Hetja schreef:Ik denk dat de jury wel degelijk kan zien hoe een paard gehouden wordt, zeker of hij op stal of buiten wordt gehouden, net zoals ze vast wel kunnen zien of de hoefsmid/bekapper vaak genoeg langs komt, denk dat (bijna) iedereen dat wel kan zien.
Voldoende ruwvoer, da's misschien moeilijker te controleren, maar de opmerking van mooi slank blijven, zegt wel weer genoeg, dan kunnen ze het toch zien. (als we dan toch kort door de bocht gaan)
Tja, wat betreft soort genoten, denk dat als er een paard in de ring komt die weinig tot geen soort genoten in zijn omgeving heeft, niet op zijn gemak zal rondsjouwen. En wat betreft de DA, lijkt me ook duidelijk, een paard dat niet lekker in zijn vel zit zal in de ring niet presteren, al vraag ik me af wat een jury daar aan kan doen, ik ga er vanuit dat de eigenaar dan ook niet op wedstrijd verschijnt of denk ik nu te positief?
Al met al, imo, een (zinloos) topic om mensen die hun paard niet houden zoals jij (of jullie) het zou(den) willen zien, een schop te geven.
Amen!