Bijscholingsbijeenkomst instructeurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyxx

Re: Bijscholingsbijeenkomst instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:37

Ik vond de bijscholingsdag vorig jaar in Ermelo wel interessant! En ga dus zeker dit jaar weer Haha!

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 01:05

Tsja, heb wel het antwoord strookje ingestuurd dat ik kom, maar helaas heb ik geen vervoer.
Vooral het eerste gedeelte 's morgens kijk ik meestal en een klein stukje van het springen.
Dan vind ik het vaak te koud worden Knipoog
Iemand uit de buurt van Houten die er ook zo over denkt? Hou me aanbevolen voor een ride....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:53

Ben benieuwd of er mensen vandaag geweest zijn en hoe ze het ervaren hebben

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:03

Ik ben vandaag geweest!
Ik vond het verhaal van Debbie Reijnders erg interessant, ze kan erg leuk vertellen en heeft er veel verstand van.
Daarna de dressuur van Ton de Kok, was wel leuk, maar ik kon niet zeggen dat ik daar wat van heb opgestoken.
Wat ik echt leuk vond was de "les" van Wim Bonhof, wat kan die man het allemaal leuk vertellen.
Ik doe zelf niet veel aan springles geven, dus dit was voor mij persoonlijk leerzaam, hij gaf goeie tips door.

Ik vond het al met al best een leuke dag!
Heb het niet koud gehad (wat normaal wel gauw zo is) maar had wel een zere kont van het zitten, hihi!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:04

ik ben vandaag ook geweest!
Vond Debbie Rijnders heel interessant!!
Clinic van Ton de Kok was niet bijzonder!

Springen heb ik niet meer gezien, moesten nog bijna drie uur in de auto en had het wel gezien eigenlijk! Bloos

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:04

nou ik ben geweest vandaag
vond de lezing van primeval maar zozo
kreeg een verhaal over wat stress is bij een paard en hoe je dit kan merken en proberen te verhelpen
merendeel wist ik al, maar toch wel iets van opgestoken
het is dat iemand er om vroeg helemaal op het einde, wat doet primeval dan eigenlijk, toen kreeg je pas te horen wat het was
vond dat een beetje raar

de dressuur vond ik matig gegeven, dit noem ik geen bijscholing
er werd lesgegeven aan vier ruiters waarvan er twee boven het niveau reden van de instructeurs die langs de kant zaten voor bijscholing, het was voor het lager kader tenslotte en dan heb ik liever een B/L1/L@ ruiter dan 1 in het Z
weinig uitleg vond ik ook tijdens deze lessen onze kant op

het springen was erg leuk
informatief met veel uitleg naar ons toe

en verder bbbrrrr erg koud

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:54

Koud?? Ik had het juist bloedheet! Kwam misschien ook doordat ik was gewaarschuwd van te voren, dus ik had skisokken aan, panty onder de spijkerbroek, thermoshirt, hemd en t-shirt plus vest en een jas. En voor de beentjes nog een fleece kleedje. Wat natuurlijk ook hielp was dat we onder de verwarming zaten, aangenaam!

Het was voor mij de eerste keer dat ik naar een bijscholing ben geweest, de twee eerdere kon ik niet heen omdat ik geen vrij kon krijgen, ook dit jaar was het lastig (wat een datum ook).

De lezing viel me iets tegen, had er meer van verwacht. Misschien was het leuker geweest als er een voorbeeld paard was geweest (stel die van mij beschikbaar!)

En ik moet zeggen dat ik het dressuurgedeelte best leuk vond om te zien, de paarden veranderden ten goede, maar sommige antwoorden op vragen vond ik minder beantwoord en beargumenteerd. Mijn eigen vraag over de behoorlijk bewegende ruiter bij de overgangen naar de stap (de 2e combinatie) werd verkeerd gesteld/uitgelegd door de man met de microfoon. Wat ik dus eigenlijk bedoelde was: in hoeverre stoort de ruiter het paard in zijn balans bij de overgang terug door zo enorm met het hoofd, rug en heupen te bewegen. Ik snap dat iemand ontspannen moet zitten, maar hier bewogen hoofd, rug en heupen haast onafhankelijk van elkaar naar mijn idee. Kan nooit lekker zijn voor je eigen lichaam, laat staan voor het paard. Overigens deed hij het niet elke keer, maar het viel me wel op.

Wat mij ook opviel is dat de beide 4 jarige paarden aardig aan het werk gezet werden, met naar mijn mening iets te weinig aandacht voor een hapje lucht tussendoor. Maar ja, das mijn mening.

En de opmerking die later uit het publiek kwam over het "arm" bespierde paard (die samengesteld liep) vond ik erg "grappig", ik vond het paard er juist prima uitzien! Alleen door de langgerektheid ziet het er misschien anders uit.

Het springen vond ik ook erg leuk om te zien. Eerst netjes de basis en dan weer een stapje verder. Het was dus ook de eerste keer dat ik Wim Bonhof aan het werk zag, maar hij weet het leuk te brengen. Ik ga me opgeven voor de instructieweken allround, zou hij dan ook lesgeven? Eens kijken of hij mijn paard relaxed over een hindernis kan loodsen. Jammer dat wij geen echte springlessen hebben, het is inderdaad leuk voor de afwisseling. Maar ook weer een leerzaam lesje.

Ben benieuwd wat ze volgend jaar doen (zal eerst wel weer vechten worden om een vrije dag).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 08:37

Zoals vorig jaar dus, het springen wordt gewoon gegeven door iemand die de mensen aan zijn lippen kan krijgen.

Vorig jaar was er ook een lezing vooraf, ging over paardenlongen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:51

Johan Hamminga vandaag was heel goed, het publiek was geboeid, prima paarden als voorbeeld (van alles wat). Het woord Primeval is één keer gevallen: genoemd als sponsor.

De stresslezing was aardig, maar voor mij zaten daar geen nieuwe dingen bij.