aansingel probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: aansingel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:12

nee, was het maar waar. heb er het lef niet voor. Bloos (en heb drie hernia-operaties achter de rug, waarna springen ook niet zo'n feest meer is, jammer, jammer).

weet je nog hoe diegene heette? er zitten er hier niet zo gek veel in de buurt, en ik ken doordat ik in het bestuur van de beroepsvereniging heb gezeten wel veel collega's. Lachen

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:15

Ik ben het eigenlijk wel eens met jullie allemaal, ik zit nog behoorlijk te twijfelen of ik iemand er bij haal.

Zodra ik op mijn paard zit en ga rijden, is ze heel ontspannen en kan ze ook goed over de rug lopen. Met poesten en dergelijke heeft niet niet veel last, alleen als ik met een harde borstel over haar rug ga, kan ik merken dat ze dat echt niet fijn vind. Ik heb hier nooit over nagedacht dat dit daarmee te maken kan hebben.

Ik heb mijn paard een week geleden nog gelongeerd en met aansingelen niet veel problemen, alleen het in de lucht bijten en oren in de nek leggen wat ze altijd al deed. Ze ging toen niet slaan. Dat doet ze echt alleen bij het aansingelen met het zadel erop.

Ze is ook altijd al gevoelig geweest als je haar achterbenen aanraakt. Als je ze aanraakt dan trekt ze haar been heel hoog op, maar ze slaat dan niet.

Eigenlijk nu ik dit aan het typen ben schieten mij nog meer dingen in mijn gedachten die er mee te maken kunnen hebben.
Als ik daar dan aan denk, denk ik dat ik toch bij een fysio o.i.d uitkom.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:17

nou, verstandig, denk ik.
op www.nvfd.nl kun je een erkend dierenfysio in je eigen buurt zoeken.

laat je ons wel nog wteen hoe het nou afgelopen is?
sterkte! Ach gut

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:19

Hmm, nou door alle berichten zit ik nog te denken om haar misschien eerst nog even door te rijden.. Misschien dat het temaken heeft dat ik een poos niet meer heb gereden, en dat het na loop van tijd verdwijnt..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:20

Even graven. Ik weet dat ze zelf Z had gecrosst, en ik had haar kaartje nog ergens, maar waar? Laat ik als ik het weet, wel via PB horen.

Smienk, als je echt twijfelt, zeker doen! Succes ermee en laat je nog wat horen? En dit is trouwens dus precies wat ik met observeren bedoel Knipoog Wb doorrijden, vraag dan of er een ervaren persoon even meekijkt, zien en voelen hoeft niet altijd hetzelfde resultaat te geven.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:28

prima Lielle! ik heb al in m'n geheugen zitten graven, maar weet het zo gauw niet.
mocht je nu zelf heel nieuwsgierig worden: ook jij zou op www.nvfd.nl moeten kunnen vinden wie het geweest is. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:32

Daar had ik al gekeken, maar dat deed geen bel rinkelen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:36

nouja, wie weet kom je er nog achter. ik zou het zo echt niet weten, sorry.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:21

Laat je zadel eens nakijken en anders misschien heeft ze last van de rug

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:15

Eerst kijken of het zadel wel echt goed past. Als het zadel wel goed ligt is het misschien om een onderzoek te laten doen, misschien heeft het paard wel echt last van zijn rug?? Verward
Als alles wel goed is, is het misschien een idee om een singel met elastiek te proberen?
Succes ermee!!