Wat mij heeft geholpen is grondwerk en even een flinke stap terug gedaan. Ik begon met het voornemen om in ieder geval 1 rondje ontspannen te stappen. Als dit was gelukt waren we klaar. Dit is voor je gevoel een kleine succes ervaring.
De volgende keer breid je dit uit. Zo krijg je vertrouwen in jezelf en je paard.
Ook helpt het ,als je het gevoel krijgt dat hij schrikt, om je bijvoorbeeld voor te stellen dat je een hele mooie volte rijdt. Dit ga je dan ook doen.
In ieder geval niet in je hoofd zetten dat hij schrikt, maar dat je er netjes langs rijdt. Bij mij heeft het geholpen. Ook jezelf bezig houden met allerlei oefeningen helpt om niet aan het schrikmoment te denken.
Daarbij schrikken betekent meestal even hard galopperen. Nou dat kan je vast wel en je blijft gerust wel zitten. Dus eigenlijk niets aan de hand.
Ik heb veel meer vertrouwen gekregen in mijn paard. Nu heb ik er weer een beetje last van omdat ik in een nieuwe bak rijd en mijn paard dat dan weer spannend vindt en zo nu en dan weer wegrent. Maar ik vertrouw erop dat dit wel weer overgaat.
Je gaat het redden hoor, heel veel succes en volhouden hoor. Je voelt je straks geweldig als je wel ontspannen kunt rijden. Denk daar maar vast aan.
En heb je af en toe steun nodig dan mag je me gerust pm hoor. Ik leef met je mee.
al is het een boodschappen briefje die je herhaald, of wat je hebt gegeten.