Waar o waar LANGE rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Waar o waar LANGE rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:56

Ik heb er geen helaas..Maar in het endurance subforum zijn er meerder mensen met endurancebroeken. Informeer daar anders naar de lengte Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:17

Mijn HH heb ik destijds ook op maat laten langer maken, eigenlijk kan ik dat wel weer doen, het is verder een goede broek.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:19

Ik haal de 1.80m net niet, maar draag ook lengtematen. Sinds kort heb ik een broek van het merk Jumper King, en die valt bij mij heel lang.

Ter vergelijking: de Eurostar Klara mt. 80 valt bij mij boven m'n enkel en de Jumper King er royaal onder in dezelfde maat.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:22

Jumper king heb ik nog nooit van gehoord... Heb je daar misschien een linkje van?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:43

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:03

Vind de stof van horka nooit zo fijn, jullie wel?

Mijn lengtemaat broeken zijn ook altijd te kort, ben net iets langer dan 1.80, zal eens de binnenbeenlengte opmeten.

Ik heb ook zo'n leuke goedkope geruite mondoni broek, maar zeker nu na veel wassen kan ik hem haast niet dichtdoen als ik de broek wat omhoogtrek aangezien de broek dan echt om je kuiten dicht moet. Trek ik hem omlaag heb ik zo'n hang-kruis.

Mijn 80/84 eurostarbroeken zijn ook altijd stukkie boven de enkels, heb er nog nooit een gevonden die op of net boven de enkels zit en blijft.

( edit, kan je nagaan, heb maar ongv 89 cm benen. )

Draag tegenwoordig gewoon altijd lange sokken/ kniekousen en dan niet tot helemaal opgetrokken maar gewoon wat gebloused zodat het tot over het stuk valt waar jeje broek verstelt en dus tussen daar en de kniestukken zit. Kniekousen zijn namelijk te kort ( zeker paardrij-kniekousen van bijv staphorse ) om tot onder je knie te dragen. Hebben jullie vast ook.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:25

Oh, heerlijk om te horen dat er mensen zijn die ook zulke lange benen hebben. Ik ben zelf maar 1.80, maar heb in verhouding een beetje lange benen geloof ik.

Eurostar rijbroeken vallen bij mij altijd net even boven de enkel. Het verschilt echter wel erg per type, de leuke ruitjesbroeken vallen op de een of andere manier altijd zo kort dat het water met gemak nog 3 meter kan stijgen. Ik heb overigens ook nog 1 rijbroek van Pikeur met extra lange benen, alleen vind ik deze aan de taille iets minder fijn zitten. Die is echt op de vrouwvorm gemaakt en ik ben helaas niet in het bezit van ronde heupen.....

Hoe doen jullie dat trouwens op dressuurzadels, ik steek daar altijd met mijn knieeen overheen, hoe lang ik mijn beugels ook maak. Iemand daar een idee over?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:26

En ja, die kousen...... Ik heb ook nog eens grote voeten, ik koop het liefst de mannenmaten. Die vallen wat langer.

Goh, volgens mij is alles aan mij een beetje te veel de lengte in gegroeid. Handschoentjes is ook zo'n verhaal, zijn altijd net zwemvliesjes.......

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:38

Horka heeft tegenwoordig verschillende stofjes, waaronder ook een hele fijne met katoen Ja

En wat betreft het voor het zadel uitkomen met je knieën... Als iemand wat weet hoor ik de oplossing ook graag. Ik kom alleen met m'n knieën ónder het zadel uit.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:54

Ik heb Eurostar Klara's
Eurostar heeft volgens mij van de meeste modellen extra lengte maten zeg maar.
Ik ben 1,80 en bij mij passen die goed Ja

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:35

Vandaag had ik de Cavallo Florestan gepast, en deze zat voor mij goed qua lengte, voor het eerst Haha!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:16

Cavallo valt ook wel lang, tenminste langer dan Pikeur. Clown
Ben zelf rond de €1,83 en heb eigenlijk altijd deze twee merken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:54

Nog een andere tip naast de kindermaten: Kijk bij de heren maten. Ja, het is een beetje jammer, die hebben vaak minder keus, maar zijn vaak wél een stuk langer.
Normale maten pas ik ook niet. Ik vind dat HH leuke rijbroeken heeft, maar ik koop ze niet want ze komen tot halverwege mijn kuiten (met wat geluk). Ik heb nu 2 eurostar Klara, beide kindermaat 188. Normaal qua broek heb ik maat 38, het past verder goed alleen de zakken gaan weleens wat open staan. Jammer dan. Heb nu een nieuwe klara, dat is dus de 88. Dus eurostar en dan met name de klara is echt mijn favoriet.
Verder heb ik van eurostar nog 2 herenrijbroeken. Die zijn echter al zo oud dat ik niet weet wat voor type het is, en helaas zonder steekzakken. Maar ik zag laatst dat de klara er ook gewoon in herenmaat is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:57

Lalidan schreef:
Nog een andere tip naast de kindermaten: Kijk bij de heren maten. Ja, het is een beetje jammer, die hebben vaak minder keus, maar zijn vaak wél een stuk langer.
Normale maten pas ik ook niet. Ik vind dat HH leuke rijbroeken heeft, maar ik koop ze niet want ze komen tot halverwege mijn kuiten (met wat geluk). Ik heb nu 2 eurostar Klara, beide kindermaat 188. Normaal qua broek heb ik maat 38, het past verder goed alleen de zakken gaan weleens wat open staan. Jammer dan. Heb nu een nieuwe klara, dat is dus de 88. Dus eurostar en dan met name de klara is echt mijn favoriet.
Verder heb ik van eurostar nog 2 herenrijbroeken. Die zijn echter al zo oud dat ik niet weet wat voor type het is, en helaas zonder steekzakken. Maar ik zag laatst dat de klara er ook gewoon in herenmaat is.

