Jolliegirl schreef:Dat kan aan beide kanten gebeurenafritten heb je naar links en rechts.
Heb jij ooit een afrit gehad aan de linkerkant van de snelweg? zal engeland wel zijn geweest

edit typo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jolliegirl schreef:Dat kan aan beide kanten gebeurenafritten heb je naar links en rechts.

Shyla25 schreef:Jolliegirl schreef:Dat kan aan beide kanten gebeurenafritten heb je naar links en rechts.
Heb jij ooit een afrit gehad aan de rechterkant van de snelweg? zal engeland wel zijn geweest
Shyla25 schreef:Jolliegirl schreef:Dat kan aan beide kanten gebeurenafritten heb je naar links en rechts.
Heb jij ooit een afrit gehad aan de linkerkant van de snelweg? zal engeland wel zijn geweest
edit typo
cissy schreef:alleen als je te hard door de bocht gaat zal je trailer gaan kiepen, dus theoretisch komt dat nooit voor want je hoort als een slak de bocht door te gaan...
uitzonderingen zul je altijd houden imker schreef:Heb toch echt 1x een imo goede reden meegemaakt.Sorry, maar in mijn ogen is er gewoon nooit een excuus om in de trailer bij je paard te gaan.
ElCamino schreef:Dat bochten verhaal s natuurlijk gel*l... er zijn zoveel afritten met bochten zowel naar links en rechts.... op de snelweg vallen ze juist meestal wel mee...
De bochten op de reguliere 80km wegen ( naar links en naar rechts) zijn soms vel scherper...en wat dacht je van de bebouwde kom en rotondes ??? Bij een totonde ga je immers altijd scherp naar links....
Het bochtenverhaal is gewoon een kwestie van met de juiste visie rijden !!!
Shyla25 schreef:Nu heb ik een vraag, jullie zeggen allemaal links maar welke kant staat je paard dan als je de afrit af gaat? Juiste de buitenkant
Het risico is wel klein maar meestal kanteld de trailer in een bocht, dus is het wel zo verstandig om hem links te zetten?
Zelf laat ik mijn pony kiezen, als ze er maar in staat
Katja schreef:imker schreef:Heb toch echt 1x een imo goede reden meegemaakt.Sorry, maar in mijn ogen is er gewoon nooit een excuus om in de trailer bij je paard te gaan.
Paard had een slagaderlijke bloeding aan de hals die onderweg naar de kliniek dichtgedrukt moest worden.
Maar in principe is het levensgevaarlijk en als ik een paard niet zou kennen zou ik zelfs in een bovenstaande situatie er niet bij gaan staan.
Jolliegirl schreef:En die stuurt je dan naar een kliniek. Zul je toch met een trailer heenmoeten.En als dat thuis al was, bel je toch de veearts.
ElCamino schreef:Als je een slagaderlijke bloeding hebt en deze op stal dichtdrukt MOET je hem zelf dichtgedrukt houden!!! nook in de trailer.
Als je zo'n slagader loslaat kan hij "wegschieten" en bloedt je paard dood!
Het is dus wel degelijk een noodzaak om een paard soms zo te vervoeren !!!!
Niet zo kort door de bocht doen als je DIT niet zelf hebt meegemaakt. Heb zelf ook eens zo'n akkefietje meegemaakt nl
Katja schreef:Was dat de halsslagader? Die waar ik bij was is bijna 2 uur onder narcose geopereerd. Dat was niet even thuis met een assistente op te lossen.
Katja schreef:Op de vorige stal waar ik werkte hadden we een paard met een gewonde slagaderlijke bloeding dat is wel even een ander verhaal dan de halsslagader.
Katja schreef:D'r zit niet echt een kant aan. Wilde alleen aangeven dat het niet met elkaar te vergelijken is. Halsslagader is idd veel gevaarlijker en daarnaast ook veel moeilijker op te lossen dan veel andere plaatsen.