Wele merken + type auto geschikt voor trailertrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Wele merken + type auto geschikt voor trailertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:28

nati schreef:
.......hmmm volgens mij is dit geen topic om andere auto's lekker af te kraken.......zo kun je over elke auto wel wat verzinnen

ja maar het geeft wel weer verschillende meningen aan Pling niet alles is goed aan een auto en ik vind dat slechte dingen ook vermeld mogen worden...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:29

nati schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Hartstikke leuk hoor, zo'n jeepachtige met de aerodynamica van een legoblokje Nagelbijten / Gniffelen

.......hmmm volgens mij is dit geen topic om andere auto's lekker af te kraken.......zo kun je over elke auto wel wat verzinnen Nagelbijten / Gniffelen

Waar is het afkraken? Waar is de informatie onjuist?
Wil jij hierbij gaan beweren dat Jeepachtige autos wél aero-dynamisch zijn?

Extra overweging bij de aanschaf van een Jeepachtige: milieu. Is het afkraken als ik stel dat het milieu niet gediend is met nog meer Jeepachtigen met dito brandstofverbruik op de weg?

@Rianneke: jeepachtigen, dat is een benaming voor terreinauto's in het algemeen. Het origineel is van Land Rover, alle andere merken verkopen kopiën daarvan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:34

Dees schreef:
@Rianneke: jeepachtigen, dat is een benaming voor terreinauto's in het algemeen. Het origineel is van Land Rover, alle andere merken verkopen kopiën daarvan.

ik vind landrover persoonlijk minder als bijvoorbeeld een patrol Haha!
maar goed ik weet verder niet hoe het van binnen zit Bloos
wel ben ik ven mening dat je beter een zwaardere auto voor je trailer kunt hebben als bijvoorbeeld een feroza... gewoon voor algemene veiligheid! ook zijn de feroza en rocky aardig zijwindgevoelig... mijn oom is zelfs een keer omgegaan met zijn rocky Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:37

voordeel van een Vito is, dat je ook behoorlijk hooi, stro en weet ik veel wat meer kan meenemen Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:45

@Kiwiko: jep, dat is een voordeel Haha! Daarvoor hebben wij een VW Caddy erbij Haha!

@Rianneke: Mee eens.
Feroza's en Rocky's zijn nooit gemaakt om er gewicht mee te trekken.

De verschillende rij-eigenschappen van Jeepachtigen heb ik onderling niet vergeleken. Ik heb maar af en toe eens in zo'n machine gereden (waaronder showroomnieuwe Freelander, X-trails en Pajero's) en ik vrees dat ik verwend ben met mijn Volvo...

Wat mij vooral zo verbaasd; als iemand met paarden meent een goede auto te moeten kopen voor zijn hobby... dan vergeet men alle andere gebruik van de auto mee te nemen in zijn overweging. Het enige wat nog telt is 'kan de auto het trekken'.
Niet: is de auto zijn geld economisch waard, vind ik het prettig rijden, hoe kan ik het praktisch parkeren bij de supermarkt, hoe is het verbruik... enzovoorts.
En vervolgens wordt veelal meer geld voor de jeepachtige neergelegd dan ze zouden moeten betalen voor een op brandstof, km-stand en gewichten vergelijkbare luxe wagen.

In mijn geval, ik heb wekelijks, zo niet 2x per week de trailer achter mijn auto hangen. Maar dat is nog steeds geen 10% van mijn totale autogebruik. Dus waarom zou ik de trekkwalificaties als belangrijkste eigenschap zien van de te kopen auto?

Veiligheid, wegligging, brandstofverbruik, restwaarde, betrouwbaarheid... imo veel belangrijkere kenmerken van een auto. En dan kies je de beste auto die toevallig ook nog voldoet aan de minimum-trekkwalificatie.

Tip voor autokopers: http://www.autoweek.nl
Check de knop "MyReview". Lees wat andere gebruikers hebben ervaren met hun autos. Lees ook de motorspecificaties.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:46

Waar is het afkraken? Waar is de informatie onjuist?
Wil jij hierbij gaan beweren dat Jeepachtige autos wél aero-dynamisch zijn?

