Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
eline_di schreef:Het hoeft zeker geen medisch probleem te zijn. Het is veel vaker zo dat het paarden probeert te "ontkomen" aan het werken door het hoofd omhoog te doen.
Probeer vol te houden en het bit insmeren met iets in inderdaad een goed idee. Krijg je alleen wel vieze handen, als je het bit op je hand legt.
Succes!
eline_di schreef:Het hoeft zeker geen medisch probleem te zijn. Het is veel vaker zo dat het paarden probeert te "ontkomen" aan het werken door het hoofd omhoog te doen.
aniekje schreef:Maar is die persoon wie met je mee gaat heel veel groter dan?
Anders zou ik eens goed kijken hoe zij/hij het doet en vragen hoe zij/hij het nou doet het bit in krijgen.
merrieveulen schreef:eline_di schreef:Het hoeft zeker geen medisch probleem te zijn. Het is veel vaker zo dat het paarden probeert te "ontkomen" aan het werken door het hoofd omhoog te doen.
Probeer vol te houden en het bit insmeren met iets in inderdaad een goed idee. Krijg je alleen wel vieze handen, als je het bit op je hand legt.
Succes!
en waarom zou een gezond, gelukkig paard dat plezier heeft in zijn werk hier onderuit willen komen? als mijn dieren onder het werk uit zouden proberen te komen zou ik dat nogal alarmerend vinden eerlijk gezegd...

Soet schreef:evdpanne schreef:De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft het trucje om een snoepje in dr hand te doen bij de hand waar ze het bit in heeft... Als ie het snoepje wil moet ie eerst het bit innemen. Dat werkt meestal wel....
Maar iets op het bit smeren lijkt mij dan beter. Eten met bit, en zeker zo'n groot snoepje vind ik toch wel gevaarlijk hoor.