Gediskwalificeerd worden omdat je Longeerd?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celano

Re: Gediskwalificeerd worden omdat je Longeerd?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:13

En je taalgebruik getuigt ook van weinig respect naar organiserende verenigingen! 'die kerel van het secretariaat'.
Laatst bijgewerkt door celano op 18-11-07 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:14

Zal proberen het inrijden bij deze stal iets weer te geven, zodat men kan inleven Knipoog

Bij een binnenwedstijd is het zo dat de grote binnenbak beschikbaar is voor de wedstrijd, hierin ligt de ring en mogen drie mensen naast de gene die net moet rijden inrijden. Iedereen die daarvoor in wil rijden, mag dat in de buitenbak, 20x60 doen.
Verder zijn de faciliteiten voor de pensionpaarden en worden niet vrijgegeven aan de wedstrijdruiters.

Het bewuste weiland, neem ik aan, ligt aan de zijkant van de stal. Dit weiland wordt zomers gebruikt voor wedstrijden en als inrijterrein. De TS pbde mij dat ze daar van het zomer wel heeft mogen longeren. Als dit al met uitsdrukkelijke toestemming is gebeurd, begrijp ik het ook wel, gezien het weiland toen droog was en het inrijterrein vele malen groter.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:16

celano schreef:
En je taalgebruik getuiht ook van weinig respect naar organiserende verenigingen! 'die kerel van het secretariaat'.

Verplaats je in haar situatie. Als jij boos bent heb jij ook moeite met je taalgebruik netjes houden toch? Knipoog

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:18

RianneH schreef:
De TS pbde mij dat ze daar van het zomer wel heeft mogen longeren. Als dit al met uitsdrukkelijke toestemming is gebeurd, begrijp ik het ook wel, gezien het weiland toen droog was en het inrijterrein vele malen groter.

Ja alles leuk en aardig, idd misschien dat het van t zomer wel mocht en kon.
Maar dan kan je niet op eigen houtje beslissen om dat nu maar weer te doen.
Als je groot genoeg bent voor wedstrijden rijden, moet je ook groot genoeg zijn om je aan de geldende regels te houden.
En zo niet ja jammer dan.
Zorg dan voor een andere oplossing, desnoods dat eerst iemand aan een touwtje mee loopt.

Maar dit vind ik persoonlijk erg onbeschoft, zeker gezien hoe ze over de medewerkers daar spreekt.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:20

Achmeddie_ schreef:
celano schreef:
En je taalgebruik getuiht ook van weinig respect naar organiserende verenigingen! 'die kerel van het secretariaat'.

Verplaats je in haar situatie. Als jij boos bent heb jij ook moeite met je taalgebruik netjes houden toch? Knipoog

Nee, daar heb ik geen moeite mee. Ik ga verder helemaal met Avelienvd mee.

En in deze edit die nodig was voor een typfout ook met de post na mij.
Laatst bijgewerkt door celano op 18-11-07 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:21

RianneH schreef:
Zal proberen het inrijden bij deze stal iets weer te geven, zodat men kan inleven Knipoog

Bij een binnenwedstijd is het zo dat de grote binnenbak beschikbaar is voor de wedstrijd, hierin ligt de ring en mogen drie mensen naast de gene die net moet rijden inrijden. Iedereen die daarvoor in wil rijden, mag dat in de buitenbak, 20x60 doen.
Verder zijn de faciliteiten voor de pensionpaarden en worden niet vrijgegeven aan de wedstrijdruiters.

Het bewuste weiland, neem ik aan, ligt aan de zijkant van de stal. Dit weiland wordt zomers gebruikt voor wedstrijden en als inrijterrein. De TS pbde mij dat ze daar van het zomer wel heeft mogen longeren. Als dit al met uitsdrukkelijke toestemming is gebeurd, begrijp ik het ook wel, gezien het weiland toen droog was en het inrijterrein vele malen groter.

Rianne, al liggen er 10 longeercirkels op een rij, ze had géén toestemming! Op verschillende bedrijven zijn echt mogelijkheden genoeg, maar ze hebben ook nog met pensionklanten te maken. Er staat niet voor niets in het reglement dat er alleen met uitdrukkelijke toestemming je paard mag longeren! En het zal best een misverstand zijn van de TS, maar praat dat netjes uit met het secretariaat ipv in het openbaar de vereniging een snier te geven.(Iedereen is schuldig, behalve de TS)Daarbij denk ik zomaar dat de TS daar ook niet meer hoeft te starten, ook verenigingen werken met zwarte lijsten..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:21

Avelienvd schreef:
RianneH schreef:
De TS pbde mij dat ze daar van het zomer wel heeft mogen longeren. Als dit al met uitsdrukkelijke toestemming is gebeurd, begrijp ik het ook wel, gezien het weiland toen droog was en het inrijterrein vele malen groter.

