Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kehdra schreef:Ik heb vorige week mijn veulen opgehaald , net bij mamma vandaan geplukt (helaas, kon niet anders) en alleen op de trailer.
Goed kort vastzetten, niks op de vloer. hooibaaltjes voor de stang zodat hij er niet onderdoor kon,. het was een 2-paards trailer, dus schot er gewoon tussen gelaten zodat hij bij wijze van spreken 'klem' stond, zeiltje dicht en GAAN.
Meneer heeft de hele weg heel rustig gestaan, we zijn een dik uur onderweg geweest, en er was helemaal niks aande hand.
Dit alles met de paardentaxi, dat betekend dus ook dat deze man ervaring heeft met de trailer, en ook heel rustig rijdt. Echt een aanrader !
Een volgende keer zou ik het zo weer op deze manier doen!
(maar dan liever al wel van te voren afgespeend)
. Heb er de eerste paar keren geen hooinet in gehangen i.v.m. het voorkomen dat ze met de voorbenen er in terecht zou komen. Nu hang ik er een dicht hooinet in en niet die gaasnetten; die vind ik zelfs bij volwassenen gevaarlijke krengen.
suffie schreef:Ik heb mijn veulen vorig jaar opgehaald en wij hadden een 3 1/2 uur durende rit voor de boeg. Ik heb alleen de voorstang eruit gehaald, de achterstang laten zitten voor de stabiliteit, want zo'n veulen gaat soms draaien en lopen. Voorin heb ik wat hooi op de grond gelegd, verder niets op de bodem. We hebben haar los laten staan en alleen het achterzeiltje dicht. Onderweg zijn we 1x gestopt, vanwege een plaspauze van de chauffeur en toen stond ze rustig om zich heen te kijken. Na deze rit is ze altijd heel makkelijk op de trailer gegaan, ze heeft het dus niet als negatief ervaren.