Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lalidan schreef:Nog een andere tip naast de kindermaten: Kijk bij de heren maten. Ja, het is een beetje jammer, die hebben vaak minder keus, maar zijn vaak wél een stuk langer.
Normale maten pas ik ook niet. Ik vind dat HH leuke rijbroeken heeft, maar ik koop ze niet want ze komen tot halverwege mijn kuiten (met wat geluk). Ik heb nu 2 eurostar Klara, beide kindermaat 188. Normaal qua broek heb ik maat 38, het past verder goed alleen de zakken gaan weleens wat open staan. Jammer dan. Heb nu een nieuwe klara, dat is dus de 88. Dus eurostar en dan met name de klara is echt mijn favoriet.
Verder heb ik van eurostar nog 2 herenrijbroeken. Die zijn echter al zo oud dat ik niet weet wat voor type het is, en helaas zonder steekzakken. Maar ik zag laatst dat de klara er ook gewoon in herenmaat is.
Sorry daarvoor
) heb ik er geen last van dat het knelt ofzo...
en normaal heb ik maat 40
dus echt kloppen doet het niet... Rianneke schreef:ik had ook al maat 88 lengtemaaten normaal heb ik maat 40
dus echt kloppen doet het niet...
).
. maaikemuis schreef:Hoe doen jullie dat trouwens op dressuurzadels, ik steek daar altijd met mijn knieeen overheen, hoe lang ik mijn beugels ook maak. Iemand daar een idee over?
Hannanas schreef:Vind de stof van horka nooit zo fijn, jullie wel?
Mijn lengtemaat broeken zijn ook altijd te kort, ben net iets langer dan 1.80, zal eens de binnenbeenlengte opmeten.
Ik heb ook zo'n leuke goedkope geruite mondoni broek, maar zeker nu na veel wassen kan ik hem haast niet dichtdoen als ik de broek wat omhoogtrek aangezien de broek dan echt om je kuiten dicht moet. Trek ik hem omlaag heb ik zo'n hang-kruis.
Mijn 80/84 eurostarbroeken zijn ook altijd stukkie boven de enkels, heb er nog nooit een gevonden die op of net boven de enkels zit en blijft.
( edit, kan je nagaan, heb maar ongv 89 cm benen. )
Draag tegenwoordig gewoon altijd lange sokken/ kniekousen en dan niet tot helemaal opgetrokken maar gewoon wat gebloused zodat het tot over het stuk valt waar jeje broek verstelt en dus tussen daar en de kniestukken zit. Kniekousen zijn namelijk te kort ( zeker paardrij-kniekousen van bijv staphorse ) om tot onder je knie te dragen. Hebben jullie vast ook.
Iorrr schreef:Hannanas schreef:Vind de stof van horka nooit zo fijn, jullie wel?
Mijn lengtemaat broeken zijn ook altijd te kort, ben net iets langer dan 1.80, zal eens de binnenbeenlengte opmeten.
Ik heb ook zo'n leuke goedkope geruite mondoni broek, maar zeker nu na veel wassen kan ik hem haast niet dichtdoen als ik de broek wat omhoogtrek aangezien de broek dan echt om je kuiten dicht moet. Trek ik hem omlaag heb ik zo'n hang-kruis.
Mijn 80/84 eurostarbroeken zijn ook altijd stukkie boven de enkels, heb er nog nooit een gevonden die op of net boven de enkels zit en blijft.
( edit, kan je nagaan, heb maar ongv 89 cm benen. )
Draag tegenwoordig gewoon altijd lange sokken/ kniekousen en dan niet tot helemaal opgetrokken maar gewoon wat gebloused zodat het tot over het stuk valt waar jeje broek verstelt en dus tussen daar en de kniestukken zit. Kniekousen zijn namelijk te kort ( zeker paardrij-kniekousen van bijv staphorse ) om tot onder je knie te dragen. Hebben jullie vast ook.
HORKA heeft ik weet niet hoeveel soorten stof (zelfde als eurostar en pikeur)... Kijk maar eens op hun site http://www.horka.nl