Ja alles leuk en aardig, idd misschien dat het van t zomer wel mocht en kon.
Maar dan kan je niet op eigen houtje beslissen om dat nu maar weer te doen.
Als je groot genoeg bent voor wedstrijden rijden, moet je ook groot genoeg zijn om je aan de geldende regels te houden.
En zo niet ja jammer dan.
Zorg dan voor een andere oplossing, desnoods dat eerst iemand aan een touwtje mee loopt.

Maar dit vind ik persoonlijk erg onbeschoft, zeker gezien hoe ze over de medewerkers daar spreekt.

Ja zeker, ben het helemaal met je eens hoor. Maar wou hiermee aangeven waarom ze dacht dat ze dit keer ook kon gaan maken.
En begrijp het volkomen dat ze haar weg hebben gestuurd, zou het persoonlijk ook hebben gedaan.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:22

femiaans schreef:
ook verenigingen werken met zwarte lijsten..

Ja Veel wel ja! Wij in ieder geval wel!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:24

femiaans schreef:
RianneH schreef:

Rianne, al liggen er 10 longeercirkels op een rij, ze had géén toestemming! Op verschillende bedrijven zijn echt mogelijkheden genoeg, maar ze hebben ook nog met pensionklanten te maken. Er staat niet voor niets in het reglement dat er alleen met uitdrukkelijke toestemming je paard mag longeren! En het zal best een misverstand zijn van de TS, maar praat dat netjes uit met het secretariaat ipv in het openbaar de vereniging een snier te geven.(Iedereen is schuldig, behalve de TS)Daarbij denk ik zomaar dat de TS daar ook niet meer hoeft te starten, ook verenigingen werken met zwarte lijsten..

Jaja, ik ben het met je eens hoor. Wil het helemaal niet goedpraten. Maar dacht dat het misschien fijn was om de inrijsituatie te weten. Als het ware Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:24

Het secretariaat heeft aangeven dat ze het niet wilden. Als je t toch doet kan je dus zoiets verwachten. Als je paard het longeren echt nodig heeft omdat je anders jeproef niet kan rijden is ie misschien nog niet helemaal klaar voor wedstrijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:27

RianneH schreef:
Maar wou hiermee aangeven waarom ze dacht dat ze dit keer ook kon gaan maken.

Dat is helemaal raar, denken dat je het kan maken, nadat je verteld is dat het niet mag.

sandr0 schreef:
Als je paard het longeren echt nodig heeft omdat je anders jeproef niet kan rijden is ie misschien nog niet helemaal klaar voor wedstrijden.

Ieder jong paard wat gestart wordt moet ergens beginnen en leren. Maar het is in dit geval wel verstandig om voor je je inschrijft te bellen, of er longeermogelijkheid is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:33

Als ik het stukje regelment lees dan ben ik bang dat je weinig in te brengen hebt. Ze zijn namelijk niet verplicht een ruimte in te richten waar jij kan longeren en jij ben uiteindelij zonder toestemming gaan longeren. Daarmee ben je dus tegen de reglementen in gegaan en is het hun goed recht om jou te diskwalificeren.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:34

uhm ze heeft gelongeerd wat niet mag van die stal zeg maar waar je rijd. mag ze toch wel starten wat heeft de jury daar mee te maken dan ?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:35

de staleigenaar zou me vermoorden als ik nu in het land ging longeren... jah of mijn paard mag daar dan volgend jaar staan zonder extra voer.. het gras gaat dan ook kapot

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:37

spuit12 schreef:
uhm ze heeft gelongeerd wat niet mag van die stal zeg maar waar je rijd. mag ze toch wel starten wat heeft de jury daar mee te maken dan ?

Helemaal niks. Maar ze heeft zich niet aan de regels gehouden van de gastheer. En dat is genoeg redenen om iemand te diskwalificeren. Gelukkig wel zeg, zou een mooie boel worden als je als organiserende vereniging overgeleverd wordt aan de ideeen van je gasten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:37

spuit12 schreef:

Lees de reactie van femiaans van pagina 1 maar eens

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:47

Tja, wat wil je nou?

Je gaat ondanks uitdrukkelijk verbod toch staan longeren op een stuk land dat zelfs niet van de organisatie is? Ik zou ook niet gelukkig zijn als mijn buurman een wedstrijd organiseerde en de ruiters kwamen kringen ploegen in mijn weiland.

Ik denk dat ze streng, maar rechtvaardig geweest zijn. Als ze hun buren tegen zich in het harnas jagen is er daar misschien volgend jaar geen wedstrijd meer...

En als je paard zo moeilijk is moet je op wedstrijd gaan op plaatsen waar voldoende ruimte is om te longeren. Die zijn er best wel te vinden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:50

Het zijn niet de buren hoor Knipoog Maar de vereniging gebruikt het terrein van Hc de Hoeve, maar niet het weiland. Dus het geval blijft hetzelfde, niet netjes.'

