleen maar 6-en.... zonder enig commentaar als een soort van 'de weg met de minste weerstand'
en de 'missers' die ik aanhaalde waren niet als kritiek naar de jury maar om te laten zien dat ik zeer zeker wel kritisch kijk naar mijn dochter en haar rijkunsten...
en mijn visie op wedstrijden is: een kans om te laten zien aan een derde hoe je staat in de africhting/training van het paard in competitie verband... zijn winstpunten pas dan intressant als je wilt promoveren...