entingsvraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: entingsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:50

Naaltje schreef:
ik ook niet Bloos
ik laat het nu met stal tegelijk doen
en dat kost max 25 euro heb ik me laten vertellen..
maar ik heb geen idee of dat duur/goedkoop is ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen

Is normaal, de mijne kost € 18,- en bij een andre da hier in de buurt 28 Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:51

AaronYve schreef:
Waarom ben je erna dan niet ff naar de desbetreffende DA geweest om alsnog een kriebeltje en sticker te halen?

Denk trouwens niet dat je da er iets van zegt maar hij zal wel kunnen denken dat ie de basis enting nog een x nodig heeft (terwijl dat dan niet zo is)
Anders kan je vragen of je da zelf een kriebel kan zetten als je zeker weet dat ie is geent.
Maar beter lijkt me om de da van vorig jaar erbij te btrekken want of jou DA jou dan ook gelooft en dan een kriebel zet voor iets waarvan hij niet zeker.....

Maar zal gewoon da zeggen van tevoren dat je paard vorig jaar wel is ingent op stal blabla maar dat niet in paspoort is gezet en waarom, en dan zal hij er toch geen probleem van maken. Maar wel ff langs gaan om sticker en kriebel te halen!

omdat het diertje toen niet van mij was miss Knipoog
ik had dus ook het paspoort nooit in handen gehad enz. Eigenaars kwamen door omstandigheden vrijwel niet. Ik weet 100% zeker dat hij met de club mee gedaan is, heb het gaatje zien zitten zegmaar Knipoog

dat is dus ook het probleem, ben er waarschijnlijk niet bij als er geent wordt..
(of ik moet even regelen met mijn moeder dat ik dagje vrij mag van school Schijnheilig )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:02

Naaltje schreef:
mag ik vragen wat het bij jou kost? Bloos

wat zou je doen? gewoon proberen met bellen, kijken of ze het nog willen registreren?

Ik betaal voor een paard 30 inclusief alle voorijkosten dus, voor twee betaal ik al maar 50

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:03

bij ons...(op rekening...) met de hele stal tegelijk... 19,00
Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:05

LADPR schreef:
Naaltje schreef:
mag ik vragen wat het bij jou kost? Bloos

wat zou je doen? gewoon proberen met bellen, kijken of ze het nog willen registreren?

Ik betaal voor een paard 30 inclusief alle voorijkosten dus, voor twee betaal ik al maar 50

t kost ook max 25 he Lachen
zal dus rond de 20 uitkomen waarschijnlijk Lachen

dilemma nu.. bellen naar vorige stal of niet, voor naam van de veearts

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:15

als ie ge-ent is issie ge-ent..klaar ermee...
we gaan alleen meeten..niet wedtrijden doen met keurmeesters erbij en al..
je heb m toch pas een jaar...
als je die papieren niet hebt gekregen om wat voor reden dan ook...jammer dan..
als je 100% zeker weet dat t toen gebeurd is...lekker laten zo..
als ik twijfelde of ik mijn pownie moest gaan blootstellen aan eventueel-niet-ge-enten-paardjes....
bleef ik lekker thuis...

weet je hoeveel luitjes het wel kunnen aantonen maar de boel belazeren...

nee hoor...
als ie toen ge-ent is..ging ik niet alleen voor dat papiertje moeilijk doen...en een hoop geld uitgeven...
Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:11

Ja tuurlijk kan je even bellen. niet geschoten is altijd mis Knipoog

Maar snap ik dan eigenlijk niet dan niemand aan het paspoort heeft gedacht, ook nog na de enting kan je die sticker en krieble gaan halen bij de da die hem heeft geent.
Tip voor nieuwe enting, ga erna direct met het paspoort naar de da, of misschien kan je moeder naar stal om bij enting te zijn, of is er iemand anders op stal die je kan vertrouwen met het paspoort?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:14

AaronYve schreef:

Maar snap ik dan eigenlijk niet dan niemand aan het paspoort heeft gedacht, ook nog na de enting kan je die sticker en krieble gaan halen bij de da die hem heeft geent.
Tip voor nieuwe enting, ga erna direct met het paspoort naar de da, of misschien kan je moeder naar stal om bij enting te zijn, of is er iemand anders op stal die je kan vertrouwen met het paspoort?

dat van welke DA is t punt....
hoop uitzoekwerk..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 14:15

AaronYve schreef:

omdat vrij kort na de enting de eigenaar is overleden.
de ouders van de eigenaar hadden toen het paspoort, maar begrijpelijk is het in de vergetelheid geraakt
en ik heb er verder ook niet aan gedacht..

Als hij geent wordt laat ik het paspoort op stal achter Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:25

Maar als je weet welk paard(en) wat daar nog staat/stonden ook toen is/zijn geent,dan kan je aan hun vragen welke da is geweest toch?
Zou iig wel even bellen want meestal weet men toch nog wel welke da is geweest, zijn toch meestal dezelfde.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 15:15

heb dus net naar die stal gebeld, en vind het niks gek dat iedereen daar weggegaan is toen het werd overgenomen.. wat een idioot was dat.. Nagelbijten / Gniffelen
hij ging het misschien opzoeken, dan moest ik aan het eind vd week maar terugbellen..

heb nog 1 nr van iemand, misschien dat zij het me kan vertellen... bel die vanavond wel even..

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:51

Je kan het ook laten, en erop gokken dat je niet een keer ergens gecontroleerd wordt, of nu een nieuwe basisenting laten zetten. Dan heb je ook geen ge-emmer.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:22

voor zover ik weet is het alleen nodig voor wedstrijden. dan moet je kunnen aantonen dat je paard de basisentingen heeft gehad en vanaf dat moment elk jaar netjes is geent.

veder is dit geloof ik nergens verplicht. al kan een stal dit natuurlijk wel verplichten als je daar in pension komt.

ik zou proberen of je de DA nog te pakken kunt krijgen en anders zou ik het gewoon zo laten.