Extra overweging bij de aanschaf van een Jeepachtige: milieu. Is het afkraken als ik stel dat het milieu niet gediend is met nog meer Jeepachtigen met dito brandstofverbruik op de weg?

@Rianneke: jeepachtigen, dat is een benaming voor terreinauto's in het algemeen. Het origineel is van Land Rover, alle andere merken verkopen kopiën daarvan.[/quote]

de nieuwere ''jeepachtigen'' worden al aero-dynamischer.....
en er zijn genoeg personen auto's die nog veel meer milieu onvriendelijker.......

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:47

Wij rijden een Ssang Yong Musso. Sterke auto die ook 2 paarden mag trekken. Daar heb je eigenlijk gewoon een 4 x 4 voor nodig en dan met voldoende gewicht.

Voorheen hadden we een BMW 525 Touring en die reed veel comfortabeler, maar met een volgeladen tweepaardstrailer werd de auto er niet beter op..

Als je 1 paard te vervoeren hebt, heb je meer keuzemogelijkheden want dan hoeft je auto minder te trekken en kan je kijken naar leuke/sportieve auto's. Die zijn vaak ook goedkoper dan zo'n zware jeep Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:47

Die Vito van mij loopt 1 op 20 diesel op de grote weg....... met een aanhanger erachter geladen en al 1 op 15 Lachen Lachen

oja, grijs kenteken... aannemers uitvoering Lachen Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:48

Nati, je reageert alsof ik je handel bederf Haha!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:52

Dees schreef:
Nati, je reageert alsof ik je handel bederf Haha!
Ik ben nog niet ééns begonnen over Ssangyong Huilen van het lachen

nee, dat bedoelde ik ook niet Knipoog ,
maar ik bedoel het over het algemeen, dat de nieuwere jeeps al aerodynamischer worden,
en dat er genoeg personen auto's zijn die nog milieu onvriendelijker zijn (bv. al de nieuwe hard scheurende Audi, mercedes en bmw's die soms wel 1.6/1.8 lopen.... Pling
Aan elke auto zitten voor en nadelen en mee eens als je niet zo'n grote auto nodig hebt, koop er dan ook niet 1, dat is bij mij ook rede van verkoop.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:56

Alle autos worden de laatste jaren verbeterd op verbruik en milieubelastendheid.
De automobilist blijft dezelfde natuurlijk.

Als ik met 160 over de autoweg scheur, verbruikt mijn Volvo ook meer dan bij 120 km per uur... Maar geldt dat niet voor alles auto's?

Je kan ook niet stellen dat de automobilitist van een terreinauto 'netter' rijdt dan die van een Audi of BMW. Hooguit dat die van Audi of BMW kán, en die van de terreinauto niet.

Je mag trouwens brandstofverbruik alleen vergelijken per type brandstof. Diesels rijden meer km's per liter dan benzine-wagens.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:58

ik heb altijd het liefst een jeep voor de trailer gehad, maar helaas zijn die krengen voor een particulier echt te duur in verzekering en belasting sinds die eikels het grijs kenteken hebben afgeschaft Boos!

nu heb ik een volvo v40 uit 2001

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:09

Wij hebben een Mecedus S 320 CDI voor de trailer.
Op de verharde weg merk je niet dat er 2 paarden op staan maar o wee als ie gras of zand ziet dan doet deze auto dus echt niets meer.
Het is maar waar je voor kiest en wat je uit wil geven,er zijn zoveel mogelijkheden.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:10

Wij hebben een Opel Frontera uit 1997 op benzine.. ik moet bijna huilen als we gaan tanken want hij vreet 150 euro per volle tank. En hij zuipt ook als een idioot dus we staan vaak bijna te janken bij de pomp! (Terschelling = benzine erg duur..)
Maar goed, daarvoor trekt hij eigenlijk alles, laat me nooit staan in de modder en zitten we erg ruim.

