paard wil bit niet innemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skaiden

Re: paard wil bit niet innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:31

even in honing of stroop dompelen, werkt erg goed, en laat het paard maar naar het bit komen, zo leert hij het ook af zijn hoofd omhoog te gooien. ik gaf in het begin een suikerklontje erbij, dat lost snel op en blijft niet steken ergens in de keel ofzo.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:35

Het hoeft zeker geen medisch probleem te zijn. Het is veel vaker zo dat het paarden probeert te "ontkomen" aan het werken door het hoofd omhoog te doen.

Probeer vol te houden en het bit insmeren met iets in inderdaad een goed idee. Krijg je alleen wel vieze handen, als je het bit op je hand legt Tong uitsteken.

Succes!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:53

eline_di schreef:
Het hoeft zeker geen medisch probleem te zijn. Het is veel vaker zo dat het paarden probeert te "ontkomen" aan het werken door het hoofd omhoog te doen.

Probeer vol te houden en het bit insmeren met iets in inderdaad een goed idee. Krijg je alleen wel vieze handen, als je het bit op je hand legt Tong uitsteken.

Succes!

en waarom zou een gezond, gelukkig paard dat plezier heeft in zijn werk hier onderuit willen komen? als mijn dieren onder het werk uit zouden proberen te komen zou ik dat nogal alarmerend vinden eerlijk gezegd...

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:57

Maar is die persoon wie met je mee gaat heel veel groter dan?
Anders zou ik eens goed kijken hoe zij/hij het doet en vragen hoe zij/hij het nou doet het bit in krijgen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:08

Ik ging gewoon op een krukje staan.. Zo hoog kon hij niet komen. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik een paard heb wat stilstaat op commando. Nieuwste truuk, helemaal de andere kant op kijken, maar daar verzin ik ook wel weer wat op. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:42

eline_di schreef:

En sta je er ook bij stil waarom een paard aan het 'werk' wil ontkomen?
Paard zal er zeker een gegronde reden voor hebben om het bit niet te willen innemen. En als eigenaar/ruiter zul je dat signaal toch echt serieus moeten nemen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:29

aniekje schreef:
Maar is die persoon wie met je mee gaat heel veel groter dan?
Anders zou ik eens goed kijken hoe zij/hij het doet en vragen hoe zij/hij het nou doet het bit in krijgen.

ze is een stukje groter ja.
Ze is mijn vriendin, we doen het allebei hetzelfde.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:30

merrieveulen schreef:
eline_di schreef:

Succes!

en waarom zou een gezond, gelukkig paard dat plezier heeft in zijn werk hier onderuit willen komen? als mijn dieren onder het werk uit zouden proberen te komen zou ik dat nogal alarmerend vinden eerlijk gezegd...

ze heeft ook al een jaar stil gestaan, en nu moet ze weer wat doen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:32

Het is opgelost, ik heb een manier waarop ze het niet erg vind..

Eerst het hoofdstel om (zonder bit) en later het bit erin. Dan is het goed.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:16

@ paardpony, mooi dat je het bit er nu wel inkrijgt voor je, maar ben je er al achter WAAROM ze het bit niet in wilde? mijn paard heeft ook maandenlang geen bit gedragen, maar had er geen problemen mee toen ik er weer mee aankwam.

een paard dat iets niet wil heeft daar een reden voor, probeer daar achter te komen en los het bij de oorzaak op, ipv het met een 'slim' trucje te omzeilen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:41

Soet schreef:
evdpanne schreef:
De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft het trucje om een snoepje in dr hand te doen bij de hand waar ze het bit in heeft... Als ie het snoepje wil moet ie eerst het bit innemen Haha!. Dat werkt meestal wel....

Maar iets op het bit smeren lijkt mij dan beter. Eten met bit, en zeker zo'n groot snoepje vind ik toch wel gevaarlijk hoor. Lachen

ik doe het ook alijd zo hoor Clown