Halsstuk: ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Halsstuk: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:28

Een sleezy zou ik ook niet gebruiken voor elke dag dan gaan je manen er als nog aan

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:31

MSQuincyTE schreef:
Een sleezy zou ik ook niet gebruiken voor elke dag dan gaan je manen er als nog aan

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb een fleece sleezy bij mijn paard op en nergens last van.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:10

Als een sleezy goed past heb je geen last van maanuitval. Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:20

wat bij ons goed helpt tegen wintervacht is zorgen dat er veel licht in stal is.
Stal lichten aan van bijvoorbeeld 7.00 tot 22.00 (maar overdag vaak niet nodig omdat het dan toch licht is buiten).
Klinkt vreemd,maar werkt wel. Je bootst eigenlijk gewoon de zon uren na

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:16

Obi schreef:
MSQuincyTE schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb een fleece sleezy bij mijn paard op en nergens last van.

Zit die sleezy van jou ook over het hoofd? Lijkt me voor het paard niet heel prettig.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:01

Afbeelding
Word een dag voor de wedstrijd gebruikt en verder dus niet

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:15

Marijuhhhhh schreef:
Zit die sleezy van jou ook over het hoofd? Lijkt me voor het paard niet heel prettig.

Ja die zit ook over het hoofd, zelfde idee als de foto van MSQuincyTE alleen dan van fleece. Die van mij heeft bij de hals wel wat meer ruimte. Paard heeft er echt totaal geen last van, doet ook geen enkele poging om dat ding af te krijgen.
Waarom zou het volgens jou niet prettig zijn voor het paard?

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:22

Ik zou wel een halsstuk gebruiken, mijn paard staat in de winter van 10.00 tot 15.00 buiten in de paddock met een halsstuk op en heeft het lekker warm.
Ik heb een halsstuk van Amigo Horseware en die kan je met klittenband aan de deken bevestigen ook van Amigo Horseware en blijft zitten als een huis.

Zijn manen lijden er niet onder want de hals zit niet strak om zijn hals en de binnenkant is glad gevoerd.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:00

Mijn paard staat ook met een geschorren hals buiten en heeft het dus niet koud

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:06

Mijn paard zijn vacht groeit ook vreselijk snel aan op de plaatsen waar geen deken valt.
Ik heb de Bucas Power Turnout full neck voor hem gehad, daar gingen iderdaad zijn manen van kapot. Die binnen stof is te ruw. Daar gaan de haren in zitten.
Nu doe ik een losse fleece hals eronder, daar zit speciaal een galdde strip in ter bescherming van de manen. Hij heeft deze winter nog steeds een volle bos Haha! .
Ik gebruik deze hals overigens ook met een deken zonder hals, of met een zweetdeken als hij bezweet is. Super makkelijk!!
Voor mijn shet heb ik bij erg koud weer ook een losse Harry's Horse hals met nylon voering op zijn deken. Zijn manen gaan ook niet stuk.
IK denk dat vooral een gladde binnen voering van de hals ter hoogte van de manen heel belangrijk is.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:58

Leonieke schreef:
Mijn paard zijn vacht groeit ook vreselijk snel aan op de plaatsen waar geen deken valt.
Ik heb de Bucas Power Turnout full neck voor hem gehad, daar gingen iderdaad zijn manen van kapot. Die binnen stof is te ruw. Daar gaan de haren in zitten.
Nu doe ik een losse fleece hals eronder, daar zit speciaal een galdde strip in ter bescherming van de manen. Hij heeft deze winter nog steeds een volle bos Haha! .
Ik gebruik deze hals overigens ook met een deken zonder hals, of met een zweetdeken als hij bezweet is. Super makkelijk!!
Voor mijn shet heb ik bij erg koud weer ook een losse Harry's Horse hals met nylon voering op zijn deken. Zijn manen gaan ook niet stuk.
IK denk dat vooral een gladde binnen voering van de hals ter hoogte van de manen heel belangrijk is.

Heb je die fleecehals er gewoon los onder zitten? Of zit die op een of andere manier vast. Hoe zit die gladde strip precies? Ga volgend jaar voor mijn pony ook 1 met nek komen, maar zijn manen moeten er echt niet onder lijden.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:24

Zo'n Sleezy lijkt mij helemaal niet handig, want als je je paard veel buiten hebt lopen en zo'n ding om en het regend en hij heeft een regendeken om met hals stuk, wordt alsnog een deel nat, zijn hoofd nl..
Lijkt mij niet goed.
Voor de rest zou het best wel kunnen werken, maar niet als het regend.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:48

Zonde van de manen Bloos ze gaan niet kapot, ze verstikken & vallen dan uit als je bijv borsteld.
helaas wel erg makkelijk met erg koud / ruw weer.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:30

het is zonde als de manen uitvallen en ook mijn paard heeft er last van dus zodra het weer warmer wordt gaat hij weer af, heb nu wel zo'n anti scheur ding om, alleen om de borst, schoft en een deel van de manen, het idee van de sleezy maar dan zonder hoofd en nek dat helpt wel. Dat het scheurt is zonde maar hierdoor hoef ik niet te scheren scheelt ook een hele hoop.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:34

Allejandro schreef:
Zonde van de manen Bloos ze gaan niet kapot, ze verstikken & vallen dan uit als je bijv borsteld.
helaas wel erg makkelijk met erg koud / ruw weer.

Dus iedereen die op wintersport de hele dag een muts draagt word ook kaal?
Mijn paard heeft de sleezy nu zo'n 1 1/2 maand op en hij heeft nergens last van.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:32

Marijuhhhhh schreef:
Leonieke schreef:

Heb je die fleecehals er gewoon los onder zitten? Of zit die op een of andere manier vast. Hoe zit die gladde strip precies? Ga volgend jaar voor mijn pony ook 1 met nek komen, maar zijn manen moeten er echt niet onder lijden.

Die van mij zit inderdaad helemaal los. Hij draagt eerst een staldeken. De uiteindes van de hals liggen hier overheen. Dan komt de outdoor deken met hals erover en 's nachts of met warmer weer een andere stal/ outdoor deken zonder hals.

Er zit wel een lus aan waar je hem mee aan je halster vast kan maken en een lus aan de achterkant. Verder zitten er verstelbare elastische riempjes in die je aan de ringetjes van de bilriemen vast kan zetten. Deze heb ik er bij die van mij af gehaald. Bij mijn moeders pony gebruiken we die wel, anders slaat de hals ove zijn hoofd heen. Heel gevaarlijk.

De strip is van glad soepel nylon zodat de manen er niet in vast komen te zitten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:41

ik heb de weatherbeeta orican met losse hals.
1e winter was een stuk van de manen afgeschuurd.
nu vlecht ik dat deel in (3 vlechtjes) en blijven ze mooi heel Ja
mijn paard staat 24/7 buiten en heeft hem altijd op. de manen verstikken echt niet met
die hals

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:58

Heb alle posts even nagelezen, maar wat ik me afvraag: op de meeste outdoor dekens staat altijd adement. Dan lijkt me toch dat de manen niet kunnen verstikken? Ben vandaag naar divoza geweest en de Pagony Turnout Full Neck gekocht. Hij was in de aanbieding en ik zie dit een beetje als test. Mochten de manen uitvallen/wegschuren, dan probeer ik eerst een fleecedeken eronder, mocht dat nog niet helpen, dan gaat hij weer in de verkoop. Ben benieuwd!