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:00

Succes met je klacht indienen maar het is toch echt jou fout!
De manege eigenaar heeft gezegt dat je NIET mocht longeren.
en wat doe je? Je gaat toch longeren! Ja dan is het echt je eigen schuld.
Ik snap dat een 4 jarige fris is maar dan had je het met inschrijving al moeten vragen
want nee is nee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:04

In dit geval zou de titel veranderd moeten worden naar "Gediscwalificeerd worden omdat je de regels overtreedt?!?!"
Een klacht indienen heeft geen zin, de TS was zelf fout.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de TS er nu van denkt, nu ze misschien wat afgekoeld is en de reacties gelezen heeft.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:31

jolentinus schreef:
de staleigenaar zou me vermoorden als ik nu in het land ging longeren... jah of mijn paard mag daar dan volgend jaar staan zonder extra voer.. het gras gaat dan ook kapot

Nou idd.

Los van de regels. Ik vind het eigenlijk ronduit onbeschoft om zomaar in een WEILAND te gaan longeren, al helemaal zoals ze er tijdens deze weersomstandigheden bij liggen!

Flasher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:41

Ik vind het een beetje lomp dat ze je meteen diskwalificeren, ze hadden ook een waarschuwing kunnen geven.
Ik wist dit zelf ook niet, en rijd al 5 jaar..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:43

Waarom een waarschuwing als er al "nee" gezegd is op de vraag of er gelongeerd mocht worden?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:48

Goed, beginpost was vanuit het oogpunt van de ts, nu even vanuit mijn oogpunt.

Ik erger mij soms kapot aan gastruiters die op de manege 'officiele' wedstrijd komen rijden. Om maar een voorbeeld te noemen:

Wij hebben tegenwoordig twee binnenbakken achter elkaar. Het voorste gedeelte is de ring, achterste gedeelte inrijden. Soms rijden er in een hele bak maar 3 ruiters. In mijn ogen, als exwedstrijd-ruiter en manege pensionklant, zonde van de ruimte.
Ik heb een paard die elke dag gereden moet worden door spierbevangenheid. Een dag niet rijden si extra risico dat het terugkomt. Teon de hitactiefstal er nog niet was, was dat ook niet mogelijk.
Wanneer er wedstrijd is moeten wij in de buitenbak rijden als pensionklant. Als die loeizwaar is, of verzopen, hebben wij pech. Ik erger mij er dus echt kapot aan, omdat geen enkele wedstrijdruiter dat wat intresseert.
Gelukkig is het maar eens in de zoveel weken dus echt kwaad wil ik er niet om worden. Dan maar een dagje niet rijden, ookal is het zondag. Het is ook hun hobby.

Maar laatst was het dus wel druk in de inrijbak. Wij waren aan het rijden met z'n vieren in de buitenbak, komt er opeens een ruiter naar binnen met een wildvreemd paard in wedstrijdtenue. Jaaa er was te weinig ruimte voor haar paard dus ze kon de buitenbak wel gebruiken, he?
Ik dacht het niet. Daar is de buitenbak dan niet voor, ze werd ook onder luid protest de bak uit gejaagd. Je wilt niet weten wat er naar ons hoofd geslingerd werd.
Nog geen tien minuten later kwam er dus ook een ruiter met paardje aan, die moest worden gelongeerd. Dat kon toch wel in de buitenbak?
Ik dacht het niet. Zeker niet als er vier ruiters aan het rijden zijn, dan ga je niet longeren. Had ze het gevraagd?
Ja het mocht van het secretariaat. Secretariaat heeft niks te maken met de manege, heeft niks te zeggen over de bak of wie er in mogen rijden, maar in haar ogen was het secretariaat heilig en ze wilde gaan longeren. Uiteindelijk is de manege eigenaar erbij geroepen en ze is weggehaald met de waarschuwing dat ze dus gediskwalificeerd zou worden.En hoevaak heb ik iemand niet van de poetsplaats afgejaagd met een vreemd paard, en zij maar vreemd kijken; wij hoeven geen vreemde paarden bij onze paarden, wie weet wat ze meenemen van hun stal.

Mijn punt is; je bent daar te gast. Pensionklanten die geen wedstrijd rijden hebben ook niks met die wedstrijden te maken, maar zeker in mijn geval leveren we wel een hele hoop in voor de hobby van iemand anders (wedstrijdrijden).
Ik kan daar voor eens in de zoveel tijd wel mee leven, dat gun ik ze wel. Wat ik dan niet snap is dat sommige ruiters doen alsof wedstrijdrijden het meest heilige is van de hele wereld waar niet-wedstrijdruiters voor moeten buigen, in dit geval in onze buitenbak. Als TS kreeg je te horen dat je NIET mocht longeren, en wat doe je? Je gaat in een weiland longeren. In een WEILAND, nu, terwijl de meeste weilanden nu zeiknat zijn. (!!!)
Dat je het in je eigen weiland doet, moet jij weten, maar zomaar in andermans weiland longeren??

Sorry hoor, maar die vent van het secretariaat geeft ik groot gelijk. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. je bent daar te gast en blijkbaar neem je gast-zijn niet zo serieus.

Als het niet mag, dan mag het niet. Klaar.

(Ja, ik heb officiele-wedstrijd-ergernissen Bloos )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:55

Hihi, maar je slaat wel de spijker op z'n kop...