Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margreet schreef:Ik probeer me van tevoren te informeren over een locatie. Bij stalgenoten etc., gewoon even vragen hoe het daar is, of zelfs een keer gaan kijken, kleine moeite en dan weet je een beetje wat je te wachten staat en of het zin heeft om daar te starten.
En mocht het toch tegenvallen, dan zou ik denk ik maar proberen het beste er van te maken en toch starten. Je bent er toch en dat inschrijfgeld ben je ook al kwijt, kun je net zo goed toch even je proef rijden, al is het maar voor de ringervaring. Een verliespunt rij je ook niet snel!
marieketencate schreef:En inderdaad: ze keken me heel raar aan en zeiden dat ik de enige was die er problemen mee had...moest ook het volle pond inschrijfgeld betalen..nou ja, das ook maar voor 1 keer, maar ik ga er nooit meer heen en informeer voortaan vooraf hoe de losrijmogelijkheden zijn...
marieketencate schreef:Ik vind dat je echt groot gelijk hebt! Ik vind het echt gewoon triest dat clubs met zo'n slechte organisatie uberhaubt zo'n wedstrijd gaan organiseren! Ik ben vorig jaar in Dodewaard gestart en dat was zo'n beetje hetzelfde verhaal, 10 bij 20 om met zijn 4-en los te rijden. Je kunt dan alleen stappen en 5 meter draven en dan moet je hem alweer op de rem trekken.![]()
Ben toen wel in de M2 gestart, maar had dus niet eens gegaloppeerd bij het losrijdenJonge paard in de B gewoon afgemeld, want die wringt zich nog niet zo makkelijk in allerlei bochten om je mederuiters te ontwijken en ook de Z2-pony afgemeld....beestje verdient gewoon beter (bodem was ook nog eens mega-zwaar!)
En inderdaad: ze keken me heel raar aan en zeiden dat ik de enige was die er problemen mee had...moest ook het volle pond inschrijfgeld betalen..nou ja, das ook maar voor 1 keer, maar ik ga er nooit meer heen en informeer voortaan vooraf hoe de losrijmogelijkheden zijn...
Esther v schreef:Ja ik vind jou wel een zeikerd. Volgens mij heb je het over de manege in Mierlo. De inrij mogelijkheid was goed. Ook kun je in de bak je paard rechtstellen. Maar ja, niet iedereen is zo gevorderd.
Yeah Right!!! Ik zal aan deze opmerking verder geen woorden vuil maken!
Mijn paard staat daar en rij ook in die bak. Ik kan daar gewoon goed vooruit. Net als eigenlijk iedereen bij ons. Maar ja dat ligt natuurlijk wel aan je rijtechnische gedeelte.
Zie hierboven. Weer een loze opmerking! Met het 'rijtechnische gedeelte'is absoluut niks mis hoor. Dat is ook niet het punt. Als je even goed leest weet ik toch wel een paard rond te sturen als je 176 rijdt en je paard voor de derde keer meeneemt op concours....
Los daarvan gaat het erom dat de accomodatie niet aan de minimum eisen voldoet en daar kan ik me dan aan ergeren.
Ik verwacht van een selectiewedstrijd dat dat op zijn minst tot in de puntjes geregeld is.
Ik wil wel even weten of de wedstrijd in Mierlo was, zodat ik wel even zeker weet dat we het over dezelfde manege hebben
Zwelgje schreef:Natuurlijk kijken ze me raar aan omdat zij wel hun paard op een stuk gladde wei zouden losrijden en ik mijn dieren daar niet aan waag. Zoals ik al zei maakt het me niet uit wat een ander doet.
Sjuimpje schreef:Dat ze een stuk wei beschikbaar stellen vind ik absurd,
ik rijd niet op gras zonder stiften en toevallig zijn bij mij deze week net de ijzers met kalkoengaten eronder uit gehaald.
Verder vind ik het wel een klein stukje om op los te rijden,
ik denk dat ik wel gereden had.
Die van mij is een beetje een zeikerd en kruipt in elkaar als er paarden te dicht naderen, toch weer een ervaring rijker dan dus toch wat gewonnen.
Renske20 schreef:je hebt helemaal gelijk!!!!
ik baal daar ook zo van!!
waarom organiseren ze een BINNENconcours als je BUITEN los moet rijden
net zoals de mensen die dan op dat stukje blijven uitstappen!!alsof t niet al vol genoeg is!!!
Moeke schreef:Hallo hier een berichtje van de organisatie van die bewuste wedstrijd. Ik kan me niet herrineren dat toen je je af kwam melden dat ik zo gek keek. Ik heb gewoon gezegt dat het akkoord was en het jammer vond dat je niet wilde starten. Ik kan me ook niet herrineren dat je iets gezegt hebt over de losrij mogelijheden dat die niet goed waren. Op dat moment hebben wij dus niets van je vernomen. Er zijn 65 ruiters gestart en jij bent de enigste die commentaar heeft. Jij vond de binnen bak wel goed. Daar gaat het toch om want daar moet je je proef rijden. Als je de volgende keer nu gewoon bij de organisatie je onvree meld en niet op internet dan kunnen we misschien het een en ander uit leggen. Bijvoorbeeld dat wij geheel vrijwillige deze wedstrijden voor JULLIE als ruiters organiseren zodat jullie de selecties kunnen rijden voor de kampioenschappen. Dat daar weken voorberijding in gaan zitten, jury's, prijzen enz. regelen. (Daarnaast mogen we blij zijn dat maneges op zondag hun bak ter beschikking stellen).En natuurlijk met een 10-tal personen tijd vrij maken om VOOR JULLIE aanwezig te zijn enz. Als wij als vrijwillegers dit allemaal naar ons toegeworpen krijgen dan denk ik dat er weinig wedstrijd over blijven. Maar thuis blijven zul je toch ook niet willen, wel?