Veiligheid bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Veiligheid bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:11

mijne komt van divoza maar das niet in lb

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:16

Ik heb als ik een bodyprotector om heb meer zelfvertrouwen met het rijden en dat merkt mijn poownie ook:+

Ik was een keer buiten aan het rijden*zonder bp* en het was gewoon zomer lekker rijden aangaloperen volte en daar ging meneer! Bokken en doen.. Nou ik heb het geweten hoor! Paar gekneusde ribben.. en met ademhalen ging het heel zwaar..

Nee doe mij er maar wel een!
Ik moet binnenkort een nieuwe omdat ie van mij beetje klein word!
Ik heb er nu trouwens een die je aan de onderkant kan afritsen..

Moet ik die aanhouden dat ik hierna dezelfde model koop..
of een ander model.

Trouwens ik rijd niet áltijd met bp..
ik kan het een beetje 'voelen' hoe hij is, relaxx.. goed wakker,, enz

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:41

Wat goed om jullie positieve reacties op een BP te lezen. Dat is dus de andere kant van het verhaal (de gebruikerskant). Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:43

Het is vaak zo bij producten dat je alleen de negatieve verhalen hoort

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:20

Of mensen die eenmalig er een aan hebben gehad en gelijk zeggen, het zit voor geen meter. Ik moest er ook even aan wennen (na twee keer rijden zat hij lekker). En de een vind het ene merk fijn en de ander een ander merk. Ik heb een jack Ellis en ben daar erg tevreden over, een clubgenootje vond die niet zitten en gaat voor een van het ruitergilde.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 07:38

Mij zat de Jack Ellis ook niet heel lekker. Hij zat niet heel slecht (in tegenstelling tot al die goedkopere zoals de USG enzo), maar hij zat ook niet lekker.
Heb nu de air-o-wear Zippa, die zat wel meteen lekker.

Laatst stond er een test in de BIT, daar kregen een aantal BP's een slechter cijfer omdat ze niet goed zaten. Hoe kun je dat nou beoordelen als één persoon hem aangehad heeft.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:39

ik denk dat het dragen van een bodyprotector natuurlijk het paardrijden veiliger maakt.
Maar een vriendin van mijn reed altijd met bodyprotector ze is een keer gevallen en nog brak ze 2 ribben. dus ik denk niet dat de bodyprotector de hele klap opvangt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:42

Carolien007 schreef:
Of mensen die eenmalig er een aan hebben gehad en gelijk zeggen, het zit voor geen meter. Ik moest er ook even aan wennen (na twee keer rijden zat hij lekker). En de een vind het ene merk fijn en de ander een ander merk. Ik heb een jack Ellis en ben daar erg tevreden over, een clubgenootje vond die niet zitten en gaat voor een van het ruitergilde.

Een BP waarvan iemand zegt: die zit lekker. Dat kan voor jou een martelwerktuig zijn. Op Equitana zijn zowat alle merken vertegenwoordigd, dus ik heb de hele dag gepast. Ben toen bij een RaceSafe uitgekomen. Tijdens het rijdne merk je gewoon niet dat je hem aan hebt. Op 1 ding na: ze worden gewoon erg warm.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:51

Een goedpassende BP lijkt mij wel degelijk veilig, maar dan moet hij ook echt goed passen...

Zit er zelf ook al een tijd aan te denken, maar ik vind het zo onhandig en ze zijn ook nog aardig prijzig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:57

Als ze goed passen zijn ze echt niet onhandig. Als ze slecht passen zijn ze idd onhandig.
En prijzig, tja.... als zo'n ding je val kan breken denk ik dat dat goedkoper is dan de ziektekosten Knipoog

Troublesome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:10

Scum schreef:
Als ze goed passen zijn ze echt niet onhandig. Als ze slecht passen zijn ze idd onhandig.
En prijzig, tja.... als zo'n ding je val kan breken denk ik dat dat goedkoper is dan de ziektekosten Knipoog

Helemaal mee eens!
Als je een goed passende soepele bp hebt (vaak wel de duurdere) zijn ze niet onhandig.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:01

Mijn BP is altijd te lang, omdat ik een vrij korte romp heb, de breedte is dan wel goed. Met een te lange BP is het natuurlijk geen rijden en is zelfs gevaarlijk. Gewoon inkorten, hoesje is er makkelijk af te halen en het matriaal is eenvoudig te knippen. Buiten rijd ik met een BP, de kans dat ik lelijk bezeer tijdens een val is nu eenmaal groter zonder dan met een BP.

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:38

tjAa.. voor springen lijkt hij me wel handig? hier heeft iedereen
zowat een bodyprotector om in de springles.
veiligheid staat voorop, mij is het ook een keer aangeraden?! omdat ze nogal heet in het koppie was, (Siets) weet niet.. heb nog nooit zo'n ding gedragen maar lijkt me tog wel veilig,

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:27

Lenneke_ schreef:
Mij zat de Jack Ellis ook niet heel lekker. Hij zat niet heel slecht (in tegenstelling tot al die goedkopere zoals de USG enzo), maar hij zat ook niet lekker.
Heb nu de air-o-wear Zippa, die zat wel meteen lekker.

Laatst stond er een test in de BIT, daar kregen een aantal BP's een slechter cijfer omdat ze niet goed zaten. Hoe kun je dat nou beoordelen als één persoon hem aangehad heeft.

heb jij die test nog?
kwamen er ook bp slecht uit de test om andere redenen?
ik ga namelijk op zoek naar een nieuwe, dus ben wel benieuwd naar de uitkomst van de test...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:56

Harry's Horse scoorde goed in de test. Dat weet ik toevallig omdat mijn dochter die heeft. Ik kan de Bit helaas niet zo snel vinden

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:14

SteffiiY schreef:
ik denk dat het dragen van een bodyprotector natuurlijk het paardrijden veiliger maakt.
Maar een vriendin van mijn reed altijd met bodyprotector ze is een keer gevallen en nog brak ze 2 ribben. dus ik denk niet dat de bodyprotector de hele klap opvangt.

Of hij heeft nog erger kunnen voorkomen.

Loulou, ik ga hem van de week even opzoeken en dan type ik het wel over.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 03:49

Ik krijg voor Kerst een nieuwe, dus dan heb ik er twee.

In de zomer draag ik er bijna nooit een, maar in de winter meestal wel ... als het koud genoeg is om een trui te dragen, kan ik net zo goed een BP aantrekken, daar heb je tenminste nog wat aan als je valt. Met mijn oude ben ik er een keertje voorover vanaf gebokt en daar heb ik toen niks van gevoeld, terwijl ik toch plat op mijn rug terecht kwam.

Als je BP goed past dan zit het trouwens helemaal niet ongemakkelijk. Mijn oude heeft van die grote beschermvlakken (zeg maar de hele voorkant is een stuk, en de achterkant ook) en die worden erg stijf als het koud is, maar na een paar minuten voel je niet eens meer dat je hem aan hebt. Mijn nieuwe heeft allemaal kleine vlakjes dus die zit gelijk lekker.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:06

Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de testuitslag.