Maar als we weer een 4x4 kopen doe ik er eentje op gas/diesel.

Zware auto's die een trailer oid mogen trekken zijn overigens allemaal duur in de wegenbelasting, naar ik meen.

Het is gewoon allemaal duur vind ik.

Succes met je zoektocht!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:11

welnee mijn vito kost 35 euro per kwartaal

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:22

KiWiKo schreef:
welnee mijn vito kost 35 euro per kwartaal

Ehm, jawel, maar jij hebt 'm op je bedrijf staan. Voor een particulier is het beduidend duurder. Kijk maar eens op www.belastingdienst.nl, kun je precies zien hoeveel verschil er zit tussen particulier, bedrijf en gewoon personenautokenteken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:29

ga je naar de kvk en zet je een eenmansbedrijf op in het advies uitbrengen op bokt.nl Lachen Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:44

De belastingdienst stelt wel wat voorwaarden aan het ondernemerschap, Kiwiko Haha!

Een daarvan is bijvoorbeeld: Reeel te verwachten winst.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:45

omzet doen ze het ook voor Lachen Lachen

hier en daar wat verkopen, is niet zo moeilijk Lachen

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:46

Ik rijd momenteel met een Patrol,3 liter,korte versie en lichte vracht(zo noemen we dat in belgie,grijs kenteken in nederland).Qua tax valt dit dus best wel mee,maar ik betaal me blauw aan diesel,zuipt zo'n 15liter/100 km met de trailer erachter.Ook verzekering betaal ik een pak meer dan een gewone auto.
Hoewel ik doodgraag rijd met mijn patrol,heb ik dus toch besloten om hem te verkopen en een iets zuinigere auto te kopen.Ik heb een 2 paars trailer,maar rijd toch nooit met 2 paarden erop.
Weet er iemand hoe dit in Belgie zit:mijn trailer weegt 850 kg,met 1 paard erop kom je dan op zo'n 1400 kg te trekken.Als ik nu een auto koop die 1400 à 1500 kg kan trekken,mag ik daar dan mee rijden of gaat men af op de MTM van de trailer,dat is 2000 kg.???

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:47

Tja, en als je dan je verkopen niet aan 'het hobby-matige' weet te onttrekken, dan ga je een paar jaar later wel mooi aan het gaas voor belastingfraude Haha!

Ze zijn nogal fel op misbruik van grijs Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:48

ik kan het gelukkig verantwoorden Lachen Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:50

Jobbeltje schreef:
Nissan - Terrano Haha!

Jep en op grijs, en heel comfortabel en die 2 paarden voel je niet eens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:50

Feelsoproud schreef:
Ik rijd momenteel met een Patrol,3 liter,korte versie en lichte vracht(zo noemen we dat in belgie,grijs kenteken in nederland).Qua tax valt dit dus best wel mee,maar ik betaal me blauw aan diesel,zuipt zo'n 15liter/100 km met de trailer erachter.Ook verzekering betaal ik een pak meer dan een gewone auto.
Hoewel ik doodgraag rijd met mijn patrol,heb ik dus toch besloten om hem te verkopen en een iets zuinigere auto te kopen.Ik heb een 2 paars trailer,maar rijd toch nooit met 2 paarden erop.
Weet er iemand hoe dit in Belgie zit:mijn trailer weegt 850 kg,met 1 paard erop kom je dan op zo'n 1400 kg te trekken.Als ik nu een auto koop die 1400 à 1500 kg kan trekken,mag ik daar dan mee rijden of gaat men af op de MTM van de trailer,dat is 2000 kg.???

Ehm, pas op: de regels in België verschillen erg van die in NL. Verdiep je dus in de Belgische wetgeving en ga bijvoorbeeld niet klakkeloos af op het stuk in de FAQ; dat is geschreven op de Nederlandse wetgeving!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:29

In Belgie hoeven de achteramen van een auto met grijs kenteken niet dichtgemaakt te worden, makkelijk en veel veiliger.