Maat 188 en 88 is wel een heel verschil.
Is 88 dan niet te groot? Een kindermaat en dan maat 44 lengtemaat.
Valt 188 dan zo groot?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:01

ik ben 188 met extreem lange benen en mijn laatste broek was er 1 van cavallo. vind de broek minder fijn met rijden als een eurostar maar hij is wel lang genoeg Clown

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:05

Ik heb een Pikeur in een lengtemaat. Daar staat achter de billenmaat een L van lang! Volgens mij zijn die er van veel merken hoor! Succes met zoeken!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:08

ze hebben tegenwoordig meerdere merken in lengtemaat alleen ze zijn wel duurder dan een hh broek...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:17

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:39

Er zit inderdaad een heel verschil in 188 en 88.... Eerlijk gezegd vraag ik me stiekem een klein beetje af of die 88 die op het kaartje stond wel klopt, want 88 zou de lengtemaat van maat 44 zijn.... en ik heb écht geen maat 44!!! Dus ergens klopt er iets niet helemaal..... Sta er nu zelf pas bij stil dat het nooit kan kloppen. Bloos Sorry daarvoor

Maar de 188 is eigenlijk een 36/38 lengtemaat. En dan zonder ruimte voor brede heupen zeg maar.... Vandaar dat de zakken ook een klein beetje open gaan staan.... Maar doordat de band niet zo hoog zit (bij een dames maat komt de band meteen weer wat hoger Verdrietig ) heb ik er geen last van dat het knelt ofzo...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:01

ik had ook al maat 88 lengtemaat Clown en normaal heb ik maat 40 Bloos dus echt kloppen doet het niet...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:53

Rianneke schreef:
ik had ook al maat 88 lengtemaat Clown en normaal heb ik maat 40 Bloos dus echt kloppen doet het niet...

Nee oke maar dat is wel vaker zo.
Heb hier een zwarte eurostar met neplederen kont ( vind ik altijd al krapper vallen ) en die is idd ook maar 88. ( wat een onding trouwens, iemand animo voor ? Koe ).
Verder heb ik meestal wel 84 voor de taille, moet ik goed zoeken anders slobbert het bij mijn kont en liezen maar met 80 krijg ik de broek 9/10 keer niet dicht, al heb ik een slanke taille.

Zal ook eens een grote 188 gaan zoeken Clown .

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:46

maaikemuis schreef:
Hoe doen jullie dat trouwens op dressuurzadels, ik steek daar altijd met mijn knieeen overheen, hoe lang ik mijn beugels ook maak. Iemand daar een idee over?

Dat ligt echt aan je zadel, hoor.
Ik heb dat met sommige zadels ook, maar mijn oudere BR dressuurzadel heeft voor mij wel een goede zit.
Ik weet zo uit mijn hoofd de merken niet, maar er zijn wel zadels met een goede zit voor onze lange stelten.
Ik denk dat er wel topics op bokt hierover te vinden zijn.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 08:36

Hannanas schreef:

Mijn lengtemaat broeken zijn ook altijd te kort, ben net iets langer dan 1.80, zal eens de binnenbeenlengte opmeten.

Ik heb ook zo'n leuke goedkope geruite mondoni broek, maar zeker nu na veel wassen kan ik hem haast niet dichtdoen als ik de broek wat omhoogtrek aangezien de broek dan echt om je kuiten dicht moet. Trek ik hem omlaag heb ik zo'n hang-kruis.

Mijn 80/84 eurostarbroeken zijn ook altijd stukkie boven de enkels, heb er nog nooit een gevonden die op of net boven de enkels zit en blijft.

Draag tegenwoordig gewoon altijd lange sokken/ kniekousen en dan niet tot helemaal opgetrokken maar gewoon wat gebloused zodat het tot over het stuk valt waar jeje broek verstelt en dus tussen daar en de kniestukken zit. Kniekousen zijn namelijk te kort ( zeker paardrij-kniekousen van bijv staphorse ) om tot onder je knie te dragen. Hebben jullie vast ook.

HORKA heeft ik weet niet hoeveel soorten stof (zelfde als eurostar en pikeur)... Kijk maar eens op hun site www.horka.nl

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:24

Iorrr schreef:
Hannanas schreef:

HORKA heeft ik weet niet hoeveel soorten stof (zelfde als eurostar en pikeur)... Kijk maar eens op hun site http://www.horka.nl

Wow ik zie het, ken horka alleen van die gekke synthetische ribbroekjes. ( mijn mening, vind dat veelste synthetisch ).
Heb trouwens ook nooit anders zien hangen van horka? Waar hebben jullie die broeken gevonden?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:30

Nou ik loop stage bij HORKA dus het is voor mij erg makkelijk, als je wilt moet je me ff een PB sturen met waar je woont dan kan ik ff voor je in het bestand kijken waar je die broeken kan passen/kopen.