Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jut87 schreef:Vanmiddag ga ik bij een paard kijken, ik ben heel beniewd. Rontgen foto's ben ik nog steeds niet helemaal uit of ik het nu wel of niet moet doen, maar eerst maar eens gaan kijken. Ik heb het in ieder geval nog niet verworpen om te doen.
Voor de mensen uit het Noorden, weet iemand een goede keurder? (zowel rontgenologisch als klinisch)?
. 
jut87 schreef:Haha, met het noorden bedoel ik Drenthe (Assen).
Ik heb inmiddels iemand gevonden die er veel meer verstand van heeft dan ik, ze heeft ook een opleiding gevolgd, en zij wil me helpen. Daar ben ik super blij mee. Eerst ga ik zelf kijken, voor de eerste indruk.
Zometeen ga ik kijken bij een draver van 5 die niet snel genoeg is voor de baan.
Ik kom bijna zeker weten in de lagere prijsklasse, meer dan 3000,- wordt het sowieso niet dus ik ben wel sterk geneigd de foto´s niet te laten maken. Garantie geeft het sowieso niet.. Maar goed, daar ben ik nu nog niet helemaal uit. Eerst maar eens gaan voor de eerste indruk.
. Zie mijn profiel. Mijn paard was klinisch helemaal goed, rontgenfoto's een kleine bemerking, maar zeker niet afgekeurd en geschikt voor de sport bevonden. Nou, van die bemerking heeft hij geen last, maar van andere dingen die bij een keuring niet nagekeken worden des te meer...
. Heb er 3 keer opgezeten in het begin en kan nu al sinds september niet rijden... Gelukkig ziet het er naar uit dat het wel weer goed komt, maar toch... Hier word je als nieuwe eigenaar niet vrolijk van
JollyJumper schreef:En dan heb je een paard dat klinisch en rontgenologisch goedgekeurd is, en dan gaat het nog mis. Zie mijn profiel. Mijn paard was klinisch helemaal goed, rontgenfoto's een kleine bemerking, maar zeker niet afgekeurd en geschikt voor de sport bevonden. Nou, van die bemerking heeft hij geen last, maar van andere dingen die bij een keuring niet nagekeken worden des te meer...
. Heb er 3 keer opgezeten in het begin en kan nu al sinds september niet rijden... Gelukkig ziet het er naar uit dat het wel weer goed komt, maar toch... Hier word je als nieuwe eigenaar niet vrolijk van
superwoman schreef:JollyJumper schreef:En dan heb je een paard dat klinisch en rontgenologisch goedgekeurd is, en dan gaat het nog mis. Zie mijn profiel. Mijn paard was klinisch helemaal goed, rontgenfoto's een kleine bemerking, maar zeker niet afgekeurd en geschikt voor de sport bevonden. Nou, van die bemerking heeft hij geen last, maar van andere dingen die bij een keuring niet nagekeken worden des te meer...
Ik kan me voorstellen dat dat érg érg vervelend is, maar zo'n keuring geeft echt geen garantie.
De meest voorkomende problemen daar wordt op gezocht en niet verder.
Paarden kopen of hebben, dat is nou eenmaal risico-vol.
Wil niet zeggen dat een keuring daarom zonde van het geld is.
. Jumper heb ik niet eens laten keuren. Wel gevraagd of het mocht, maar uiteindelijk niet gedaan. Heeft verder behalve koliek nooit iets gehad. Lexie heb ik wel klinisch laten keuren in Moergestel, maar rontgen vond ik niet nodig vanwege de verhouding met het aankoopbedrag. Klinische keuring gaf er ook geen aanleiding toe. En dat paarden hebben risicovol is daar ben ik de laatste jaren helaas achter gekomen...
.
.